שם משתמש
סיסמא
 
לוח אירועים
קורונה אהובתי
וירוס קטן מחולל מהפכה בעולמנו, שמלמדת אותנו לשוב ולהעריך את הקשר הבין אישי | אל תוותרו על עצמיכם, אל תוותרו על עובדיכם, אל תוותרו על השותפים שלכם ברגעי משבר
22/03/2020 08:50
"תכתבי משהו על ניהול משברים, איזה טיפ או שניים שיהיה אקטואלי", כתבה לי הדס דרור, סמנכ"ל התוכן של עדיף, כשהיא תופסת אותי עובדת בדיוק על המאמר הבא.

ובראש עברה לי המחשבה איך בתוך כל הכאוס הזה שנוצר צומחים דברים יפים. היצירתיות חוגגת. קורונה אחת שווה אלף הרצאות ומאמרים. כמה פעמים כתבתי על גמישות ויצירתיות בניהול עובדים, והנה זה הגיע. המציאות עולה על כל דמיון.
כתבתי על הקשר עם הספקים שלנו ומינוף הקשרים איתם וביניהם והפיכתם ללקוחות, שלנו והאחד של השני – והנה זה הגיע בחסות הקורונה, כי אין כמו אויב משותף לצורך לכידות ושותפות גורל.

כתבתי על הצורך ביצירת עוגני רווח נוספים מלבד מוצרי ביטוח והנה אני קוראת עוד ועוד פוסטים של סוכן אשר כובד משקלו נשען על ביטוח נסיעות לחו"ל והבידוד עם חזרתו מחו"ל, יצר אצלו פרץ יצירתיות ראוי לציון.

"ערךךךךךך" אני צועקת בשקט מעל דפי העיתון בכל פעם מחדש והנה, לקוחה שלי, עו"ד מומחית בדיני עבודה, מוציאה עוד ועוד המלצות, רעיונות, הבהרות והסברים על מה אפשר וצריך וחוקי או לא חוקי בכל הנוגע ליחסי עובד-מעביד בתקופה הזו ואני מעבירה את מה שהיא כותבת ללקוחותי הסוכנים.

אז כן, בהחלט קרה ווירוס אחד קטן עושה מהפכה שלמה בעולמנו, מהפכה שמלמדת אותנו אולי גם קצת צניעות מהי ובעיקר מלמדת אותנו לשוב ולהעריך את הקשר הבין אישי. אם יש משהו שאני מאמינה בו יותר מהכל הוא תקשורת טובה, ועל תקשורת, כמו על כל דבר, צריך לעבוד.

אז הנה לכם 'שני הפני' שלי שטובים לכל משבר, לא רק לקורונה, ומקווה שיהיו לכם לעזר.

תקשורת פנים ארגונית
אם יש איזה שהוא אויב ביחסי עובד-מעביד הוא נושא חוסר הוודאות. לעובדים קשה לתפקד בתנאי חוסר ודאות והם זקוקים ליד מכוונת ולמבוגר אחראי. מן הסתם, במצבים כאלה הם נושאים עיניהם אל המנכ"ל או הבעלים על מנת שזה ינחה אותם ויבהיר מה מצופה.

עובדים אשר אינם מקבלים הנחיות נוטים להעביר זמן רב בשיחות אין ספור על המצב, בספקולציות ובשאר הסחות דעת אשר גורמים לעליה נוספת במפלס הלחץ והחרדה שגם כך התקשורת מייצרת ומציפה.

• הקנו לעובדים תחושת ביטחון, קחו את המצב לשליטתכם והודיעו להם בהודעה יומית בקבוצות הווטסאפ של הסוכנות, עדכנו אותם על המצב של הסוכנות, השלכות, הנחיות לשבוע הקרוב. לאמיצים שביניכם – עשו זאת בלייב, בווידאו, צלמו עצמכם מדברים כי אין כמו מראה עיניים ומשמע אוזניים, ועל הדרך, זו הזדמנות מצוינת להציף שאלות רלוונטיות למצב ולתת מענה אונליין.

• מותר לומר שגם לא יודעים הכל. הקורונה היא דוגמה למשבר מתגלגל שחלק מהשפעותיו אינן ברורות לנו עדיין ולכן גם משפט האומר כי אנו מודעים למצב ושוקלים איך וכיצד לטפל בו, מעיד על כוח ולא על חולשה ואימרה כזו תזכה להבנה מצד העובדים ולשיתוף פעולה.

• תבלו את התקשורת הפנים ארגונית בדברים אשר ירימו את מצב הרוח ויעודדו את העובדים. זה יכול להיות הזמנה להעלות תמונות של העובדים לדף הפייסבוק של הסוכנות ולקבוצת הווטסאפ, המראות שגרת עבודה תחת קורונה, מחוות יפות שבין העובדים לבין עצמם ואתגרי עבודה מהבית.

• הציפו לידיעת כולם והוקירו תודה והערכה לעובדים העושים דברים יוצאי דופן ומאמץ לשמור על ערכי הסוכנות גם ברגעי משבר, תנו להם מקום מיוחד והאירו את הצד האנושי של עובדיכם.

• במידה והוצאתם עובדים לחל"ת, שמרו על קשר עמם. ודאו שהם מבינים שעשיתם זאת בשל המצב והשאירו אותם מעודכנים ומחוברים לסוכנות.

עבודה מרחוק
אחד הדברים שהיו כמעט "בלתי עבירים" אצל מרבית הסוכנים שהכרתי היה נושא העבודה מהבית. בכל פעם שהצעתי גמישות עם עובדת כזו או אחרת, נדירים היו הסוכנים שניאותו לקבל את הרעיון ולאפשר עבודה מהבית. והנה, הגיעה הקורונה והכריחה אותנו לעשות את הניסוי החברתי הזה גם בענף הביטוח.

ברור שלא כל עובד/ת בנויים לעבודה מהבית ולא על כל אחד ניתן לסמוך כי יעשה עבודתו נאמנה גם מהבית ובאותה רמה של תפוקה כפי שהיה עובד מהמשרד, אך בהחלט יש עובדים עליהם כן ניתן לסמוך שכשהינם עובדים מהבית, התפוקה אולי אף תעלה והם יעשו את עבודתם נאמנה לפחות כמו במשרד.

אין ניהול עבודה מהבית דומה לניהולה במסגרת מקום העבודה. שוב, לתקשורת עובד-מעביד וליחסי האמון יש משמעות רבה יותר כאשר העובד אינו יושב תחת עינו הפקוחה של המעסיק. תחושת השליטה של המעסיק פחותה יותר והעבודה דורשת נהלי עבודה מוקפדים וברורים.

• תאמו ציפיות מול העובדים אשר עובדים מהבית על מנת שיבינו וידעו כי הנכם מצפים לקבל דיווח שוטף מדי יום על המשימות שבוצעו, יעדים בהם עמדו ועוד. הנחו לנוהל ברור של דיווח ואל תצפו מן העובדים להבין או לדעת למי הם צריכים לדווח ומה רמת התכיפות לבד.

• זיכרו, לא פשוט לעבוד מהבית כאשר הילדים נמצאים גם הם ולכן הראו לעובדים כי הנכם מבינים את הבעייתיות שבנושא. רכזו רשימה של משחקים, אתרים חינוכיים ופעילויות לילדים על מנת לפנות זמן להורים לעבודה. למגדילים שביניכם – שילחו אל העובדים ערכת משחקי קופסה או יצירה עבור הילדים. הראו לעובדים כי הנכם מבינים את הקשיים שבסיטואציה. הם יעריכו אתכם ויגמלו לכם.

על ספקים, שותפים ואנושיות
הנכם עובדים עם ספקים אשר פעמים רבות אתם קוראים להם שותפים. זה הזמן להוכיח כי אין זה רק מן הפה לחוץ אלא חלק מערכי הסוכנות. ההתייחסות שלכם לספקיכם בזמני משבר תשפיע רבות על מערכת היחסים ההדדית שלכם בעתיד.

• תקשרו עם הספקים שלכם, הקדימו להם תשלומים במידת האפשר, הרגיעו והסבירו במידה והנכם נאלצים לבטל עבודות.

• חפשו כיצד להיעזר בהם בדרכים יצירתיות ואלטרנטיביות כך שעדיין תמשיכו להזין אחד את השני. הוכיחו את האנושיות שבכם והם יגמלו לכם בתמורה.

• מצרפת תמונה של חבילה שנשלחה אל קולגה שלי שהיתה אמורה להרצות לעובדי "אסם". ההרצאה בוטלה על פי התקנות שהוציא משרד הבריאות בנוגע להתקהלות. לחבילה צורף פתק בזו הלשון: "גם בימים כאלה אנחנו לא מוותרים עליך".



לסיכום - אל תוותרו על עצמיכם. אל תוותרו על עובדיכם. אל תוותרו על השותפים שלכם ברגעי משבר. הקורונה דחפה אותנו אל הקצה, תנו לה להוציא מכם את כל מה שלא חלמתם שתעשו.

* הכותבת הינה מנכ"ל ISSUE, יועצת ארגונית לסוכנויות ביטוח, מתמחה בתפעול ומרצה לחינוך פיננסי וניהול כלכלת משפחה
 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית