שם משתמש
סיסמא
צילום: סטודיו עדיף
 
לוח אירועים
מושב ייעודי לסוכנים בנושא פרקטיקה בביטוחי בריאות נעל את כנס עדיף
חני שפיס שוחחה על שימושים עיקריים בביטוחים פרטיים ככלי מכירה | עו"ד עדי בן אברהם על טיוטת תאונות אישיות ועו"ד שלומי הדר על ההבדלים בין כתבי שירות לתכניות ביטוח
בתום כנס ביטוחי הבריאות השנתי של עדיף, נערך מושב מיוחד לסוכני ביטוח בנושא פרקטיקה בביטוחי בריאות. חני שפיס, יועצת לניהול סיכוני בריאות וסיעוד, שוחחה עם הסוכנים על "שימושים עיקריים בביטוחי בריאות פרטיים ככלי מכירה". עו"ד עדי בן אברהם, היועץ המשפטי של לשכת סוכני הביטוח, הסביר על "טיוטת תאונות אישיות ככלי ללימוד ובקרה בעת מכירת ביטוח. עו"ד שלומי הדר, שותף במשרד ג'ון גבע, הדר ושות' – עורכי דין ומגשרים, עסק בדבריו ב"מבוכים בשירותים הרפואיים: מה בין חוזר כתבי הדירות ועולם הרפואה והביטוח?". במושב השתתפו כ-100 סוכנים.

מימין: עו"ד שלומי הדר, חני שפיס ועו"ד עדי בן אברהם / צילומים: סטודיו עדיף

שפיס הסבירה כי הפגנת ידע ושליטה במימוש תביעת לקוח הן לא נחלתם הבלעדית של העוסקים בתביעות. סוכנים ששולטים ברזי מימוש תביעות, ישווקו את הצורך בביטוחי בריאות ביתר קלות.

עוד הוסיפה שפיס, כי הנחיה מקצועית וליווי אישי של מבוטח של סוכן בעת הגשת תביעה בתחום רגיש של מחלה, תאונה, סיעוד או חלילה מוות, מקנים לסוכן מעמד וקשר מיוחד עם המשפחה לאורך השנים.

שפיס הציעה לסוכנים להגדיל את הביטחון שלהם ולתת לצרכנים שלהם את המידע והיתרונות שהם רוצים וצריכים לדעת ולשוחח על כך איתם בשפה שהם מבינים.

הסוכנים שהשתתפו במושב, קיבלו עקרונות ודגשים חשובים למימוש ולניהול תביעות פרט בתחומי בריאות, סיעוד, אבדן כושר עבודה, מחלות קשות ועוד.

עו"ד בן אברהם הסביר כי טיוטת חוזר קווים מנחים לניסוח תכנית ביטוח לתאונות אישיות, מהווה נדבך נוסף בתהליך בניית מתווה הליך השיווק לציבור המבוטחים בישראל ביחס לכיסויים הביטוחיים השונים אותם הם רוכשים.

לדבריו, ניתן לראות כי מדובר על מסד נוסף שתכליתו להוביל להסדרה בתחום שיווק הכיסויים הביטוחיים, אשר בעיני רשות שוק ההון משווקים באופן שגוי. 

בן אברהם ציין כי אמנם מדובר בטיוטה, אך יש לזכור כי קיימת חשיבות גבוהה מאוד לשקיפות ביחס למוצרי הביטוח הנמכרים על ידי בעל הרישיון, בדגש על ביטוחי הבריאות, אשר מרביתם רגישים מאוד לסוגיית "הצהרת הבריאות". משכך, הליכי הצירוף נותנים דגש רחב ונרחב לסוגיית הצהרת הבריאות, תוך התייחסות נרחבת להיבטי החריגים הקיימים בפוליסה והעובדה כי יש צורך, לכל הפחות, לערוך השוואה בין החריגים.

לדבריו, חשוב לוודא, כי במהלך תסריט השיחה יש להסביר ללקוח שמדובר על מכירה של ביטוח ולא להמשיך לשווק את המוצר כאשר המועמד לביטוח, מביע לאחר שהוסבר לו, בין היתר, על המוצר, התנגדות מכל סיבה שהיא לרכישה, ולוודא כאמור את הסכמתו הפוזיטיבית לרכישה זו - שאם לא כן, לא תיחשב העסקה כמשקפת "גמירת דעת" של הלקוח.

עו"ד הדר הסביר בפתח דבריו כי כתב שירות מוגדר בסעיף 40 (ט) לחוק הפיקוח על הביטוח כ"מסמך נלווה לפוליסת ביטוח הכולל תנאים למתן שירות למבוטח על ידי ספק שירות". לדבריו, מתוך האתר 'האוצר שלי' עולה כי כתב שירות אינו מוצר ביטוח וכך אפשרה הממונה הקודמת על שוק ההון לשחקנים חדשים לעבוד ישירות מול מבוטחים.

"רואים מתוך האתר הממשלתי שכתב שירות אינו מוצר ביטוח ומוסיפים ובצדק - במטרה להגדיל את התחרות בשוק כתבי השירות ולשפר את התנאים והמחירים לטובת ציבור המבוטחים". 

הדר הציף מספר שאלות הקשורות לשירות שנותנות חברות ביטוח בתחום הבריאות. "מה זה חוזה ביטוח ומה מטרת הביטוח? האם חברת ביטוח הפכה להיות אפוטרופוס של תחום הבריאות הפרטית? האם לחברת ביטוח יש ידע ברפואה? האם סוכן הביטוח הפך להיות יועץ רפואי? האם יש לו הכשרה וכלים לעשות את זה?".

הוא ציין כי "מה שחשוב ואנשים לא ערים לגביו: יש הוראות בחוזר לסוכני ביטוח, איך סוכן ביטוח אמרו למכור כתב שירות. נתחיל מזה שהאחריות חלה על הספק עצמו. אם התשלום עבור כתב השירות שנתי או תקופתי צריך להפקיד בטוחה בגובה 5% מהמחזור. תנאי כתב השירות לא יכולים להיות טובים פחות מכתב השירות שמשווק מחברות הביטוח. בנוסף, צריך להציג הבדלים בין כתב שירות הביטוח לפרטי. אם מכרת פוליסה של חברה ולמבוטח יש כתב שירות דומה לזה שאתה מתכוון לשווק של ספק חיצוני, צריך לבצע השוואה".

על ההבדל בין כתב שירות או תכנית ביטוח, הסביר הדר: "המשמעות שלה היא סנקציות. הפיקוח מאיים במכתב שנקרא חשד להפרה בעיצומים של מיליון שקל וחצי. כתב השירות הוא לא של חברת הביטוח. יש גופים שאינם חברת ביטוח ומוכרים כתבי שירות. יש הרבה חלקים שמכניסים אותם וקוראים לזה תכנית ביטוח ופוליסת בריאות וכל השירותים האמבולטוריים. זה מימון פיננסי ולא ביטוח, זה כלי מכירה טוב להגיד אם תרצה להקדים תור נכניס בביטוח, לך לפוליסה כזו או אחרת אבל ניתוח אמור לדאוג לקטסטרופות, למקרים קשים".
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית