שם משתמש
סיסמא
אוהד וייגמן ורו"ח איריס שטרק | צילום: סטודיו עדיף
חברות קשורות
לשכת רואי חשבון בישראל
 
לוח אירועים
"מי שחושב שיוכל לעסוק בכל הדברים - טועה"
איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי החשבון, הוסיפה בעניין חשיבות ההסתייעות באנשי מקצוע אחרים: כשאתה מפנה למומחה שלא ידאג לטובת הלקוח, אתה גם תאבד את הלקוח
נושא הנאמנות ללקוחות והצורך באיש מקצוע שיראה את טובת הלקוח בעת הייעוץ, עלתה גם בשיחה שקיים אוהד וייגמן עם איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי החשבון בישראל.
 
וייגמן, מנכ"ל סינרגיה בית השקעות ויו"ר SQC ישראל ב-EFPA ישראל, ציין כי רואי החשבון נחשבים יועצים פיננסים טבעיים וביקש משטרק להתייחס למה שקורה במשרדי רואי החשבון בתחום.

"מקצוע ראיית החשבון ייחודי לחלוטין. רואי החשבון מתפרסים על עיסוקים נוספים, אבל האומנות הייחודית שאף אחד אחר לא יכול לעשות היא עולם הביקורת. חוות דעת שרואה חשבון נותן משמשת בסיס לבנקים, לגופי הון. כולם רוצים שרו"ח יאשר והיד שלנו רועדת כשמאשרים דברים", אמרה שטרק והדגישה את כובד האחריות בנתינת חוות דעת משום שהיא כרוכה לחשיפה לאחריות מקצועית אדירה.

שטרק ציינה כיח רואי החשבון משמשים ממשק לבעלי עסקים או אנשים פרטיים בעלי נכסים. "כשרואים את הממשק רואים את מכלול הדברים והאמנות שלנו לראות איפה צריך סיוע נוסף. יש את שיקולי המס, שיקולי תכנון נכסי, שיקולים כלכליים נוספים, תהליכי פרידה בין בני זוג. מגיעים לרו"ח לאומדן נכסים והצהרת הון. אנו בצומת משמעותית, בגלל מקומנו המיוחד. אנו אותה בטוחה לנתונים ולאחריות ומכאן מעידים על צורכי הלקוח.

וייגמן העלה בשיחה את נושא שכר הטרחה שבעל מקצוע מקבל כשהוא פועל לטובת הלקוח. "זו הנוסחה המנצחת. אנשים מוכנים לשלם כשמקבלים ידע ושירות טוב", ציין וייגמן. 

שטרק התייחסה לדברים ואמרה: "אנו בשוק ראיית חשבון מתמודדים עם שכר הטרחה. יש שרואים אותו כקנס ולא כגורם בעל ערך. לא רואים את הביקורת, את העובדה שאנו חותמים על חוות דעת ועושים הליכי ביקורת. זה מובן מאליו וחייבים לעשות זאת. אבל כן מוכנים לשלם עבור ערך מוסף, על השירות המוסף שנותנים".

במהלך השיחה התייחסה שטרק לנושא שיתוף הפעולה עם בעלי מקצוע אחרים מתוך ראיית טובת הלקוח: "תורת ההתמחות מאוד בסיסית. מי שחושב שיוכל לעסוק בכל הדברים - טועה. תורת ההתמחות מאפשרת לנו תחום מאוד ברור. רק כדי לנהל משרד רו"ח היום, ולתת שירותים של ביקורת, מיסוי, שמשתנה חדשות לבקרים עם הנחיות, פסיקה, חוות דעת, רק רמת העדכונים במיסוי זה תחום אחד. ביקורת, תקני ביקורת, זה תחום שני. ביטוח לאומי זה עולם שלישי שונה מעולמות אחרים.

"הידע שצריך חוץ מהשיווק והגבייה, כולנו בסוף צריכים לאסוף כסף מכל העיסוקים והכשרת עובדים ושימור, אי אפשר לעסוק בהכל. רואה חשבון בצומת שבה הוא מזהה את צרכי הלקוח וחייב להבין מעבר לביקורת, להגשת הדוחות למס הכנסה, חייב לראות בראייה הוליסטית מה הלקוח צריך ולסייע במומחים שרואים את טובת הלקוח. מבחינתנו, כשאתה מפנה למומחה שלא ידאג לטובת הלקוח, אתה גם תאבד את הלקוח".

לרואה חשבון יש יכולת לזהות את כל הצרכים? ברמה העסקית הרבה יותר חדים. האם ברמה האישית יש את כל הכלים לזהות צרכים?

"התואר הוא רואה חשבון וה-DNA של רואה חשבון יושרה, אתיקה, שיתחזקו במרכז הלימודים. אני עוסקת במקצוע הרבה שנים, הגיל הוא חיסרון אבל יש לו יתרון שזה הניסיון. לזקק את ה-DNA ולהגיד איפה צריכים סיוע, מה צריך הלקוח, זה חלק מאוד גדול מהיכולת שלנו לראות את הדברים ולהתבונן ולהגיד אנחנו לא כלבויניק שיכולים לעשות. לפעמים גם צריך לדעת לשאול שאלות ולזהות צרכים. גם את זה צריך ללמוד ואנחנו לא מפסיקים לעשות את זה. מאות צעירים באים ולומדים כדי לזהות ולעשות את הדברים האלה".

קצת לגבי גלובליזציה. יש אנשי מקצוע ששוקלים לעשות הסמכה אירופאית ולא יודעים מה זה יעשה לעסק שלהם. תרחיבי מה זה עשה לעסק שלך?

המפגש הבינלאומי והממשק עם אנשים דומים לנו במקומות אחרים שלרוב יותר גדולים ומשיגים אותנו בכמה מובנים, בעיקר בגלל היתרון של הגודל – מפגש כזה משנה אותך. לראות תרבויות אחרות, לחוש שפה אחרת, שפה עסקית אחרת, לחוש צרכים ולגלות מה עושים אחרים, אתה יוצא שונה לגמרי.

"כמי שהקפידה כנשיאת הלשכה לצאת לשני כנסים בשנה, הבינלאומי והאירופאי, המגע משנה מציאות. מעבר לזה, אתה יוצר קשרים אישיים. בסוף הם יוצרים את הקשר ואחרי זה את הלקוחות.

"ישראל מעניינת מבחינת השקעות, טכנולוגיה, חדשנות. הרבה מאוד אנשים רוצים ומתעניינים בקשר העסקי מול ישראל ולכן אני חושבת שלמי שיש בעיקר עסקים קטנים ובוודאי הגדולים, ירוויחו בהתפתחות האישית אבל ירוויחו הרבה מאוד ביכולת להתבונן ולקבל ולתת ממה שקורה בעולם. זה מאלץ אותנו להבריש את האנגלית טוב מאוד, גם בתרבות, איך מתנהגים, הגינות ללקוח ואתיקה. ברוב המקומות יש מה ללמוד".
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית