שם משתמש
סיסמא
צילום: באדיבות לשכת סוכני הביטוח
כתבות נוספות בתחום
חברות קשורות
לשכת סוכני הביטוח בישראל
 
"אפיק השיווק של הסוכנים הוא החשוב ביותר לחברה שרוצה לצמוח בתחום המוצרים האלטרנטיביים"
ד"ר גל אביב בפאנל בנושא "עימות מוצרים אלטרנטיביים" | אודי אביטל: אנחנו יכולים לא רק לשווק השקעות אלא גם הלוואות | יאיר בן דוד: אנחנו בקצב של 80 מיליון שקלים בחודש רק מלקוחות של סוכני ביטוח
"עימות מוצרים אלטרנטיביים", היה שמו של פאנל אותו הנחה היום (ד') רועי ויינברגר, העורך הראשי של עדיף תקשורת, בכנס ביטוח חיים ופנסיוני של לשכת סוכני הביטוח באילת. בפאנל השתתפו אודי אביטל יו"ר הוועדה לפיננסים בלשכה; יאיר בן דוד, מנהל תחום תאגידים בטריא; אילן בויקו, מנכ"ל ומייסד אינטגו; ד"ר גל אביב, מנכ"ל בלנדר; ועו"ד גיא קרן, מנכ"ל וולת'סטון אחזקות נדל"ן.
 
ויינברגר שאל את אביטל איזה כלים מעניקה הלשכה וועדת הפיננסים לסוכנים כדי להמשיך ולהתפתח. אביטל: "אני לא מתרגש מהריסקים. גילינו שבכל דבר רע נולד דבר טוב. אמרתי שחייבים להשתנות. הוועדה בראשותי - חרטנו על דלגנו להביא מוצרים חלופיים שהם מכניסים מאוד, פשוטים למכירה, בלי הרבה רגולציה וטפסים, רק הפניית ליד עם עמלה נדירה. מה אתם מתקשקשים עם הרגולציה. אין דבר שהנהגת הלשכה לא יכולה להביא לו פתרון מול הרגולציה". 

המשקיעים מאמינים בשוק האלטרנטיבי?

יאיר בן דוד: "כמוביל שוק האשראי P2P בארץ, אנחנו מגלגלים כבר 1.4 מיליארד שקלים. הבנקים מנהלים אשראי של 150 מיליארד שקלים וכל התשואה הולכת לנוסטרו של הבנקים, ואנחנו הופכים את זה כשכל הכסף של המשקיעים שאנחנו מנהלים, כל הריבית חוזרת למשקיע, בלי חזירות. באנו לשנות את מפת הפיננסים ועושים זאת די בהצלחה.

"לגבי אמון המשקיעים – התחלנו עם מיליון שקלים בחודש גיוסים, היום אנחנו בקצב של 80 מיליון שקלים בחודש רק מלקוחות של סוכני ביטוח. מדובר במשקיעים מכול שכבות האוכלוסייה והכי מעניין זה גיל הזהב שמוציא את הכסף הקיים במק"מים והאג"ח הממשלתי, לטובת אג"ח עם בטוחות בשוק האלטרנטיבי. בסביבת תשואה אפס בבנקים סוכן הביטוח חייב להציע ללקוחות שלו מוצר שיכול להביא לו 6% נטו תשואה לשנה. לא באנו לקחת כסף מחברות הביטוח אלא לתת לכם עוד כלי בארסנל להקטין חשיפה לשוק ההון".



משתתפי הפאנל (מימין): המנחה רועי ויינברגר, עו"ד גיא קרן, ד"ר גל אביב, אילן בויקו, יאיר בן דוד ואודי אביטל / צילום: באדיבות לשכת סוכני הביטוח

עו"ד גיא קרן: "גם אני רואה את חבריי לפאנל כשותפים לדרך של תשואה אלטרנטיבית לטובת אנשים שמחפשים ערך מוסף בקורלציה להשקעות בשוק ההון. גם אנחנו רואים את המשקיעים מצביעים ברגליים. אנחנו גדלים בקצב של 300 מיליון שקלים בשנה, והיום מנהלים כ-1 מיליארד שקלים. השוק צועד לשם, בעיקר מי שמחפש את עודף התשואה על פני שוק ההון. 2018 הייתה שנה מצוינת".

ד"ר גל אביב: "אנחנו חברה בינלאומית ופעילים ב-30 מדינות, כולל ישראל. בארץ אנחנו רואים שינוי – אם במשך שנים החיסכון הבנקאי היה הדבר הבטוח, למרות שאין ביטוח לפיקדונות בבנקים. אפיק ההכנסות הגדול ביותר של הבנקים זה אשראי צרכני ובתחום זה בלנדר עשתה מהפך. כי מצאנו חברת ביטוח זרה וביטחנו את תיק ההלוואות שלנו. כיום כספי המשקיעים מבוטחים וגם מביאים תשואה של 5.5%-6%. זה שינוי תפישה כי זו פעם ראשונה שיש תכנית חיסכון עם ביטוח חיצוני אמתי שנושא תשואה אמתית משום שבבנקים זה נשאר במערכת, ובלנדר היא חברה רזה, אמינה, דיגיטלית וזה מה שמאפשר לנו להגדיל את התשואה.

"אנחנו הבנו לפני שנה שאפיק השיווק בידי סוכני הביטוח הוא האפיק החשוב ביותר לכל חברה שרוצה לצמוח בתחום הזה. לכן פיתחנו מערכת שלמה דיגיטלית וידידותית גם לסוכנים וגם ללקוחותיהם. לכן, אפשר לקחת את המאמץ הגדול של אודי אביטל ולרתום אותו גם לטובת הכנסות הרבה יותר גבוהות וגם פתרונות הרבה יותר טובים ללקוחות".

"השקעות אלטרנטיביות הן היום כבר הכרח"

אילן בויקו: "המפגש הראשון שלי עם סוכני הביטוח היה לפני 4 שנים, כשאז עולם ההשקעות האלטרנטיביות לא היה מוכר וכולנו עברנו כברת דרך מאז. אם פעם השקעות אלטרנטיביות היו הדובדבן שבקצפת, היום זה כבר הכרח. גם אנחנו חווינו זינוק מטאורי בפעילות; אנחנו מענקים הלוואות למיזמי נדל"ן בארה"ב, שם רמת הביטחונות הרבה יותר גבוהה. יש היום יותר פתיחות אצל הסוכנים והמתכננים הפיננסיים, כי ככול שעובר הזמן יש יותר ביטחון. זו הדרך היחידה ליצור ללקוחות שלכם יציבות כלשהי להשגת המטרות הכלכליות שלהם".

בטוחות ואולי נזילות?

בויקו סבור שתשואה מול סיכון, ולכן החברה השיגה ביטוח חיצוני לכספי ההשקעות אך גם האנשים בחברות מולם עובדים המשקיעים. גל סבור שהישראלים, כמו כלל המשקיעים במערב, שונאים סיכונים ולכן הבטוחות מעניינות אותם יותר מכל, והם מוכנים להוריד מהתשואה לשם כך כל עוד היא ראויה".

בן דוד: "הסוכנים הם בסופו של דבר לקוחות ואם הסוכן לא משתכנע, הוא לא יעביר את זה ללקוח שלו. הסוכנים אוהבים מאוד את השקיפות, להבין את המודל. לעומת חברות הביטוח, אצלנו העולם לסוכנים הרבה יותר בטוח – אין הפתעות. כולם משלמים את אותם דמי ניהול. אני צופה גידול משמעותי בפעילות הזאת".

אביטל: "כל היצרנים האלה עברו דרך ייסורים בוועדה הפנסיונית ובדקנו אותם בצורה יסודית מכל זווית שאפשר, כולל בפעילות שלהם וקשרים בחו"ל. אנחנו יכולים לא רק לשווק השקעות אלא גם הלוואות. אנחנו לא מתחרים בבנקים. אנחנו לא חזקים כמוהם כרגע. אבל אנחנו מתחרים בכרטיסי האשראי – כי אנחנו יכולים להציע ללקוחות שלנו הלוואות דרך בלנדר או טריא בריבית פחות מטורפת ממה שיקבלו בחוץ. זה עוד כובע לתחזק לקוח".

לדברי אביטל יתקיים קורס יחד עם היצרנים האלטרנטיביים במכללה לפיננסים וביטוח של הלשכה כדי להכשיר סוכנים בתחום. "ההכנסה שלכם רק תגדל ותצחקו בדרך לבנק", אמר.
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית