שם משתמש
סיסמא
ד"ר משה ברקת, "להעניק למבוטח שירות שקוף, מקצועי והוגן" / צילום: דוברות משרד האוצר
 
לוח אירועים
הוראות חדשות של רשות שוק ההון מבטלות את רשימות השמאים של חברות הביטוח
יתאפשר שיווק מוצרים בהתאם למאפייני המבוטח | החברות ישקפו למבוטחים את המשמעויות הכלכליות של הגשת תביעה | יפורסם מדד שביעות רצון מהמוסכים | המטרה: הוזלת עלות ביטוח הרכב - מקיף וצד ג'
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון פרסמה היום (ג') טיוטת תיקון הוראות החוזר המאוחד - הוראות בענף רכב רכוש. ההוראות נועדו לדברי הרשות להוזיל את עלות פוליסות ביטוח רכב רכוש (ביטוח מקיף וצד ג') לציבור הצרכנים, ולאפשר את שיווקם של מוצרים ביטוחיים בהתאם למאפייני המבוטח.
 
בין היתר, ההוראות יאפשרו שיווק פוליסות Low Cost ופוליסות המציעות תיקון תאונות קלות ללא רישום תביעה. "היעדר רישום תביעה צפוי לחסוך משמעותית בפרמיה העתידית למבוטחים, ובא לסייע למבוטחים החוששים להפעיל את הביטוח מחשש לייקור הפרמיה העתידית", מסבירים ברשות. 

לדברי הרשות, ההוראות החדשות מסדירות את מערכת היחסים במשולש: חברת הביטוח - שמאי הרכב - המוסך המתקן, וצפויות לצמצם את ניגודי העניינים ביניהם. "השפעת ההוראות בתחום זה צפויה להביא להורדת מחירי תיקון הרכב במסגרת תביעת ביטוח וכפועל יוצא להוזיל את מחירי הביטוח, ההוזלה הצפויה לציבור נאמדת בלפחות 300 מיליון שקלים בשנה", מציינים ברשות שוק ההון ומוסיפים כי "על מנת למנוע השפעה על שמאי הרכב ולטפל בחשש לניגודי העניינים בענף, ההוראות מבטלות את רשימות השמאים הקיימות של חברות הביטוח ומייצרות מנגנון בחירת שמאי באופן אקראי".

עוד מסבירים ברשות כי ההוראות החדשות מגבירות את השקיפות, ולאור ריבוי המקרים בהם צרכנים לא יכלו לרכוש ביטוח מקיף בשל תביעות קודמות במחיר ראוי וסביר, רשות שוק ההון מחייבת את חברות הביטוח לשקף למבוטחים הן בעת רכישת פוליסת הביטוח והן בעת הגשת תביעה, את המשמעויות הכלכליות של הגשת תביעה על השינוי הצפוי בעלות הביטוח ועל האפשרות לרכישה עתידית של פוליסה באותה החברה. 

במטרה לשפר את השירות הניתן למבוטחים וכן לייעל את התהליך המתקיים בין חברות הביטוח למוסכים, רשות שוק ההון קובעת עקרונות שיחייבו את חברות הביטוח ואת המוסכים המוסכמים. ההוראות דורשות שההסכם בין חברת ביטוח למוסך יכלול מנגנונים מאזנים בין האינטרס של חברת הביטוח לזה של המוסך המוסכם באופן שיסייע לתהליך התביעה להיות הוגן, יעיל, מהיר, שקוף ומקצועי לטובת מיצוי זכויותיו של המבוטח. 

כדי לאפשר לכל מבוטח לקבל החלטה מושכלת לגבי זהות המוסך המוסכם, המוסכים ידורגו על פי סולם ציונים המודד את רמת שביעות הרצון של כל המבוטחים שקיבלו שירות בכל מוסך. הדירוג יאפשר שקיפות מלאה לכלל הציבור ויסייע לשפר את רמת השירות הניתנת על ידי חברות הביטוח ועל ידי המוסכים.

"הרשות מפרסמת את הרפורמה לאור ממצאים המעידים על עליית מחירי החלפים לרכב ומחירי תיקון רכב במסגרת תביעות ביטוח, כאשר סך התביעות ששולמו על ידי חברות הביטוח בענף רכב רכוש נאמדות בכ-6 מיליארד שקלים בשנה. בשנים האחרונות הפרמיה הממוצעת עלתה לאור הזינוק בעלויות התביעות", מציינים ברשות. 

הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת: "הרפורמה בביטוחי הרכב שיוצאת היום לדרך נותנת מענה לדברים שהטרידו את המבוטחים ולכן גם אותנו. הרפורמה תאפשר גיוון במוצרי הביטוח תוך התאמה טובה יותר מענה לצרכים השונים של המבוטחים ותאפשר הוזלה משמעותית במחיר הביטוח כיום ובעתיד, תוך שמירה על הוגנות ושקיפות. מיצוי זכויותיו של המבוטח הוא ערך חשוב בעיניי ואני סבור כי צמצום ניגודי העניינים והגברת אי התלות בין השחקנים המעורבים בהליך התביעה, יאפשרו להעניק למבוטח שירות שקוף, מקצועי והוגן".

 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית