שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
ברקת: בעולם שהשירות בו טוב יותר, האזרח יהיה מוכן לשלם עבורו
הממונה של שוק ההון התייחס בכנס הבינלאומי של EFPA ישראל לנושא הייעוץ הכולל: מישהו צריך להסתכל על הצרכן ולהביט על התיק הכולל שלו ולייעץ לו באמת
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת, עמד בנאומו היום (ה') בכנס הבינלאומי הראשון של EFPA ישראל, על חשיבות הייעוץ הכולל לאזרח. "מישהו צריך להסתכל על הצרכן ולהביט על התיק הכולל שלו ולייעץ לו באמת. לפעמים זה מתחלק בין מספר יועצים, אבל אנו מנסים להגיע לעולם שבו בסופו של דבר אפשר יהיה באמת לייעץ לאזרח בצורה כוללת, ולא שמישהו מייעץ במקרה כזה ומישהו במקרה אחר, וכשהדברים לא מתחברים ויש סתירות ואז מזיזים ממקום למקום. אני חושב שנצליח להגיע לזה באמצעות מה שאנחנו טובים בו וזו טכנולוגיה".
 
"אנו מתכננים ומקדמים ברשות שוק ההון מהפכות בתחום, בפתיחת הערוצים שיגיעו בסופו של דבר לאזרח, בהנגשת אפליקציות, כלים טכנולוגיים, בשימוש בטכנולוגיות חדשות כולל בלוקצ'יין, כדי לשנות את העולם ולאפשר לצרכן לגשת לחלק מהמידע בעצמו .אבל ברוב המקרים הצרכן עצמו לא יוכל לעשות ניתוח של הדברים ולבחון הדברים. הוא צריך עין מקצועית. כאן נכנסים סוכנים, מתכננים פיננסים ואחרים כדי לסייע לאזרח", הסביר ברקת.

הממונה על שוק ההון הדגיש: "בדבר הזה כשנמצאים מול האזרח ונותנים שירות, מה שחשוב בעינינו זה שהדבר שהיועץ רואה מול העיניים, זה את השיקולים של הלקוח לטובת הלקוח. אני לא יכול להתלונן על הסוכן שדואג למקסם את הרווח הפרטי שלו. אני לא יכול להתלונן כי זה טבע האדם. כל אדם בסופו של דבר ממקסם את הערך שלו".

יחד עם זאת אמר ברקת כי כדי שהצרכן יקבל את מה שמגיע לו, "מעבר לחובות אמון, צריך לדאוג שהתמריצים יהיו מיושרים. צריך להיות מיושר ואובייקטיבי לטובת הלקוח. גם אם ייכנסו גורמים חדשים לעולם, הם צריכים להיות אובייקטיבים. גם אם מדובר בבנקים או חברות כרטיסי אשראי. הם צריכים לעבור מבחן והמבחן הוא אובייקטיביות".

לדבריו, גופים לא יכולים להיות קשורים עם גורם אחד, עם יצרן אחד ולומר על עצמם שהם אובייקטיבים. "לכן, כאשר אנו מכניסים גורמים להתחרות, אנו צריכים לדעת שהתחרות הזו נעשית בצורה שתורמת לאזרח. אנחנו צריכים לדאוג שהתחרות הזו מחזיקה מים הרבה זמן. לא תחרות מיידית, אלא תחרות שמחזיקה מעמד בעתיד". 

בהקשר זה אמר ברקת כי ישנן הרבה מאוד פרקטיקות של תחרות אותן הגדיר טורפניות. "פרקטיקה טורפנית מגבירה תחרות בזמן הקצר ומורידה מחירים, אבל מה ההשלכה לטווח הארוך? כולנו יודעים. לא יכולים להתמקד רק בתחרות לטווח קצר, אלא גם לטווח הארוך. אנו נבחן את כל הדברים בצורה זהירה, שקולה. בסופו של דבר המלחמה האמיתית והמרכז האמיתי הוא הלקוח והשירות ללקוח".

"התחרות לא צריכה להיות על מחיר, אלא על שירות. אם יהיה סוכן כזה או אחר או יועץ כזה או אחר, הוא ייבחן בשירות שהוא נותן", אמר ברקת והתייחס לנושא התגמול עבור הייעוץ. "בעולם שהשירות בו טוב יותר, האזרח יהיה מוכן לשלם עבור זה. לשירות יהיה מחיר. היום חלק מהייעוץ לכאורה ניתן בחינם. אבל בסופו של דבר מישהו משלם. אני מאמין שבסופו של דבר כמעט כמו תמיד המחיר מגולגל לצרכן. אין ארוחות חינם בכלכלה. לכן צריכים לדאוג שבסופו של דבר נעלה את הערך שנותנים ללקוחות והשירות שניתן בייעוץ. אני בהחלט מאמין בייעוץ וחושב שהשירות שניתן בייעוץ, עלותו קטנה לאין שיעור מהערך שהיא יכולה לייצר לצרכן. צריך לגרום לכך שהדבר הזה ייחרץ בתודעה של הצרכן וממה שאני קורא ורואה ומסקרים בארץ ובעולם, בסופו של דבר אני לא מאמין שהצרכן אידיוט". 

 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית