שם משתמש
סיסמא
ד"ר נאוה ניב-סרודיו
חברות קשורות
איילון חברה לביטוח בע"מ
 
לוח אירועים
"הציבור לא מוכן להמתין או להסתפק בשירות רפואי שאינו 'כאן ועכשיו'"
בריאיון לעדיף מציגה ד"ר נאוה ניב סרודיו, מנהלת אגף הבריאות של איילון, את החזון של האגף: לגשר על הפער שבין מצוי לרצוי בשירות הרפואי - הן בהיבט הטכנולוגי והן בזמינות ובנגישות לכל מומחה שהלקוח מעדיף
עולם הרפואה עובר בשנים האחרונות התפתחות טכנולוגית מואצת שהשפעתה ניכרת במספר תחומים ובכמה מגזרים וענפים. אחד מהם הוא ענף הביטוח. ההתפתחות הטכנולוגית והשלכותיה מחייבים את חברות הביטוח להיערך לעידן החדש שמשתנה בקצב די מהיר ומביא עמו בשורות לחולים.
בין רגולציה לטכנולוגיה: מתמודדים עם השינויים בביטוחי הבריאות
11/10/2018
מנהלי בי"ח ציבוריים ופרטיים, ראשי אגפי הבריאות בחברות הביטוח, הנהגת לשכת סוכני הביטוח והרגולטורים ייפגשו על במה אחת | בין הנושאים: הפערים בין הרפואה הציבורית לפרטית, רפואת העתיד ויתרונות הביטוח הפרטי
"בשנים האחרונות אנו מתמודדים עם שני אתגרים מבורכים מאוד: האחד הוא התפתחות טכנולוגית מרשימה – הן בטכנולוגיות הריפוי והן בטכנולוגיות המידע שהופכות את הידע על כל פיתוח מחזקתם של מומחים בלבד – למידע זמין ונגיש לכל. האתגר השני, שנובע מן הסתם ממהפכת המידע, הוא העלייה המטאורית במודעות הלקוחות – לא רק לזכויותיהם אלא גם לאפשרויות טיפול מגוונות", מסבירה ד"ר נאוה ניב סרודיו, מנהלת אגף הבריאות באיילון.

ניב סרודיו מציינת שאותן התפתחויות מבורכות, "הן ללא ספק מאתגרות מאוד כל נותן שירותים ובמיוחד בתחום הרגיש שלנו בביטוחי הבריאות". ההסבר: "מערכת הרפואה הציבורית סובלת מתת-תקצוב אינהרנטי ואינה יכולה לעמוד בקצב ההתפתחויות הטכנולוגיות. אנו נוכחים בזה, למשל, כמעט בכל פעם כשמישהו במשפחה נזקק לבדיקת MRI במערכת הציבורית. הציבור לא מוכן להמתין או להסתפק בשירות רפואי שאינו 'כאן ועכשיו' – והוא צודק".

כיצד זה בא לידי ביטוי באופן מעשי באיילון?

"החזון של אגף הבריאות באיילון הוא לגשר על הפער הזה שבין מצוי לרצוי בשירות הרפואי – הן בהיבט הטכנולוגי והן בזמינות ובנגישות לכל מומחה שהלקוח מעדיף. אני חייבת לציין שזה לא רק בגישור על הפער הקיים בין המערכת הציבורית לפרטית, אלא גם בהרחבת זכות הבחירה, התאמה מוגברת של התרופות הנדרשות לגנטיקה של הלקוח וכמובן גם בהבנה שתקרת שימוש לכל תקופת הביטוח אינה מספיקה כיום ויש צורך 'למלא את הקופה' בסכומי כסף נכבדים לזכאות גם תוך כדי תקופת הביטוח".

מה ייחודי בפוליסת הבריאות של איילון?

"קצב הגידול בצרוף מבוטחים חדשים באיילון הוא הגבוה בענף. בזכות היתרונות הניכרים של איילון אנחנו התאמנו את פוליסות הביטוח כך שיתנו מענה לצרכי המבוטחים לאור ההתפתחויות. כדי לא להלאות, אציין רק שלוש מהדוגמאות הבולטות שמייחדות אותנו:

א. בחירה חופשית - מבוטחי הבריאות של איילון בוחרים את הרופא המנתח שלהם, בעוד שבחברות האחרות עליהם לבחור רופא מתוך רשימת רופאים מוגדרת.

ב. כיסוי ריאלי 'המתמלא' מחדש - ייתרנו את הצורך של משפחות להתמודד, בנוסף למחלה הקשה, גם עם סוגיית המימון. התאמנו את תקרת הזכאות לעלויות הריאליות של הטיפולים הנדרשים והגדלנו את סל התרופות לכל מקרה ביטוח לסך משמעותי של כ-3 מיליון שקלים. ולא רק זאת. מתוך הבנה מעמיקה של הצרכים, הסכום הגדול מאוד הזה 'מתמלא מחדש' ועומד לזכותו של הלקוח כל שנתיים. כך אנו נוהגים גם בתרופות בהן נדרשת התאמה אישית כאשר הכיסוי שאנו מעניקים בסך של עד 600 אלף שקלים, 'מתמלא' אף הוא כל שנתיים.

ג. רפואה מותאמת אישית - באיילון אנחנו מאפשרים בדיקה גנומית להתאמה מרבית של התרופה לפציינט. 

"ואלו הן כאמור רק דוגמאות בולטות, כאשר ברור שגם במסגרת הסעיפים האחרים הכיסוי שלנו לא נופל מהמענה המקיף והרחב שמקובל בענף". 

המבוטח יודע להעריך את היתרונות הללו? זה בא לידי ביטוי גם במכירות?

"בהחלט. גם הקהל הרחב יודע זאת ואני חייבת להביע כאן הערכה מקצועית גם ליועצי וסוכני הביטוח שמלווים את המבוטחים. יותר ויותר לקוחות בוחרים בהגנות שמספקות פוליסות הבריאות של איילון.

"אני יכולה לציין בסיפוק שאיילון היא החברה הצומחת בישראל בענף ביטוחי הבריאות והודות להשקעה הגדולה של החברה בתחום אנחנו מציינים בשנתיים האחרונות הכפלה של נתח השוק שלנו.

"אין ספק כי היתרון שניתן לאיילון בתחום הבריאות, יחד עם המוצר המקיף והרחב שאנחנו מציעים למבוטחינו, הם שהובילו לצמיחה המשמעותית שלנו בענף".

כיצד השפיעה הרפורמה במערכת הבריאות על חופש הבחירה של המבוטח?

"כפי שציינתי בתחילת השיחה שלנו, הלקוחות ממצים הן את המהפכה הטכנולוגית והן את מהפכת המידע. הצרכן כיום בוחר את הכיסויים הרצויים לו בהתאם לאורחות חייו ולצרכיו. הוא בוחן אותנו קודם שהוא רוכש את הפוליסה ובמיוחד ברגע האמת. האסטרטגיה באיילון הינה לספק לו את המענה המיטבי והעדכני ביותר, וזו לא סתם קלישאה שיווקית.

"30% מהתביעות המוגשות הינן בגין יתרון הבחירה החופשית המובהקת אצלנו – כיסוי לתשלום בעבור רופאים שאינם בהסדר. זו ההוכחה שמדובר בצורך אמיתי של הלקוחות ולא בגימיק".

ההשפעה של הרגולציה

לאחר שהשחקנים בענף המתינו בדריכות לפרסום זהות הממונה הבא על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, הפור נפל: שר האוצר משה כחלון החליט למנות לתפקיד את ד"ר משה ברקת במקום דורית סלינגר שסיימה בסוף חודש אוגוסט חמש שנות קדנציה. תקופה שהתאפיינה בעומס רגולטורי.

כיצד העומס הרגולטורי בא לידי ביטוי בפעילות של איילון?

"הפעילות הנחושה של הרגולציה פשוט הכריחה אותנו להיות טובים יותר, קשובים יותר לצרכי הלקוחות ובעיקר יצירתיים יותר – הן ברמת המוצר והן ברמת השירות. זה קשה ומאתגר מאוד ומצריך השקעות אדירות, תשתיות, מיכון, חידוד נהלים והרבה מאוד זמן ניהול – אבל באיילון החלטנו לראות בכל אלו מאיצי הזדמנות ובכך אנו מתמקדים".

עם הפנים קדימה, האם לצפות לבשורות חדשות נוספות בתחום הבריאות באיילון?

"כמובן, תמיד. אנו פועלים במרץ להמשך המגמה המואצת בתחום, עם מוצרים חדשים, שיתופי פעולה עתידיים מעניינים ועוד. תחום הבריאות הינו ממוקדי הצמיחה האסטרטגיים המרכזיים בחברה. יש למה לצפות".

* ד"ר נאוה ניב סרודיו תשתתף בכנס עדיף: 'ביטוחי הבריאות של המחר' שייערך ביום ב' הקרוב, 15 באוקטובר, אווניו, קרית שדה התעופה
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית