שם משתמש
סיסמא
כתבות נוספות בתחום
 
לוח אירועים
"7.1 מיליון איש ביקרו בהר הביטוח עד היום, בקרוב כל נהג יוכל לצפות בהיסטוריית התביעות שלו"
תופעת כפל הביטוחים עוררה תרעומת רבה | "הר הביטוח הביא לשיפור בהתמודדות עם כפל הביטוחים ואנו מצפים שהמגמה תימשך", אומר אוהד מעודי, יועץ בכיר לממונה בריאיון לרגל תוצאות ההצבעה בסקר אירועי העשור של עדיף


הסיפור של הר הביטוח נולד בפגישה מקצועית בנושא אחר בכלל בין אסף מיכאלי, שהיה הסגן האחראי לממונה באותה תקופה לבין אוהד מעודי, בתפקידו הקודם כמנהל מחלקת ביטוח רכוש ברשות שוק ההון. "אסף סיפר על כך שאביו לא ידע היכן הוא מבוטח - הוא לא זכר אילו פוליסות יש לו וכמה הוא משלם? הוא לא זוכר את שם הסוכן וגם את שם חברות הביטוח שהוציאו לו את הפוליסות. משם נולד הרעיון. תוך זמן קצר התנענו את הפרויקט מול צוות המיכון, שמי שהוביל אותו בצורה מקצועית במחלקה שלי היה אלעד אלקובי", משחזר מעודי, כיום יועץ בכיר לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון.
 
"רוב הרפורמות שאנחנו מבצעים יוצאות לדרך לאחר למידה של השטח באמצעות פניות ציבור שאנחנו מקבלים וביקורות המתבצעות בגופים המפוקחים. הכרנו כרשות מפקחת את התופעה של ביטוחי הכפל, אך גם כל אחד מאתנו הוא צרכן, ויש גם למידה מניסיון אישי כפי שניתן היה לראות", אומר מעודי.

האם היו התנגדויות להקמת הר הביטוח?

"כמובן. חלק מהחברות לא אהבו את הרעיון. זה הזכיר לי שהחברות לא אהבו גם את הרעיון ביצירת שקיפות לגבי תביעות הביטוח באמצעות החוזר הסטטיסטי שהוצאנו, אך המידע הזה יצר מהפכה. המידע לגבי מוצרי הביטוח הוא מהותי ושייך ללקוחות. גם בלשכת סוכני הביטוח לא אהבו את הרעיון בתחילתו. אני בטוח שהיום שוק הביטוח מבין שיש תועלות רבות למידע שמגיע בצורה פשוטה ומשמש את כולם. הר הביטוח מסייע לנו להגביר את התחרות על המחיר, לשפר את התיק הביטוחי של כל אחד ובעיקר יכול לתת תמונה נכונה לכל אחד מאתנו על מה הוא משלם". 


כיצד התנהלה קבלת המידע מול הגופים?

"בהתחלה חשבנו לייצר פלטפורמה שתאפשר להעביר מידע אונליין באמצעות שאילתה שתוגש לכל חברה על ידי כל מבוטח. אך כדי שהפרויקט יצא לדרך בצורה מהירה ויעילה עשינו שימוש במודל הדומה להר הכסף, על ידי דיווח הנתונים אחת לחודש מכל החברות בצורה מקודדת לגבי כל הלקוחות שלהם".

אילו השפעות ראיתם באופן מידי לאחר הקמת הר הביטוח ואילו השפעות התגלו עם הזמן?

"בסמוך להשקה, בתחילת 2017, מספר המבקרים באתר היה גבוה ולאחר מכן הייתה ירידה מסוימת, אך ככל שהתקדמנו בזמן, השימוש בהר הביטוח הלך והתגבר. מספר המבקרים באתר מיום פרסומו ועד היום עומד על 7.1 מיליון, כאשר כ-70% מהגולשים עושים זאת באמצעות מחשב ישיר וכ-30% באמצעות מובייל או טאבלט. עם הזמן התחלנו לראות שיפור מסוים גם בשיעור הפוליסות הכפולות".

האם יש ענפי פעילות בהם אתם רואים השפעה גדולה יותר?

"עיקר הכפילויות הוא בפוליסות הבריאות או בביטוחי דירות עבור משכנתה, בהם הבנק לא ביטל את הפוליסה ובעצם המבוטח נשאר עם שתי פוליסות ללא ידיעתו עבור אותו נכס. בענף הדירות ישנה השפעה נוספת להר הביטוח. במקרה של אירוע ביטוח שריפה או רעידת אדמה, האתר יסייע למבוטח לדעת לאיזו חברה עליו לפנות. אנחנו מצפים שהר הביטוח ימשיך לצמצם את הכפילויות בענפים השונים ויגביר את המודעות של הלקוחות כלפי התיק הביטוחי שלהם ויסייע להגביר את התחרות על המחיר והשירות". 

אילו נתונים אתם מקבלים מהר הביטוח?

"הר הביטוח מכיל מידע מ-15 חברות ביטוח ו-40 מיליון מוצרי ביטוח בתחום הביטוח הכללי, ביטוחי בריאות וביטוח חיים, כאשר המידע מדווח אחת לחודש ומקודד".

האם יש תכניות לפתח אותו עוד?

"כן, בזמן הקרוב מאוד אנחנו נעלה לאתר מידע לגבי היסטוריית תביעות של כל מבוטח לתקופה של 3 שנים. העניין הזה סרבל את תהליך החיתום ויצר בירוקרטיה כלפי מבוטחים, שהיו צריכים להיזכר היכן היו מבוטחים לפני שלוש שנים ולנסות לאתר את טופס העדר תביעות כדי לזכות בהנחה. יתכן ונבצע גם שינויים נוספים לגבי אופן הזיהוי בכניסה לאתר. יש חשיבה לבצע פיתוחים נוספים שיוכלו לשמש מיזמים שונים, שיבצעו אופטימיזציה של התיק הביטוחי של המבוטח".

כתבות נוספות לסיכום העשור:

אירועי העשור – ביטוח אלמנטרי

אירועי העשור – בריאות וסיעוד

אירועי העשור – חיסכון ארוך טווח

 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית