שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
עדיף מארחת את הנהגת לשכת סוכני הביטוח: " מצפים מהחברות לצוות אנשי שימור לסוכני הביטוח". צפו
בכירי הלשכה התכנסו לשיחת וידאו בלייב על מנת לדון בהשפעת משבר הקורונה על הסוכנים ועל המבוטחים

 
"עבודת הסוכן אינה קלה בימים אלה. הסוכנים עומדים אל מול בקשות לפדיונות מוקדמים והוצאת כספים מקרנות ההשתלמות וקרנות הפנסיה. מדובר כאן בעבודה קשה של סוכני הביטוח. לשכת סוכני הביטוח ניצבת ברגע האמת למען המבוטחים ולמען סוכני הביטוח כאחד. אנו פועלים להטיב עם ההקלות לסוכני הביטוח ועלינו לדאוג להם על מנת שיוכלו להתפרנס", כך אמר ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח.
רוזנפלד התארח, יחד עם הנהגת הלשכה, בשיחת וידאו בלייב שאירחה אתמול (ב') עדיף על מנת לדון בהשפעת משבר הקורונה על הסוכנים ועל המבוטחים. 

לדברי נשיא לשכת סוכני הביטוח, מאז פרוץ המשבר, פעלה ופועלת הלשכה במספר מישורים, לרבות מול מקבלי ההחלטות, חברות הביטוח, חברי הכנסת, רשות שוק ההון, ומובילי הדעה במדינת ישראל, זאת לצד העצמת מעמד סוכני הביטוח בתקשורת, בעיקר ברגעי משבר ואת חשיבותם בעת הזו.

רוזנפלד התייחס להמלצת הממונה על שוק ההון להגדיר את מקצוע סוכן הביטוח כחיוני, וסיפר כי הלשכה פעלה בנושא בימים האחרונים, כאשר הבינה שהמשבר תפס תאוצה. "פעלנו על מנת לאפשר לסוכני הביטוח לנוע בדרכים, למי שחפץ בכך. אמנם, רצוי לשבת בבית, ודאי סוכנים מעל גיל 60, הסכנות אורבות לכולנו, בדומה ליתר האזרחים. אולם פעלנו לאפשר לסוכני הביטוח שירצו לעבוד גם בימי סגר, לעשות כך. זה בהחלט הישג נוסף של לשכת סוכני הביטוח.

רוזנפלד התייחס גם לפעולות בהם נקטה הלשכה על מנת להטיב עם ציבור המבוטחים. "פעלנו לאפשר למבוטחים לקבל דילוג על תשלומים בתחום הפנסיוני. אנחנו פועלים לצמצם את מסמך ההנמקה על מנת שנוכל לעשות פעולות דחופות בצורה מהירה מהיום. ביקשנו, וקיבלנו, אפשרות להגדיל את מספר התשלומים על בסיס מזומן. קיבלנו גם בשורה מרשות שוק ההון שהביטוחים יחודשו לאורך כל תקופת המשבר", סיפר.

לגבי סוכני הביטוח, הוסיף רוזנפלד, "אנו פועלים מול חברות הביטוח והיצרנים על מנת שהסוכנים יקבלו את הכספים המגיעים להם עבור שנת 2019, כדי שלא יקזזו להם החזרים כאלה ואחרים. פעלנו על מנת להקדים את העמלות, במיוחד לפני פסח, ומרבית חברות הביטוח נענו לבקשה שלנו".

לעניין הטיפול במגזר העצמאים, ציין רוזנפלד כי לשכת סוכני הביטוח, כחלק מלהב – לשכת העצמאים, פועלת מול מקבלי ההחלטות, כדי להקל, במסגרת ההקלה על כלל העצמאים, גם על סוכני הביטוח. לדבריו, חלק מההצעות שהובילה לשכה, יחד עם להב, נלקחו בחשבון בהטבות לעצמאים שפרסמה הממשלה בימים האחרונים.

אייל פז, יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני בלשכת סוכני הביטוח, הדגיש את חשיבות הקשר של סוכן הביטוח עם לקוחותיו, בעיקר בעת הזו. דווקא ברגעי משבר, חשוב שקולו של סוכן הביטוח יישמע. שמעתי מסוכנים רבים, שהם חוששים להתקשר למבוטחים על מנת ש'לא לעורר את המתים'. דווקא ברגעים אלה, חשוב להתקשר למבוטחים על מנת שידעו שאנו עומדים לצדם", אמר פז.

יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני התייחס בשיחה גם לאפשרויות העומדות בפני החוסכים בתכניות הפנסיונית, ובכלל זה מגזר העצמאים. "כל אחת מחברות הביטוח נוהגת באופן שונה. חלקן נותנות מענה רק למי שיצאו לחל"ת, וחלק רק לאלה שיש להם אבדן כושר עבודה מפעלי. אבל ככלל לשכירים, בניגוד לעצמאים, יש אפשרות לעבור לריסק זמני". 

"לעצמאים", מסביר פז, "ניתן לעשות ריסק זמני בכל החברות בתכניות הפנסיוניות שלהם, אם כי יש הבדלים בין פוליסות משנים מסוימות".

פז: דרוש נוהל אחיד להקפאת תשלומי פוליסות

פז מציין כי אחד החששות נוגע לביטוחי הפרט, מאחר שרובינו חווים טפטופים בנושאים הללו וחוששים מגל גדול שיגיע אם מצב זה יימשך. לדבריו, גם כאן החברות קשובות לבקשות הלשכה והן מאפשרות כלים, המשתנים בין חברה לחברה, למתן מענה למי שמתקשה לשלם – בין אם זה 50% הנחה לחודשיים הראשונים, או דילוג תשלומים. "מה שמטריד אותנו היא היכולת להמשיך לשלם לפוליסה גם לאחר אותה תקופה. לכן פנינו לרשות שוק ההון על מנת להנהיג נוהל אחיד בין החברות לשמירת הכיסוי הביטוחי המלא בתקופת הקפאת התשלומים, וכן שהמבוטח לא יחויב בחיתום רפואי מחדש בעת חזרה לתשלום הפרמיות הרגיל".

בהקשר זה ציין פז כי הסוכנים חוששים בעיקר לנושא העמלות ואיך זה יתגלגל לכיסם. אולם אם האלטרנטיבה היא ביטול הפוליסה לחלוטין או מהלך חד צדדי לביטול הוראת הקבע על ידי הלקוח, אז עדיף שהסוכן הוא זה שיפנה למבוטח ויציע לו את הפתרונות הקיימים בשוק. אני מקווה שהרשות תיתן לנו מענה בנושא ותקבע נוהל אחיד לגבי הקפאת תשלומים", אמר פז.

אביטל: לשמור את הלקוחות בתוך המשחק

אודי אביטל, יו"ר ועדת פיננסים בלשכה, סיפר על עשיית הוועדה בראשותו בעת הזו על מנת להקל על הלקוחות. "דחינו ב-3 חודשים את החזר ההלוואה לכל מי שלקח הלוואות, ואת החלק היחסי פרסנו לתקופה של עד גמר ההלוואה. בהקשר זה, אפשר לציין לשבח את טריא, בלנדר ו-BTB שהלכו לקראת הלקוחות שלנו, וזה חשוב מאוד".

לעניין הלוואות מתוך קופות גמל וקרנות השתלמות, אמר אביטל כי ישנה הקשחת עמדות בחברות והן כנראה ילקקו את הפצעים ושלא נחשוב שיהיה לנו קל איתן. "במקביל אנחנו בוחנים כיצד ניתן לחזור לסוכנים אחרי המשבר בנושא הלוואות דרך המעו"ף ואיך מקלים את הדרך ומורידים ערבויות כדי שסוכנים שלנו לא יתמוטטו, וכל הנהגת הלשכה מעורבת בנושא. אני מבקש מכל הסוכנים לזכור שעם המשבר, יש גם הרבה הזדמנויות". 

אביטל הזהיר גם מפני ייעוץ של סוכני ביטוח בזירת ההשקעות. "יש הרבה חכמולוגים ברשתות הסוכנים שנותנים עצות ללקוחות ויש להיזהר מכך. אף אחד מאיתנו לא מורשה בעניין. היזהרו ותפסיקו להמליץ. תשמרו על הלקוחות ותגידו להם לא לברוח ולא להיכנס לפאניקה. ייגמר המשבר והמוסדיים יתאוששו. מי ששמר על הלקוחות ברמת סיכון נמוכה, עם השקעה בפחות מניות, אמנם הרוויח פחות בתקופה הטובה, אולם שמר על הלקוחות בתקופה הרעה. אז אני מציע לכם לא לתת עצות, רק לשמור את הלקוחות בתוך המשחק".

אביטל גם התייחס לנושא ההשקעות בימים אלו והסביר כי במצב שנוצר אנחנו רוצים להפחת כיסויים. כלומר, להשקיע במוצרים שאין להם קורלציה לשוק ההון. "יש לנו בארסנל מוצרים שהבאנו ללשכה – השקעות בהלוואות שהדיפולט מבוטח מניבות 6% באופן קבוע", אמר.

אביטל הוסיף גם את ההזדמנות בשוק הנדל"ן כאפיק השקעה. "נדל"ן מניב עם הסכמים ארוכי טווח נותן תשואה קבועה עם הכנסה מצוינת. לא ניתן לומר שהכל בטוח. אבל אם מישהו כבר נכנס להשקעות, אני ממליץ על פיזור ענק של ההשקעות על מנת להפחית את הסיכון – חלק מההשקעות בהלוואות, חלקן בנדל"ן וחלקן בהשקעות קונבנציונליות".

מורי: מצפים מהחברות שיצוותו אנשי שימור לסוכני הביטוח

איגור מורי, יו"ר ועדת בריאות וסיעוד בלשכה, התייחס להשפעת יציאתם של עובדים רבים לחל"ת, הבודקים בימים אלה את הפוליסות שברשותם על מנת לצמצם עלויות.

מורי הדגיש בראשית דבריו שאין קשר ראשוני בין וירוס הקורונה לביטוח בריאות. הטיפול, האשפוז, הבידוד והטיפול הנשימתי, כולם הם משאב ציבורי. השאלה מה קורה כאשר המחלה מסתיימת. רוב החולים שלא מתו חוזר לאיתנו, מיעוט החולים יסחוב סיבוכים רבים במערכות הנשימה. כאן נכנסת לפעולה הרפואה הפרטית. אנחנו נראה שימושים בניתוחים משקמי נזק, תרופות שלא בסל, השתלות ריאה, או אם תהיה פגיעה חסימתית בראות, זה עלול להפעיל גם את ביטוח המחלות הקשות. מה שמכוסה זה לא הקורונה, אלא הפגיעה בראות שממשיכה לאחר המחלה הפעילה". 

"מתוך כל זה", ציין מורי, " אנו מסיקים מהי בעיית השימור והתאמת הפוליסות". לדבריו, אם מבטלים פוליסות בריאות וביטוח מחלות קשות, הרי שלפנינו מצב בו מושבת כיסוי חשוב וחיוני ביותר. "הלקוחות עלולים להינזק קשות גם ברמה רפואית וגם ברמה כלכלית", הזהיר.

מורי מוסיף כי בעיה נוספת עלולה להתעורר גם בעניין הצהרת בריאות, כך שמבוטח שביטל פוליסה מסיבה כלכלית, עלול למצוא את עצמו ממלא הצהרת בריאות מחדש ולהיות כפוף להגבלות קשות לבעיות רפואיות שעלולות להצטרף למצבו. לכן, קשה להבהיר ללקוח מה תלוי בהצהרת בריאות עתידית ובמה ניתן לנהל שיקול כלכלי.

יו"ר ועדת בריאות וסיעוד בלשכה התייחס גם לעניין ביטוח נסיעות, והמליץ להתנהג בזהירות מירבית גם בנושא זה. "חלק מהנסיעות לא מתבטלות אלא נדחות, ולכן מומלץ גם לא לבטל את הביטוח עצמו, רק לדחות אותו. כרגע אי אפשר כבר לרכוש ביטוחים לחלק מהמדינות וגם חלק מהכיסויים, כמו ביטול נסיעה, לא משווק כלל. 

צריך לשים לב גם שהכרזת ארגון הבריאות העולמי על הקורונה כמגיפה, היא טריגר בחלק מחברות ביטוח להפעלת כיסוי ביטול הנסיעה וכל ההוצאות הנלוות, במידה ובעקבות המצב חברות התעופה הסדירות מבטלות טיסות. לכן חשוב לא לבטל באופן גורף ולבדוק כל מקרה לגופו". 

מורי הדגיש את חשיבות שימור הלקוח בעת הזו וקרא לחברות הביטוח לגלות בנושא זה הגינות מירבית. "זה זמן השימור. אני מציע לחברות לחבר בין מחלקות שונות לבין נציגי הלקוחות – שהם הסוכנים. חברת הביטוח צריכה לקחת נציג שימור מטעמה ולצוות אותו לסוכן הביטוח, זה יעזור מאוד לעבודת הסוכנים הפעילים שעובדים מול הלקוחות", אמר.

עוד התייחס מורי לפריחת שירותי רפואת און ליין המוצעים על ידי חברות הביטוח בצל המשבר והסביר כי בימים בהם הציבור אינו נגיש למערכת הציבורית העמוסה ומבודד ביתו, הצורך ברפואת און ליין עולה בצורך משמעותי. "סוכני הביטוח עומדים בחזית מול הלקוח. הם מציעים מוצרי ביטוח המאפשרים את הרפואה הפרטית המקוונת וחשוב שידאגו שללקוח תהיה היכרות מעמיקה עם המגוון של אותם שירותים המוצעים על ידי החברות. יש כאן מדינה שלמה המסוגרת בבית ולהגיע לקליניקות זה לא אפשרי, וגם מהווה סכנת נפשות. כל מי שיכול לעשות פעולות וירטואליות, זה מומלץ וכל החברות מציעות שימוש במערכות מחשב או טלפון כדי לקבל ייעוץ רפואי. צריך לשים לב שיש הבדל בין חברת הביטוח לבין הספק", אמר מורי. 

כדוגמה לחשיבות כתבי השירות כמוצר עצמאי התייחס מורי לכתב השירות הפסיכולוגי, שאינו נמכר כמוצר בפני עצמו. "משום מה לפני שנים קיבלנו את עצירת מכירת כתבי שירות כמוצרים עצמאים. ברור שאם היה היום ללקוחות כתב שירות פסיכולוגי, היינו במצב טוב יותר", אמר.

גרטי: עלינו להסביר למבוטחים במה אסור לגעת ובאלו מקרים ניתן להקטין את סכומי הביטוח

ישראל גרטי, יו"ר הוועדה לביטוח כללי בלשכה, הדגיש גם הוא את חשיבות סוכן הביטוח בעתות משבר. "זוהי שעתם של סוכני הביטוח ואנו מבינים בעת הזו את חשיבותו של הסוכן". לדבריו, אחד הדברים שאנחנו כסוכנים צריכים לגלות הא אמפתיה, להקשיב למבוטחים ולסייע להם בשעה כזו. אנו עושים פעולות רבות כדי להקל על מבוטחים. התפקיד שלנו כרגע הוא להקשיב למבוטחים ולהסביר להם מה אפשר, כדאי ורצוי לעשות", אמר. 

גרטי גם התייחס להתמודדות הסוכן עם בקשות של מבוטחים ועסקים לבטל ביטוחים בעת הזו, בין היתר של ביטוחי רכב, דירות ועסקים, והדגיש את החשיבות בלגלות אוזן קשבת למבוטחים ולהסביר להם במה אסור לגעת ובאלו מקרים אפשר להקטין את סכומי הביטוח. 

בנושא הרכב, הסביר גרטי, יש בלבול לגבי השבתת רכב או הקפאת ביטוח הרכב. הוא הסביר שמצב של הקפאת ביטוח הרכב זו, משמעו הקפאה של 100% בכיסוי הביטוחי. לעומת זאת, במצב של השבתה הכוונה היא לכיסוי ביטוחי חלקי. "במידה ויש מבוטח שיודע בוודאות שהרכב לא יזוז בתקופה הקרובה, וחלק מהחברות כבר הוציאו הבהרה שמדובר על השבתה של 30 יום, הוא בעצם רוכש כיסוי חלקי. המבוטח מוותר למעשה על הכיסוי לתאונה, התנגשות, התהפכות ומה שנותר בפוליסה הם הכיסויים לגניבה, פריצה, אש וריידרים, במידה והמבוטח רכש אותם. ההשבתה, המעניקה כיסוי חלקי, מאפשרת למבוטח זיכוי של 50% בפרמיה מאותה תקופה שאנחנו מדברים על ההשבתה. צריך להבהיר למוטחים שבמקרה כזה, הרכב חייב לעמוד", הסביר.

בנושא הרכוש הסביר גרטי שיש לבדוק כל מקרה לגופו. במידה ובעל עסק שנסגר מבקש לבטל את ביטוח העסק, התשובה אינה כן או לא. לדבריו, צריך לעבור עם המבוטח על הכיסויים ולהבין שלבית עסק יש כיסוי לאש, פריצה וחבויות – שם אפשר לבדוק היכן לחסוך. "כיסוי אש הם חיוניים, גם כיסוי לפריצות, שכן בתקופות כלכליות קשות עלולות להיות יותר פריצות וביזות, ולכן אני ממליץ לא לבטל כיסויים אלה", אמר גרטי. 

לדבריו, מקרים בהם ניתן לסייע למבוטח להוזיל את הפרמיה כוללים למשל מקרים בהם למבוטח יש מלאי עסקי והעסק לא עובד, אז בהחלט אפשר וצריך להוריד את המלאי. בנוסף, הסביר גרטי, עסקים רבים הוציאו עובדים לחל"ת או פיטרו אותם, מקרים בהם אפשר לעדכן את מספר העובדים ושכר העבודה בפוליסת חבות מעבידים, ובהתאם לקבל זיכוי, וכמובן לזכור לאחר משבר הקורונה להחזיר את הפוליסות לסכומן הנכון. "יש פוליסות שאני לא ממליץ לגעת בהן כמו חבות מוצר ואחריות מקצועית. אחריות מקצועית היא פוליסה שאם אנחנו נתבעים ואין פוליסה, אנחנו נמצאים בבעיה", הדגיש.

גרטי התייחס גם לכיסוי ביטוחי עבור עובד שפועל מהבית, מצב שמטבע הדברים שכיח כיום, והסביר כי ביטוח חבות מעבידים בתוך פוליסת בית העסק מכסה את הכיסוי הביטוחי של עובד שעובד מהבית, ולכן חשוב שבעל העסק ימשיך לבטח אותו בביטוח חבות מעבידים – זאת משום שפוליסת דירה תקנית אינה כוללת כיסוי למי שעובד מהבית.

עוד הדגיש גרטי כי בעבודה מהבית חשוב לדאוג לכיסוי סייבר לעת הזו, משום ונושא אבטחת המידע של עובדים מהבית פחות טובה משל בית העסק. 

יו"ר הוועדה לביטוח כללי הדגיש כי מרבית חברות הביטוח מגלות אוזן קשבת למבוטחים ומגלות גמישות בעת הנוכחית – הן לעניין התשלומים ופריסתם.

חלון הזדמנויות לחברי הלשכה להצטרפות לביטוח סיעודי פרטי בכלל

יצוין שנשיא לשכת סוכני הביטוח התייחס בשיחה גם לביטוח הסיעודי הקולקטיבי של חברי לשכת סוכני הביטוח שאמור להסתיים בסוף החודש הנוכחי. לחברי הלשכה המבוטחים בביטוח זה יש חלון הזדמנויות של חודשיים, החל מה-1 באפריל, להצטרף לביטוח סיעודי פרטי בחברת כלל, ללא הצהרת בריאות ולקבל תנאים משופרים.

הישג נוסף שהזכיר רוזנפלד הוא היענותה של רשות שוק ההון לבקשת הלשכה לדחות את הדיווח של סוכנויות התאגיד על הכנסות מסוכני משנה – הסוכנויות היו אמורות לדווח עד ה-30 באפריל, אולם הדיווח נדחה ל-30 במאי על מנת שהסוכנויות יוכלו להיערך בזמן בימים אלה.

רוזנפלד הודה לראשי הוועדות המקצועיות, וליורים של הסניפים והמחוזות, חברי המעצה הארצית וחברי הוועד המנהל על עבודתם הקשה במטרה לסייע לציבור המבוטחים. 

תודה מיוחדת הביע רוזנפלד ל ליאור הורנצ'יק, מ"מ וסגן נשיא לשכת סוכני הביטוח, שעקב קשיים טכניים נעדר מהשיחה בשידור החי. "ליאור הוא יד ימיני, רבות מהמשימות מוטלות עליו, הוא בהחלט מביא תוצאות, ותוצאות טובות", אמר.
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית