שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
"עולם הביטוח והפיננסים הוא רגיש עבור הלקוח, וכאן יש לנשים יתרון מובהק"
שני ארז, מנהלת מיזם לביאה, מספרת בריאיון לעדיף על מאחורי הקלעים של הקמת בית הסוכן לנשים מקבוצת משגב, מתארת את יתרונות המין הנשי בעולם הביטוח ומסמנת יעדים: להשאיר את השליטה בידי הסוכנת
"הסיבה שבחרנו להקים בית סוכן לנשים היא בראש ובראשונה לטפח את החוזקות הנשיות – שליחות ויכולת נטוורקינג גבוהה. במקביל, הניע אותנו הרצון לטפל בחולשה המרכזית שלהן, שהיא המגבלה לדבר בשפה העסקית, כלומר לעזור להן לייצר פלטפורמה של עסק מקצועי ומצליח", כך מגדירה שני ארז, מנהלת מיזם לביאה.
 
                                                                     שני ארז
בדרך לשם, בקבוצת משגב שהקימה את לביאה, גילו לא מעט חששות של סוכנות ביטוח שמנעו מהן לגשר על הפער שבין החולשות לחוזקות. "זיהינו שאין מספיק נשים פורצות דרך בענף, והחלטנו לבדוק מדוע. באמצעות קבוצות מיקוד ומחקרי עומק העלינו המון בעיות מהשטח. לדוגמה, נשים דיברו על הרגשה של תקרות זכוכית, שילוב אימהות וקריירה וחוסר שוויון הזדמנויות אמיתי. הן הרגישו תחושה של הפליה כספית בתגמול", מספרת ארז.

"קיימנו ראיונות עם עשרות סוכנות כדי להבין מהן את נקודות הכאב. ראינו כי למרות שלמראית עין הענף מקדם יותר נשים, יש פער במיצוב שלהן ופער של בין 30% ל-50% בשכר, למרות היקף פעילות זהה. מצאנו גם שאותן נשים, ברמה המקצועית, מרגישות פחות טובות מהגברים, עד כדי כך שבהדרכות מקצועיות בהן יש רוב גברי הן מרגישות לא בנוח לשאול שאלות. התחושה הזו מייצרת מעגל שצריך לשבור.

"מה שעוד הבנו מהנשים הוא שהן מרגישות כוח בקבוצה עם דומיננטיות נשית, ויכולות שם להביא לידי ביטוי חוזקות שהן לא מקדמות באזורים ללא רוב נשי. בנוסף, הן מרגישות שהן הגיעו לענף מתחושת שליחות. הן לא דברו בראיונות כלל על כסף", מוסיפה מנהלת מיזם לביאה. 

איך נולד הרעיון להקים סוכנות ייעודית לנשים?

"הרעיון נולד במוחו של מנכ"ל משגב, ששון מנה, מתוך שלוש מטרות. הראשונה היא צורך להתחדש ולצמוח מתוך העשייה של משגב. המטרה השנייה היא הרצון לייצר בידול לעומת בתי סוכן אחרים בעידן של בחירת סוכן, שבו יש הגיון בבתי סוכן.

"המטרה השלישית להקמת סוכנות ייעודית לנשים, היא מתוך אמונה פרטית שמלווה את ששון שנים רבות של קידום מעמד הנשים. כאן אציין כי בין היתר קיבלה משגב אות הכרה ממשרד העבודה והרווחה על פועלה בתחום השוויון המגדרי, קידום ושילוב נשים, וקידום האיזון בין בית לעבודה. נשים מהוות יותר מ-2/3 מעובדי משגב. המגמה הזו אולי מתרחשת גם בגופים אחרים, אבל אנחנו לקחנו את הנושא צעד אחד קדימה – נשים מהוות לאורך מרבית שנותיה של משגב רוב בשדרה הניהולית. זהו עסק אבל גם מסר אידיאולוגי. ששון באמת מאמין שנשים הן מנהלות טובות יותר אם רק נותנים להן את הביטחון ואת הסביבה הפחות גברית.

"לשם מימוש הרעיון של לביאה, ששון גייס את עידו בירמן, מנהל הפיתוח העסקי של משגב, ואותי, עם 17 שנות הניסיון שלי בענף. בנינו סביבת עבודה חדשה ומהפכנית שלא נראתה קודם בענף, בחלל עבודה שנמצא בתל אביב ומותאם מראש לנשים. הפלטפורמה שלנו מאפשרת לנשים לפגוש אחת את השנייה, לקבל לידים זו מזו ולשתף פעולה. 

"לביאות יודעות לצוד לבד אבל צדות גם כלהקה. בניגוד לגברים שאוהבים להתחרות, נשים יודעות בנוסף לשתף פעולה. ראינו את הכוח של ME TOO ואיך הוא מייצר מהפכות. עכשיו הגיע הזמן להביא את זה לידי ביטוי בעולם העבודה. לא ברמת הקלישאה – אלא להביא נשים לפריצה ולקדמת הבמה". 

שילוב של עסקים והעצמה

ארז מדגישה כי על מנת שהפרויקט יצליח, הבינו במשגב כי יש צורך לשלב בין הסביבה העסקית להעצמה נשית. 

"כדי לתפקד טוב נשים צריכות לא פחות מהפן העסקי גם את הצד של שילוב בין אימהות לקריירה, דאגה לביטחון סוציאלי, אורח חיים בריא וכל מה שקשור לרווחתן האישית", היא אומרת.

"מבחינת ההיבט העסקי, בנינו מנגנוני צמיחה לצד הנשי. יצרנו תכנית עסקית – 12 מפגשים בשנה שהמטרה שלהן היא להיצמד לתכנית העסקית ולהגיע ליעדים. 

בנינו מיתוג ושפה שיווקית ייחודית במטרה לייצר בידול של הסוכנת ולאפשר לה חזות עסקית מתקדמת – ביזמות, בניהול כספים, בנראות ברשתות חבריות, בדיגיטל ולסייע לה גם בכל מה שקשור לרגולציה. כל אלו מלווים בקדמה טכנולוגית שמאפשרת פלטפורמה עסקית נכונה.

"בנוסף, אנחנו רוצים לתת לסוכנות את המענה ההוליסטי המקיף, באמצעות כל המערכים העסקיים שאנחנו במשגב יכולים לתת. שיטת העבודה שבה האנשים שלנו עובדים כמו שכירים אצל הסוכנת ולא בשיטת הלידים כפי שנהוג בהרבה בתי סוכן אחרים, מודל הגורם לאיבוד הלקוח. כל מערכי העסקים הללו - הפיננסי, האלמנטרי וכו', הכל נמצא בתוך משרד הסוכנת, כדי שהשליטה תהיה בידיים שלה".

כיצד קיבלו את לביאה בענף?

"אנחנו עדיין חדשים, עלינו לאוויר באופן פורמלי בכנס הנשים של הלשכה בחודש מאי האחרון, ומשם כבר עשינו כברת דרך משמעותית ויש לנו סוכנות שעובדות דרכנו. אנחנו מתקבלים בהרבה חום ואהבה ומחמיאים לנו שסוף סוף מישהו הרים את הכפפה. הרבה נשים בכירות בעולם הביטוח והפיננסים מלוות אותנו בכל האמצעים שעומדים לרשותן. סוכנות ותיקות רוצות לראות את הצלחתנו ואומרות לנו שאם היה מקום כזה בתחילת דרכן, הן היו במקום אחר". 

כיצד נשים משתלבות בעולם החדש – העולם הפיננסי?

"אין ספק שעולם הפיננסים הוא השיח החדש והנישה החדשה שנשים צריכות להיכנס אליה. זה מתחבר לכך שנשים מגיעות מתוך תחושת שליחות. פיננסים הוא נושא רגיש מאוד עבור הלקוח כי הוא מצריך חשיפה של הנתונים. זהו עולם שאינו חובה עבור הציבור אלא נמצא ברמת צרכים מתקדמת יותר המחייבת יצירת אמון, וכאן יש לנשים יתרון. הן רק צריכות את התעוזה ואנחנו נהיה שם לתת להן את התמיכה המקצועית. אגב, הוכח שנשים שמנהלות השקעות מניבות תשואות עודפות על גברים במונחים של עלות/תועלת או תשואה/סיכון.

מי קהל היעד שלכם, ומה הצעד הבא?

"אנחנו מכוונים לשתי אוכלוסיות יעד - סוכנות בתחילת דרכן וכאלה שיוצאות לעצמאות, וכן סוכנות ותיקות שמרגישות 'תקועות' ולא מצליחות לייצר התקדמות במקום העבודה. אנחנו ננסה לייצר מצב שהוותיקות ילוו את הצעירות ויתרמו מהניסיון שלהן (כולל הטעויות שלהן), תחת ליווי שלנו.

"אני רוצה לייצר את האפשרות שיותר נשים יגיעו לפרישה בכבוד, ואכוון את הסוכנות שלנו להתמקד בפנסיה של ציבור הנשים - לייצר להן נכסים פסיביים, להגיע לפנסיה בכבוד, לדאוג לבריאות שלהן ולייצר ליין של מוצרים לנשים. יש צורך אמיתי בזה".
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית