שם משתמש
סיסמא
מימין: חני שפיס, דיויד ארנון, שרונה תושיה-פישר ונאוה ניב סרודיו צילום: סטודיו עדיף
 
לוח אירועים
"העתיד של כל מי שעוסק בבריאות - הפרדה מלאה בין הסל הציבורי לבין המערכת הפרטית"
שרונה תושיה-פישר קראה לעולם הביטוח להיות הקו הראשון בטיפול בחולה | נאוה ניב סרודיו: עם כל הכבוד למניעה, המבוטחים שבאים אלינו באים כשהם חולים | דיויד ארנון: הסוכן הוא שצריך להיות מורה הנבוכים ללקוח
"פוליסה פרטית צריכה לתת מה שאי אפשר לקבל במערכת הציבורית. אני מעריכה שעם השנים ייכנסו לפוליסות הפרטיות עוד ועוד חלקים שלא נכנסים לסל הבריאות", כך אמרה ד"ר נאוה ניב סרודיו, סמנכ”לית בכירה ומנהלת אגף הבריאות באיילון, בכנס הבריאות של עדיף. "זה תלוי גם ברגולציה ולא רק בנו", היא הוסיפה בפאנל מיוחד שעסק ביחסים בין סל הבריאות לביטוחים הפרטיים.

ברקת: נבחן את חידוש הפוליסה הדו שנתית
16/9/2019
הממונה על שוק ההון שסקר בכנס הבריאות של עדיף את מצב הענף הוסיף כי הוא מעריך שלא ניתן יהיה להימנע מייקור הפרמיות | הורה להקים צוות חשיבה ברשות שמסתכל מחדש על נושאי המאקרו של הבריאות בישראל
את הדברים אמרה ניב סרודיו בתגובה לשאלה של מנחת הפאנל, חני שפיס, אשר שאלה האם לא נכון לשבת ולעשות שיתוף פעולה אמיתי עם הסל, כך שכל מה שנפלט מהסל ייענס לביטוחים של חברות הביטוח, עד שהצורך ייכנס לסל. 

ניב סרודיו: "זה ברור שזה מה שצריך לקרות ואני חושבת שזה יקרה בשלבים. אני לא חושבת שאפשר יהיה להגיד שב-2020 כל מה שלא קשור לסל ייכנס לפוליסות הפרטיות". 

שרונה תושיה-פישר, סמנכ”ל ומנהלת ביטוח בריאות במגדל, הוסיפה כי "העתיד של כל האנשים בכנס הוא הפרדה מלאה בין הסל הציבורי לבין מערכת הבריאות הפרטית. אם רוצים לגדול, חשוב שאנו ניתן את הכיסוי וכמו שאמרתי קודם, נהיה קו ראשון לטיפול לחולה. לא להסתתר מאחורי פיצוי ולא לתת ביטוח משלים שב"ן אלא ביטוח שבו הלקוחות מגיעים אלינו".

אם אין לי ביטוח קולקטיבי, אבל כלקוחה פרטית יש לי פוליסה רגילה, למה הפוליסה שלי לא מותאמת אישית לצרכים שלי ולגנטיקה שלי ולמה שאני רוצה? אני לא מקבלת את מה שחברות כמו אמדוקס או טבע מקבלות. האם יתכן שתאפשרו את החבילות האמבולטוריות שיש בקולקטיב גם ללקוחות הפרטיים?

תושיה-פישר: "את מתפרצת לדלת פתוחה. יש לנו כיסוי אמבולטורי רחב במגדל. כיסוי שאפשר להצטרף אליו כמו בקולקטיביים, ללא הצהרת בריאות, ונותן כיסוי לכל בדיקה, טיפול שיקומי. לגבי אביזרים רפואיים הכנסנו טיפולים שיקומיים וטיפולים לסרטן ואנו מסתכלים קדימה לתכניות עבודה 2020, שם יש הפתעות בדרך". 

תנו לי חבילה אמבולטורית של מעל 12 אלף שקלים בשנה. הרי אלה התקרות שיש באמבולטורי וכולנו יודעים שהן נמוכות מאוד ביחס לכל הטיפולים שיש היום, שהם לא ניתוחים. 

ניב סרודיו: "גם באיילון אנו במצב של פוליסה אמבולטורית מאוד רחבה, גם ללא הצהרת בריאות. אני רוצה לדבר על כל הדברים שאמרה שרון שתקפים לאמבולטוריים באיילון אז לא אטחן מים. 

"אבל אחזור לתרופות שלא בסל כי אני חושבת שזה בעצם אחד הדברים היותר חשובים היום בהסתכלות קדימה. כשאני מסתכלת על הפוליסה ורואה שכל מה שקשור ל-29/ג' ותרופות מותאמות אישיות, אנו ממלאים כל שנתיים את הסכום שמשלמים, זו בשורה וזה דבר חשוב. בסוף אנו רואים שבעצם עם כל הכבוד שיש לכולנו למניעה, וברור שצריך ללכת לכיוון הזה ומניעה זה דבר חשוב, האנשים שבאים אלינו באים כשחולים וכשהם צריכים תרופות וטיפולים. לכן צריכים להיות במקום הראשון בחזית הטכנולוגיה, שזה משהו שנעשה ונעמיק כל הזמן וגם בתרופות, שאפשר כל שנתיים למלא את הבנק שלנו בעצם. זה דבר חשוב מאין כמוהו כי שם בעצם נמצא הכסף הגדול ושם אנו עוזרים הכי הרבה לחולים/מבוטחים שלנו".

השאלה הבאה קצת קשה, יש פה בחדר דילמה אדירה איתה, זה הולך להיות עימות מעניין. מיליון וחצי אנשים מחזיקים פוליסות לפני הרפורמה ולכולנו ברור שאם הפוליסה עומדת, בעוד כמה שנים היא כבר לא תהיה רלוונטית. מה אני עושה עם מבוטחים שמתעקשים להישאר עם פוליסה לפני הרפורמה הכוללת בחירת מנתח? מה אומרים להם?

ניב סרודיו: "עוברים לאיילון". 

אבל אם אני לא יכולה לעבור, אני תקועה.

דיויד ארנון, משנה למנכ”ל, מנהל חטיבת הבריאות, כלל ביטוח: "אנחנו לא בהכרח חושבים שהפוליסות החדשות או הישנות טובות יותר. במקרים שצריך לעשות פעולות יזומות, אנחנו עושים שליפת לקוחות ומעבירים לסוכנים ומעודדים לבצע השלמות, למשל בכל הנושא של מחליפי ניתוח. אלה פעולות שאנו עושים בימים אלו". 

שרון, האם אני יכולה להגיד למבוטח בלב שלם להישאר עם הפוליסה הישנה? כאשר מצבו הורע ויש כיסויים לניתוחים מניעתיים?

תושיה-פישר: "קודם כל הפוליסות החדשות המשווקות כיום מצוינות. הפוליסות הישנות אצלנו במגדל כבר במשך שנים יישמנו רפורמה, איך? למעשה שדרגנו את הלקוחות הקיימים במהלך כל השנים כאשר הרוב המוחלט משודרג ומקבל כיסוי רחב ומגיע לו הכיסוי המיטיב מבין השניים לבין הפוליסה שאין חריגים לבין הפוליסות שהיו לפני הרפורמה. כמו שנאמר, צריך להסתכל בפוליסה של הלקוח, יש לו בחירה והוא יכול לבחור פוליסה ישנה ולהוסיף מחליפי ניתוח אם חסר לו ויכול לבחור לעבור לפוליסות החדשות ברצף זכויות ורצף ביטוחי מלא. טוב שיש בחירה - להישאר בפוליסה הישנה או לעבור לפוליסה החדשה. בסופו של דבר הדבר הטוב ביותר שקרה במסגרת הרפורמה זה שאנו הפכנו להיות קו ראשון לטיפול בחולה. ברגע שאנו מטפלים בלקוחות וכשהלקוח יש לו בעיה רפואית ופונה אלינו, אנו יכולים לתת לו מענה בפוליסה הישנה או החדשה.

זאת אומרת מיקס בין שני העולמות. לשלב בין הפוליסות ולא לפגוע בהם.

תושיה-פישר: "במגדל זה מחייב. חייבים להציע ללקוחות כיסוי חדש שנכנס. אנו נמצאים במצב טוב ויש לקוחות משודרגים ולקוחות חדשים עם פוליסה מצוינת ואנו פה כדי לתת כיסוי רחב וטוב ביותר לכל האוכלוסייה, לחדשות וגם לוותיקות שזו חובתנו אחרי שמשלמים פרמיות במשך השנים - לתת את הכיסוי הרחב ביותר".

אחד הדברים שאני נתקלת בהם המון כיועצת זה הבלבול המטורף של האזרח שקונה ביטוח ומשלם כסף, אבל לא יודע איך מקצרים תורים ל-MRI, איך מגיעים לרופא תותח וכיצד להשתמש במוצר. האם זה נכון שחברות הביטוח יקימו מוקד אינטגרטור בין מה שמגיע בין חברות הביטוח, קופות החולים ובתי החולים. אנשים נופלים בין הכיסאות ומחכים ל-MRI חודשיים.

ניב סרודיו: "ניסינו לעשות את זה בעבר וקיבלנו ממשרד הבריאות והאוצר ברקס גדול מאוד שאסור לקצר תורים ל-MRI ולרופאים. זה אחד הדברים הראשונים שעשינו לפני שנים ולא אישרו לנו. אני מסכימה איתך, זה מה שצריך לעשות. אבל היום בכיסויים שיש ל-MRI ובדיקות, אחד הדברים שמתחייבים אליהם זה תוך כמה זמן ניתן בדיקה ופענוח. זה חלק מהפוליסה".

דיויד, האם זה לא נכון שיהיה גוף בחברת הביטוח שנותן ללקוח את המורה נבוכים? 

ארנון: "הגורם הנכון לתת את מורה הנבוכים הוא סוכן הביטוח. 

תחשוב כמה ידע ואחריות מקצועית צריך.

ארנון: "הסוכנים שעוסקים בתחום הבריאות מאוד מנוסים ואנחנו מעבירים להם הכשרות בתחום. הסוכן הוא האדם הנכון היום, יש את הר הביטוח והוא יכול לשבת ולראות כיסויים ללקוח ויכול להיכנס בקלות לקופות החולים ולאתריהן. הוא הגורם הנכון גם להכיר את הגורמים הרלוונטיים בחברות הביטוח וגם את הלקוח.

תושיה פישר: "למגדל יש חב' שירותים BEWELL, חברה עם יכולות וגב של מגדל, שיודעת לתת תור מהיר של תוך יומיים MRI ותוך יומיים פענוח וגם הפניה לבחירה לרופא הטוב ביותר. הכל בפוליסת הביטוח ואפשר לקבל את זה ברכישת האמבולטורי".

תתנו לי את ה'היילייטים' של כל חברה שמביאה משהו אחר לעולם הבריאות.

ניב סרודיו: אמרתי מיליון פעם באלף פורומים אחרים ואחזור ואומר, אנו חברת הביטוח שיכולה לאפשר לכל מבוטח לבחור כל מנתח ולא רק מרשימה מצומצמת או רחבה או לא משנה, סגורה, של רופאים מנתחים. זה יתרון שניתן ע"י הפיקוח והוא עובד מאוד. איך יודעים זאת? עמיתיי יגידו בגלל שרשימת המנתחים מצומצמת והתשובה שלא. רוב המנתחים גם ברשימה שלנו אבל יש לנו בסביבות 30% של מטופלים שעוברים ניתוחים אצל רופאים שלא בהסכם כי הם לא בהסכם עם אף חברת ביטוח ולא רק איילון, וזה היתרון הגדול של איילון. כל הדיבורים בבוקר היו סביב עניין המנתחים. מבחינתנו העניין פתור. אין לי שום בעיה להכניס רופאים לרשימת הרופאים כי אני משלמת לכל רופא אז אין עניין כלכלי שאשלם או לא. זה יתרון מאוד ברור, מאוד גדול של איילון. רואים את זה גם בפרט וגם בקולקטיבים שזה דבר מאוד מאוד חשוב למבוטחים שלנו".

כמה אחוז לדעתך מהתביעות הן של מנתחים שלא בהסכם?

ניב סרודיו: "בסביבות 30%."

תושיה-פישר: "מגדל עשתה השנה ארבעה מהלכים שוברי שוק. המהלך הראשון, התחלנו לדבר על מניעה ולא רק טיפול בבעיה הרפואית לאחר שקורית, אלא אנו רוצים לסייע ללקוח להיות בריא יותר ולמנוע את המחלה. בעניין זה השקנו את תכנית מגדל ACTIVE. תכנית הטבות לבתי עסק מובילים בתחום וראינו שהרבה סוכנים ולקוחות הביעו התעניינות במהלך הזה ובתוכנית הזו. הכנסנו מניעה לתוך מוצרי הבריאות שלנו. מגדל משווקת סקר ופיצוי רחב מאוד במקרה של טרום סרטן.

"המהלך השני, ביטלנו רשימות. מה שעשינו, נותנים היום כיסוי לכל בדיקה אבחנתית שקיימת, לכל בדיקת היריון וטיפול בהתפתחות הילד, כל אביזר רפואי ולכל טיפול שיקומי. בדרך הזו אנו מכניסים באופן אוטומטי לפוליסה, בלי צורך ללכת לאשר אצל האוצר תיקונים לפוליסה והכנסת טיפולים. כל חדשנות טכנו' שמאושרת נכנסת לפוליסה באופן אוטומטי. המהלך שלישי שעשינו השנה זה באמת הרחבנו וטייבנו את רשימת הרופאים שלנו. מה שאנו עושים כרגע זה שמים דגש על הרופאים הטובים ביותר, פריסה גאוגרפית מאוד רחבה, כל לקוח יכול לבחור את הרופא הטוב עבורו. 

"ברוח הרפורמה שדרגנו פוליסות קיימות. כמו בשנים קודמות בחרנו לשדרג פוליסות בהתאם לקצב התקדמות טכנו' ונותנים למעשה היום כיסוי. הגענו להסכמים עם שלושת הספקים הרפואיים. אני גאה לומר שנותנים במגדל פתרון החל מהחדש לבעיה הרפואית ועד זמן ההחלמה".

דיויד?

ארנון: "רפואה מונעת, אחד הנכסים הכי חשובים שיש לחברת ביטוח זה המידע. בחברת ביטוח המון מידע ובעולם השיווק מבצעים סגמנטציות של לקוחות. אמרנו מה אם נוכל לעשות שילוב של רפואה מונעת מצד אחד ומהצד השני שיהיה מבוסס על מידעים שיש לנו על הלקוחות. עשינו שת"פ עם בי"ח איכילוב, יש מרכז לניתוח סטטיסטי גדול, נכנסנו לשת"פ וקיבלנו מהם מרכיבי קבוצות בסיכון, לקוחות בסיכון. לקחנו אותם והלבשנו על מאגר הלקוחות שלנו ובימים אלו מבצעים פעולות יזומות ללקוחות ובעצם מציעים להם לפנות לאיכילוב או למקומות אחרים שמעוניינים לעשות אבחונים ולבצע אבחונים מונעים בתחום הסרטן. התחלנו בסרטן המעי שזה סרטן מצד אחד איתור קדם שלו מאפשר פעולות מציעות חיים ומצד שני אין בו יותר מדי אבחונים, למשל יש סרטנים אחרים שהרפואה ממליצה לבצע פעולות אחרות ולאו דווקא אבחונים כאלה ואחרים. אחרי התייעצות עם איכילוב ועם מבטחי המשנה אנו בימים אלו יוצאים בפיילוט שהרעיון להגיד אנו לא רק חברה שמשלמת באירוע תביעה אלא פונים ללקוחות באופן יזום ומצילים את חייהם.

"נתחיל בפיילוט בתחום סרטן המעי, כמו במכירות או שיווק, כשעושים פעולה שמבוססת על סגמנטציה אז מקבלים תוצאה הרבה יותר טובה מאשר שמנסים לעשות משהו רנדומאלי ללקוחות. 

"אנחנו מאמינים שהרבה מקופ"ח כל מי שהגיע ל-50 ממליצים שיעשה בדיקת קולונוסקופיה ויודעים שאחוז ההיענות נמוך. אנו אומרים נפנה לקבוצות ממוקדות של לקוחות שמזהים אותם בסיכון בהתבסס על הנתונים שמקבלים מהשת"פ עם איכילוב ונעשה פעולות מצילות חיים".
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית