שם משתמש
סיסמא
 
לוח אירועים
"המשבר ידחוף את הענף הפיננסי לעולמות הדיגיטל והמוצרים הדיגיטליים"
התפרצות הקורונה חייבה את הכלכלה העולמית כולה לאמץ כלים טכנולוגיים על מנת לשרוד | פאנל וירטואלי מיוחד משותף לעדיף ולקבוצת אמן


אנחנו נמצאים בעיצומו של המשבר העולמי שגרמה התפרצות נגיף הקורונה, והשיא עדיין לא נראה באופק. אחד מכל ארבעה אנשים בישראל מוגדר כדורש עבודה, ורבים עובדים מהבית כדי לאפשר רציפות עסקית כמעט בכל עסק. פאנל וירטואלי שערכה עדיף בשיתוף קבוצת אמן מאפשר לעמוד על הקשיים עמם נאלצים להתמודד בתקופה זו הגופים המוסדיים, ולהעלות פתרונות להתמודדות עם הכורח שכפתה עליהם החובה לשלב בין עבודה של אלפים מהבית לעבודה של עובדים מעטים בלבד מהמשרדים.

"אני חייב לומר שתרחיש של נגיף שיתפרץ ויגרום לנו לא להגיע למקום העבודה בשיעור של יותר מ-15% מכוח האדם העובד לא נלקח בחשבון בכל התסריטים האפשריים", הסביר זיו אברמוביץ, סמנכ"ל דיגיטל ומנהל תחום פיננסים בקבוצת אמן. "עם זאת, ההיערכות, כמו שאנחנו ראינו אותה, הייתה טובה מאוד. נוהל המשכיות עסקית והתאוששות מאסון אלו תרחישים שהגופים הפיננסיים נבחנים עליהם מדי שנה ואנחנו מחויבים להיערך לתרחישי קיצון".

אברמוביץ ציין כי כאשר התפרצה המגפה, בשלב הראשון הגופים הפיננסים נכנסו לשלב של בלימה. "כולם קיבלו את הבשורה שהם נאלצים לבצע את העבודה השוטפת מהבית. מרבית הגופים נערכו וציידו כבר בהתחלה את כל החטיבות האפשריות – בין אם אלו מוקדי שירות הלקוחות, העובדים בבק אופיס, האנשים שפועלים במסגרת ההנהלה, אנשי המכירות וכדומה, כולם צוידו בציוד קצה ואפשרו להם גישה נוחה למערכות הארגון ומכיוון שאנו עוסקים בגופים מוסדיים וגופים פיננסיים, כולם דאגו לעשות זאת בצורה מאובטחת תחת מערכי אבטחה כבדים מאוד, ולבסוף אפשרו לכל אותם עובדים לבצע את עבודתם במערכות הארגוניות הנדרשות לעבודה השוטפת שלהם באופן נגיש ואינטואיטיבי", הוא אמר.

"במבט לאחור אפשר לומר שבשבועיים הראשונים הייתה תקופת התארגנות, ואילו השבועיים האחרונים הם למעשה שבועיים של מוד עבודה שוטף, עד כמה שניתן, כי עסקים ממשיכים לתפקד והיעדים הם אותם יעדים - המכירות עדיין צריכות להימשך ותפעול עדיין יש, ולא מעט", ציין אברמוביץ.

כיצד אתם באמן נערכתם למשבר?
"אנחנו בית תוכנה שמספק מגוון שירותים לגופים הפיננסים בדגש על המוסדיים. בחטיבה פועל אגף תפעול BPO שמספק תפעול לקופות גמל וקרנות השתלמות בהיקפים של עשרות מיליארדים ומיליוני עמיתים. לטובתם נערכנו במוקדי שירות הלקוחות ובמערך העורפי BO, על מנת להמשיך ולספק את השירות השוטף לו אנו מחויבים. אציין כי התפעול השוטף בוצע ברובו באמצעות הצוות שפעל מהבית. במקביל, האגף הטכנולוגי של חברת הפיתוח שלנו ממשיך לקיים פרויקטים שאנחנו מחויבים לספק ללקוחות שלנו וגם בגזרה הזו נערכנו עם כלים וטכנולוגיות מתאימים כדי לענות לצרכי הלקוחות".

"טרום המשבר היה תקופה אבולוציונית דיגיטלית"
על מנת להבין את השפעת התפרצות נגיף הקורונה על הגופים המוסדיים, יש לחזור חודשיים או אף שלושה לאחור, לפני שמונחים כמו מטושים ומסכות N-95 נכנסו לחיינו, רבבות ישראלים חלמו על חופשת פסח בחו"ל ומשה בר סימן טוב לא היה אורח בכל ערב בסלון של כולנו.

"אם אנחנו מדברים על התקופה שלפני פרוץ המשבר, אנחנו בתקופה אבולוציונית שבה כל עולם הביטוח נמצא בהאצה טכנולוגית של כניסה לתהליכים דיגיטליים מלאים, בין אם בתהליכי ההפקה והמכירה, בין אם בתהליכי השירות וגם בתהליכי התביעה", שיחזר סמי ברקוביץ, מנמ"ר הכשרה חברה לביטוח.

"כל חברה נכנסה בתהליכים האלה לדגשים שלה, בהתאם למה שהיא מאמינה. בהכשרה פיתחנו את תהליכי go, שהם תהליכי מכירה מקצה לקצה, ולדעתי היינו הראשונים שהובלנו גישה כזו. גם בתהליכי התביעה אנחנו נמצאים בעיצומו של פרויקט מאוד משמעותי, כדי לממש פתרון דיגיטלי מלא", הוא אמר.

באשר לתקופה בה אנו נמצאים, תקופת משבר הקורונה, ברקוביץ מסכים עם אברמוביץ ששלב הבלימה עבר. "רוב החברות, אם הן לא נמצאות בשלב הזה עכשיו, הן יהיו בו מיד אחרי שנחזור מפסח. אנו נמצאים בשלב שבו חברות משתמשות במשבר הקורונה כדי להאיץ תהליכים דיגיטליים נוספים שהן לא השלימו. זה יכול להיות בתהליכי ה-IVR, של הפיכת המוקדים ליותר דיגיטליים ושל הנגשה לצורה של שיח, בין אם בצ'ט או בווטסאפ. לתחושתי אנחנו נמצאים רק בהתחלה ואני בטוח שגם עולם הסוכנים יידרש לזה בעוד חודש או חודשיים. אנחנו לא באמת יודעים איך התקופה הזו תתמשך, אבל נידרש להתאמות מסוימות עבורנו, כחברה, ועבור הסוכנים כדי לתת מענה יותר דיגיטלי ונכון.

"בעולם שלנו, אם ניקח דוגמאות, בגלל הפנייה המסיבית של אנשים למוקד שלנו, שכללנו את הטיפול במוקד - בטפסים דיגיטליים נוספים שאיתם אנחנו מצליחים לתת מענה יותר מדויק ונכון ללקוח הקצה ובאפליקציה שלנו של בסט אינווסט שבה יש תעבורה מאוד משמעותית של פעילות ושם טייבנו את התהליך בו אנחנו מנגישים את האפליקציה ללקוח הפונה אלינו. למעשה אנחנו פועלים תוך כדי תנועה ומשכללים עוד ועוד דברים שבהם אנחנו מנצלים את הכלים הדיגיטליים שלנו".
ברקוביץ מספק דוגמה נוספת לשימוש בטכנולוגיה לייעול תהליכים. "בימים הקרובים נכניס רובוטיקה לתהליכי הפדיון, כך שכאשר מבוטח מבקש להעביר כספים, נוכל לבצע את התהליכים הפנימיים באופן אוטומטי, בין אם בתהליך אוטומטי של האפליקציה או בתהליך רובוטי שיחליף את הרפרנט. זו דוגמה אחת מבין רבות שיש לנו", הוא מסביר.

רועי מזרחי, יועץ מערכות מידע לבתי השקעות, אתה, בין היתר, מייעץ למור, בית השקעות חדש יחסית שנולד לתוך העידן הדיגיטלי? כיצד אתם מתפקדים ביום יום?
מזרחי: "סמי שיקף את המצב בצורה יסודית ויפה, ואני אשתף מהידע ומההיכרות שלי עם מגוון בתי השקעות. בכל הקשור להמשכיות עסקית, רוב הגופים התמקדו באתרי המשכיות עסקית כמו חדרי שרתים ומקומות ישיבה לעובדים, ופחות התייחסו לקו השני של חיבור מהבית. במקביל, תרחיש של מגפה, כמו צונאמי, תמיד הוגדר כאירוע שעשוי לקרות אבל המיקוד היה בתרחישי אסון של רעידות אדמה ומלחמות, אז הקורונה בעצם תפסה את כולם די מופתעים, אך לשמחתנו, עדיין מאפשרים למספר קטן של עובדים להגיע למקומות העבודה.

"תכניות הפעולה שלנו מעודכנות תוך כדי ריצה, ואין לי ספק שמיד אחרי האירוע נראה שינוי בתקצוב של מערכות מידע בכל הקשור לתקשורת, לאבטחת מידע ובטח לשינוי דיגיטלי. סביבות העבודה ייראו שונה.

"מי שהתחיל כבר את הטרנספורמציה הדיגיטלית מפיק מכך הרבה מאוד תועלות. אני חושב באמת ש-RPA ותהליכים רובוטיים בהחלט מקלים ופותרים הרבה מאוד בעיות. עבודה עם כלים דיגיטליים של אתרי אינטרנט, חיבור של סוכנים אליהם ומתן מענה כמה שיותר מהיר לעמיתים וללקוחות מורידים הרבה עומס, ולכן מי שערוך לזה מפיק תועלות. בכל מה שקשור למכירה ושיווק, יש אמצעים דיגיטליים שנמצאים בהרבה בתי השקעות, חברות וסוכנויות. כבר רואים שוני בפגישות הנערכות גם הן באמצעים דיגיטליים, למשל ב-zoom שקיבל תאוצה".

אילו יתרונות אתה רואה בשימוש באמצעים הטכנולוגיים, מבחינה פנים ארגונים ומבחינת העבודה עם גופים חיצוניים?
מזרחי: "פגישות עם לקוחות, אך גם ישיבות של ועדות ביקורת ודירקטוריונים, נערכות באמצעים הדיגיטליים האלו. עם זאת, בהיבט של אבטחת מידע צריך לשים דגש ולא לקבל את המערכת כמובנת מאליה, אלא להתאים ולסגור אותה איפה שצריך. פגישות עם הלקוחות יכולות להיעשות גם בווטסאפ, וצריך למצוא פתרון לנושא תיעוד השיחות, כי חלקן מוקלטות וחלקן לא. אין ספק שהקורונה תאיץ את השינוי המתבקש, שאמנם היה קורה גם בלעדיה, אבל היה לוקח הרבה יותר זמן.
"אני מעריך ששינוי התפיסה שאפשר לעבוד מהבית או להיפגש באמצעים דיגיטליים ייכנס לעבודה השוטפת, ויכין אותנו למצב בו תתפרץ שוב מגפה או יתרחש אירוע דומה באופן הרבה יותר טוב".

לנצל את הטכנולוגיה הקיימת כדי לייצר ייחודיות למוצר
אחת המגמות הבולטות שאפשר היה לראות בענף הביטוח בשנים האחרונות היא פרסונליזציה של מוצרים, התאמה אישית שלהם ללקוח.

סמי, ב-go, עשיתם תהליך יפה בכל הקשור להתאמה אישית של מוצרים. כיצד אתה רואה את הטכנולוגיה עוזרת לכם בכך, החל משלב החיתום, במכירות ועד לתביעה?
ברקוביץ: "אחד הדברים העיקריים בהם אנו מתמקדים כרגע, בעקבות המשבר, הוא לדייק את המוצרים שלנו ולעשות להם אדפטציה לעולם הקיים. בכל אחד מהמוצרים שיש לנו הסתכלנו על שוק שהיה נראה אחרת לפני משבר הקורונה, ואנחנו דנים כיום איך לעשות את ההתאמות ולהביא את היכולות שלנו לכל אחד מהמוצרים, כי השוק הולך להיראות אחרת.
"אני אתן דוגמה ממוצר שהיה בבאזז גדול בתקופה שלפני המשבר, ביטוח הנסיעות לחו"ל. כרגע הוא נמצא בהקפאה כי כל העולם בהקפאה, אבל כשנחזור לשגרה הוא ייראה אחרת. חלק מהאתגרים שלנו הוא לנצל את הטכנולוגיה הקיימת שלנו כדי לייצר ייחודיות למוצר שלנו, וכך, כאשר נעלה איתו בעוד חודש, חודשיים, שלושה או ארבעה הוא יהיה מותאם למה שאנחנו נדרשים לייצר, בהיבט שלי – בפן הטכנולוגי.

"צריך לזכור שהטכנולוגיה משרתת אותנו לא רק בעולם שלgo, אלא באופן כללי. אחד הדיונים שאנחנו מנהלים בתוך החברה בימים אלו נוגע לשאלה איך לנהל את תהליכי העבודה הפנימיים שלנו, הן ברמת המחלקה והן ברמת החברה. האופן שבו אנחנו מתנהלים בצורה פרויקטלית, פגישות עבודות, תיאום של פרויקטים, פתאום קיבל עוד ממד נוסף לעבוד מולו. הפגישות הפרונטליות הפכו להיות אופציונליות והן כבר לא הממד החשוב. רוב הפגישות שלי היום כבר מתקיימות בצורה דיגיטלית כזו או אחרת, בין אם בסיכומי דיון במיילים, בין אם ב-zoom או באפליקציות שיתוף כאלה ואחרות. זה ממד שצריך ללמוד וזה חלק מתפקיד המנמ"רים בשוק הזה – לייצר את הפלטפורמות המתאימות שכל החברה תדבר כך, כי ככל הנראה התהליכים לא יהיו אותו דבר.

"אני דווקא אופטימי. הקורונה תעלם מפה מתישהו, אבל יחד עם זאת אני לא חושב שהתהליכים יישארו כמו שהם וזו הזדמנות להאיץ תהליכים שגם ככה קורים ברקע, להפוך אותם ליותר שכיחים והרבה יותר מקובלים, וזה חלק מהתהליכים בהם אנחנו נמצאים. אני חושב שהטכנולוגיה תשנה את התמונה ואני לא אתפלא אם לפתע רוב החברות ייכנסו לכלי ניהול, מדידה ושיח שהן פלטפורמות דיגיטליות אשר עוטפות את התהליכים האלה, כדי לתת ערך מוסף נכון יותר לארגון".

אברמוביץ: "אני רוצה לחדד נקודה ולחזק את סמי בדבריו. אחד הדברים שאנחנו נחשפים אליו בימים אלו הוא מעבר של ארגונים שלמים לתפיסה אחרת, תפיסה שלא מדברת טרנספורמציה דיגיטלית אלא מדברת אסטרטגיה דיגיטלית, וזה משהו אחר לגמרי. לקחת תהליכים, שיושבים במערכות הליבה, ולהחצין אותם החוצה לתוך סביבת הערוצים החיצונית היא לא בהכרח גישה נכונה.

"המשמעות של אסטרטגיה דיגיטלית היא לחשוב כבר בשלב התכנון גם על המוצר עצמו, כי יתכן שיש לו השלכות על מערכות הליבה, יכול להיות שצריך לתכנן אותו אחרת, אולי דרכי ההפצה שלו יהיו אחרות. החשיבה היא חשיבה טרום תהליכים שבהם מעורבת הטכנולוגיה, היא הרבה יותר בתפיסה והרבה יותר מכוונת לפרודקט ולשינויים תהליכיים מבניים. התהליכים העסקיים האלו הם האקסלרטורים (המאיצים) לתהליכים הטכנולוגיים. הם אלו שידחפו תהליכים טכנולוגיים בארגון ויביאו לא רק מנמ"רים או מנהלי דיגיטל, אלא מנכ"לים להבין שהחשיבות של הדיגיטל גדלה לאין שיעור".

מזרחי: "אני מסכים לגמרי עם מה שזיו אומר. אנחנו בעולם של שוק ההון עוברים תהליך כמו שעברה תעשיית התיירות. לפני 20 שנה אף אחד לא האמין שכמעט ולא נצטרך סוכני נסיעות, והתעשייה הזו עברה מבחינה תכנונית לדיגיטל, ולשם גם אנחנו הולכים. עדיין יהיו בתי השקעות, בנקים, חברות ביטוח וסוכני ביטוח, אבל הכלים שיינתנו לעמיתים וללקוחות יהיו הרבה יותר רחבים ויאפשרו עבודה מסביב לשעון. אם לקוח יתעורר בשעה 2 לפנות בוקר וירצה לעשות שינוי בתיק, הוא לא יצטרך לדבר עם אף אחד. המשבר רק יאיץ את התהליך שהיה אמור לקרות בכל מקרה".

זיו, דברת על שינוי תפיסתי, כיצד מטמיעים אותו בחברות ואילו עוד אתגרים עומדים בפניכם כמי שעובדים עם כל גופים פיננסיים?

אברמוביץ: "כפי שאמרתי, השינוי התפיסתי מתחיל בחשיבה של הנהלת החברה. זה לא פרויקט או אתגר שיושב רק על שולחנו של המנמ"ר או על שולחנו של ה-CDO, אלא שילוב של אנשים המגיעים מהצד העסקי יחד עם מנהלי מערכות מידע ומנהלי הדיגיטל, במטרה לפצח פרודקט שיש לו משמעות וחשיבות גם ללקוח הקצה וגם הישימות שלו היא כזו שתוביל לפעילות, בין אם פעילות מכירה או פעילות תפעולית, באמצעים הטכנולוגיים.

"באשר לעבודה מול הגופים הפיננסיים, אנחנו גוף שמדבר וחי את עולם הדיגיטל והפורטה (חוזקה) שלנו בקרב הגופים המוסדיים הוא שייצרנו הרבה מאוד פרויקטים בעולמות התוכן האלו. לנו, כספק בתחום הדיגיטל עם הכרות חזקה בצד העסקי, יש יתרון משמעותי בהיבט של להיות הגוף שמוציא לפועל את אותן תכניות שנרקמו בשלב התכנון והאסטרטגיה, שגם לו אנו שותפים יחד עם מנהלי מערכות מידע ומנהלי הדיגיטל והחדשנות.

"נגעתם בנושא של הסוכנים. בתקופה האחרונה מאז פרוץ הקורונה סוכן שהצורך הבסיסי שלו הוא להיפגש עם הלקוח לא יכול לעשות זאת, אלא באמצעות האמצעים הדיגיטליים שאנו נעזרים בהם כעת. המגע האנושי שהיה חשוב מאוד לכולנו טרום התפרצות המגפה חסר, ואנו חייבים בעקבות המשבר לגבש תכונות והתנהלות אחרת לגמרי.

"בתי ההשקעות וחברות הביטוח צריכים לגרום לכך שהפעולות יתבצעו בתוך מערכות הליבה שלהם"
"בסופו של יום, התהליכים שפועלים כיום בגופים המוסדיים הינם ברובם תהליכים להחצנת מידע החוצה, והם ילכו ויצברו תאוצה גם בנושא של תהליכים עסקיים שירוצו קצה לקצה", אומר אברמוביץ. "לקוח יוכל לבצע פעולה מול גופים מוסדיים ואלו צריכים לגרום לכך שהפעולה תתבצע אל תוך מערכות הליבה. הטנרזקציה שצריכה לזרום פנימה לתוך מערכות הליבה צריכה להיות כזו שאנו מבינים את התהליך בכללותו, כלומר איפה הוא מתחיל ואיפה הוא מסתיים, וצריך להיות חוט מקשר של הבנה עסקית, כאשר המטרה שלנו היא לייצר תהליכים שמתחילים בערוצים ומסתיימים בליבה ולא מתחילים בערוצים מסוימים ואחר כך כל מיני פקידים מייצרים את העבודה מאחורה, כי אנחנו רואים שאותם תהליכים שבוצעו על ידי כוח אדם ייעשו בשל המשבר בכוח אדם מצומצם. אין לי ספק שזה אירוע שישפיע על תהליכי העבודה", הוסיף סמנכ"ל דיגיטל ומנהל תחום פיננסים בקבוצת אמן.

הצמצום בכוח האדם דחף אתכם להעביר פעילות לאמצעים הדיגיטליים. במבט לימים שאחרי תום המשבר – האם לדעתכם זו תהיה נקודת הקפיצה של הדיגיטציה בחברה שלכם – לאחריה תבקשו, מתוך רצון ולא מתוך חובה, לשמר את ההתייעלות הזו ואף להמשיך לפתח אותה?
מזרחי: "רוב הגופים, לא כולם, כבר נמצאים בתהליך, ולא היה צורך להסביר להם מדוע המעבר לדיגיטל הוא הכרח. גם בהיבטים של התייעלות. השוני כרגע הוא בתפיסה ובהעברת תקציבים ותעדוף לקדם את התהליכים האלו כמה שיותר מהר. אם זה לא בא מבפנים זה בא מצד השותפים העסקיים – סוכנים, לקוחות, עמיתים, כולם כבר שם. האירוע הזה פשוט יאיץ את התהליך".

ברקוביץ: "אני מסכים לגמרי עם רועי. האירוע הזה הוא קטליזטור שמחדד ומדייק את כל החלקים השונים בחברה בשאלה כיצד להיות יותר מדויק ומכוון, ואיך להפוך את התהליכים ליותר ויותר דיגיטליים ו'סלף סרוויס'.

"פתאום השיח השתנה ולכולם נפל האסימון. היום ברור לכולם שניהול מוקד הוא משהו שאפשר לעשות מהבית. לפני חודש זה נראה כמו אגדה. גם ככה כל אחת מהחברות הייתה בתהליך דיגיטליזציה. מכיוון שאלו תהליכים ארוכי טווח אני לא צופה שנצטמצם לכך שרק 15% מהעובדים יעבדו מהמשרדים וכולם יעבדו מהבית. בכל זאת, התקופה הזו היא תקופה מיוחדת, הטראפיק ירד ואין פעילות מלאה. אבל אין לי ספק שהתהליכים הולכים להשתנות ולהיות יותר ויותר היברידיים ושחלק מהתהליכים ימשיכו להיות בשילוב של תהליכים ידניים ורגילים אבל נראה הרבה יותר תהליכים דיגיטליים או תהליכים שמתחילים בערוץ אחד וממשיכים בערוץ אחר. אנחנו נמצאים בתוך המהפכה שאף אחד לא יודע עד הסוף את ההשלכות שלה, אבל מבינים שהתהליכים הדיגיטליים הם מרכיב מאוד חשוב בתוכם".

זיו, כיצד אתה רואה את הימים שלאחר המשבר?
אברמוביץ: "המשבר הזה הוא מאיץ ואקסלרטור לתהליכים דיגיטליים שפועלים בכל חברות הביטוח ובתי ההשקעות. השוק הפיננסי צמא לתהליכים האלו - הלקוחות, הסוכנים, המתפעלים, המשווקים והמעסיקים צמאים לאותם כלים וטכנולוגיות, וכמובן שגם רשות שוק ההון דוחפת לשם, ועוטפת אותו במעטפת רגולטורית, כי גם היא מבינה שאותן ישויות עסקיות, על מנת להמשיך לפעול ולקדם את העסקים, חייבות לקבל כלים מחברות הביטוח ובתי ההשקעות. זאת על מנת שהם יוכלו לעמוד ביעדים שלהם.

"המשבר רק חידד את הצורך בכלים טכנולוגיים, ואני חושב כמו חבריי שהמשבר הזה ידחוף את כולם לעולמות של דיגיטל ושל מוצרים דיגיטליים".

מזרחי: "עצם העובדה שפתאום הגיל של הלקוחות הופך לצעיר יותר והציפייה והדרישה שלהם לעשות הכל דרך טלפון, ואפילו לא דרך מחשב, מביאה אותנו במהירות הרבה יותר גבוהה ממה שאנחנו מתארים לעצמנו לפגישות הווירטואליות ולכל ההנגשה של השירותים שלנו. הרבה יותר מהר מכל מגפה כזו או אחרת".
 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית