שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
אינשורטק - ממשבר להזדמנות
השפעות משבר הקורונה כבר ניכרות בענף הביטוח. אנו עומדים בפני תקופה מאתגרת, אך בעלת פוטנציאל להזניק את הענף קדימה בכל הקשור לטכנולוגיה ולקשר של החברות וסוכני הביטוח עם הלקוחות
23/04/2020 08:16
כמו בכל משבר, גם מהמשבר הזה נצא יותר חזקים ויותר טובים. משברים בחלקם הם הזדמנות לשנות ולהתנסות בפתרונות חדשים וחדשניים שלפני המשבר לא חשבנו לנסות או לא יכולנו להטמיע עקב משאבים ונכונות המערכת.

המשבר הנוכחי הכריח את כל השחקנים בענף להשתנות עם כללי המשחק ולהבין כי אפשר גם אחרת. מבדיקה שערכתי בחברות הביטוח מתברר כי למרות המשבר ולמרות חג הפסח ממוצע העמידה ביעדי המכירות עומד על כ-80%. תוצאה סבירה בהחלט בהתחשב במצב ולכן אנו רואים את ההסתגלות המהירה של ענף הביטוח לשינויים באופן הפעילות. התוצאה גם מלמדת שבזמן משבר יש צורך בביטוחים ובבדיקת התיק הביטוחי. אז מיהם השחקנים וכיצד הם מתמודדים ויתמודדו עם המשבר?

חברות הביטוח
- בחברות הביטוח המצב קצת שונה משאר השחקנים בשוק, מכיוון שאופן הפעילות הוא רחב יותר והשפעות המשבר ניכרות בכל חלק וחלק בחברה. בשלב הראשון נכנסו חברות הביטוח למגננה ועברו למצב 'משבר' ועבודה מהבית. בין היתר יצאו עובדים לחל"ת והורדו אחוזי משרה. כך מבטיחות לעצמן חברות הביטוח מזעור נזקים לאור אי הוודאות העסקית השוררת כיום. בשלב השני הבינו חברות הביטוח כי אפשר להמשיך לתפקד ויש גם צורך למצוא פתרונות מהירים למצב החדש: הן לעובדים והן לסוכנים. יש להתכונן למצב של חזרה לשגרה ומציאת פתרונות חדשים עכשיו עבור הלקוחות "החדשים" ליום שאחרי.

חברות הביטוח ישקיעו משאבים רבים ביכולות העבודה מהבית. אני מאמין כי מרבית החברות יאפשרו לפחות יום אחד עבודה מהבית לרוב העובדים כדבר שבשגרה. חלק מהישיבות יהיו מרחוק - אין סיבה להביא עובדים ומנהלים מרחבי הארץ לישיבה של שעה במרכז.

שינוי עסקי זה יכריח את החברות להשקיע בתשתיות ובמערכות חדשות ומהירות לטובת פעילות תקינה ומהירה. כבר במאמר הקודם שפורסם במגזין עדיף -אפריל 2020 ציינתי את החשיבות של מתן אפשרות ללקוח לרכוש ולבצע את כל הפעולות האפשריות באופן דיגיטלי מלא ועד כמה החברות נמצאות בשלבים מתקדמים לכיוון זה.

השאלה המרכזית בחברות הביטוח היא מה יקרה לתקציבים ב-2020? האם החברות לאור המשבר יקפיאו או יצמצמו תקציבים כדי לצמצם הפסדים אפשריים, או אולי ימשיכו את התכניות כרגיל ורק יסיטו תקציבים לפרויקטים חדשים ולא מתוכננים. תשובה זו תשפיע על אינשורטק ואופן הפעילות של הסטרטאפים. דעתי האישית היא שעל חברות הביטוח לעשות חשיבה ולהסיט תקציבים לפרויקטים מהירים וחדשניים לטובת הלקוח. מי שתשכיל להשקיע בניהול הלקוח ובדאטה האיכותית שיש על הלקוח תצליח בגדול, ויש חברת ביטוח אחת לידיעתי שכבר מוכנה עם מערכות ביג דאטה ומערכות marketing automation.

סוכני הביטוח - לדעתי ה'מרוויחים' מהמשבר אלו הם סוכני הביטוח. תמיד בעבר כתבתי כי החוזק האמיתי של סוכן הביטוח הוא במקצועיות שלו וביכולת שלו להוות יועץ לתא המשפחתי. המשבר הנוכחי מאפשר בדיוק לסוכן ביטוח להוות את אותו יועץ. הרי כולם בבית, יש זמן, יש טכנולוגיה ואפשר יחסית בקלות לבצע פגישות וירטואליות, לא לחוצות, וכאשר שני הצדדים מסתכלים על המסך עם הנתונים והמסמכים ועוברים את הפגישה ביחד מצליחים הן לסייע ללקוחות הן להגדיל את הסל הביטוחי. אין סוכן בישראל שלא שמע בשבועות האחרונים את השאלות: אז לפדות את הפיצויים? להחליף מסלול השקעה? לצאת מהבורסה? לקחת הלוואה? בזמן משבר יש רצון להבטיח את הדברים החשובים ולכן לסוכן הביטוח יש הזדמנות להיות יועץ אמיתי ומקצועי ולשנות את אופן עבודתו לתמיד מול לקוחותיו.

בכל קורס מכירות אנו מדברים עם הסוכנים על לפחות 5 פגישות מכירה ביום כשגרה הכרחית בעבודתו של הסוכן. כמות התירוצים ללמה זה לא אפשרי היא רבה, אבל תירוץ אחד של זמן ונסיעה ופקקים ירד מהפרק. אני מניח שבעתיד פגישות של סוכני הביטוח של לקוחות קיימים יהיו רק בווידאו ופגישות עם לקוחות חדשים יהיו פרונטאליות. לכן 5 פגישות ביום יהיו יותר מריאליות.

כאשר רוב פגישות השירות ירדו מהפרק ויעשו רק באמצעים דיגיטליים, יתפנה הסוכן ליותר פגישות (תכנון פיננסי ומכירה), לניהול התיק האישי שלו וביצוע מכירות משופר. אלו שיעשו כך ואף ינהלו פעילות דיגיטלית מקצועית (פרופיל לינקדין עדכני למצב, אתר אינטרנט מינימלי, שיתוף ברשתות חברתיות, קידום ממומן, מאמרים וכד'), יצלחו את המשבר ואף יותר טוב ממה שהיה לפני המשבר.
זירת אינשורטק - InsurTech
21/4/2020
עדיף משיקה זירה חדשה שתחשוף אתכם לעולם האינשורטק בארץ ובחו"ל ולהשפעתו על ענף הביטוח בישראל
מבטחי המשנה – גם מבטחי המשנה הם סיפור שונה משאר השחקנים. כולם הם שחקני חוץ, חברות ענק הפועלות בעיקר באירופה ומאפשרות לענף הביטוח לנהל את הסיכונים שלהן למול ההתחייבויות. אך בשנים האחרונות מבטחי המשנה שינו את פניהם והחברות לא מתעסקות רק בניהול הסיכונים ובחישובים אקטוארים, הן גם מסתכלות קדימה ומבינות שהעתיד נמצא בחדשנות ולכן הקימו מערכים גדולים למציאת מוצרים ופתרונות ביטוח לדור הבא. כולן משקיעות בסטארטאפים בתחום האינשורטק, כגון ההשקעה בחברת הביטוח next insurance שמיוניק רה השקיעה בה וכבר הפכה ליוניקורן (שווי של למעלה ממיליארד דולר). מבטחי המשנה רוצים להיות חלק מהתעשייה והבינו שכדאי להם להשקיע בישראל. לרוב החברות יש נציגות ומשרדים בישראל והן אף מבצעות בישראל כנסים ומפגשי אינשורטק במטרה למצוא את ההשקעה הבאה. עיקר העניין שלהן הוא בסטרטאפים ישראלים בתחומי הסייבר והמיקרו אינשורנס המבוססות ביג דאטה. השקעה שלהן תסייע ליציאה מהמשבר ובמציאת פתרונות.

סטארטאפים וקרנות הון סיכון - דווקא אלו שיכולים לשנות את ענף הביטוח הם הכי רחוקים מענף הביטוח והשחקנים החדשים בענף. אבל כמות חברות הפינטק בישראל וכמות ההשקעות של קרנות הון סיכון המתמחות בסטרטאפים בתחום אינשורטק רק הולכת ועולה. לפני המשבר התקיימו שני כנסי אינשורטק בתל אביב עם מאות סטארטאפים מכל העולם. במידה וסך ההשקעה בחברות אלו ימשיך גם אחרי המשבר, נוכל להסתכל קדימה לעבר פתרונות מהירים שיכולים לסייע לענף לצאת מהמשבר מהר יותר.

משיחות שלי עם הסטרטאפים שכבר עובדים עם חברות הביטוח עולה כי ישנה דריכות רבה לסיום פרויקטים ובקשה לזרז פיתוחים הקשורים להצטרפויות ומתן שירות דיגיטלי ללקוחות, כדוגמת מיכון טפסים ופישוט התהליכים הדיגיטליים.

אז מתי יסתיים המשבר? קשה לדעת. איך הוא ישפיע על ענף הביטוח? הוא כבר משפיע ואפשר לראות ולהבין את המשמעויות של השינויים בקרב השחקנים בענף. אנו עומדים בפני תקופה מאתגרת, אך בעלת פוטנציאל להזניק את הענף כמה שנים קדימה בכל הקשור לטכנולוגיה ולקשר של החברות וסוכני הביטוח עם הלקוחות. מה שקודם לא היה דחוף הופך בימים אלו להכרחי ומאפשר פיתוח וקידום הפתרונות הנדרשים. לאילו פתרונות ספציפיים זקוק הענף ובאלה טכנולוגיות כדאי לחברות להתמקד? באילו מוצרים? על כך במאמר הבא.

* הכותב הינו יזם ומומחה בתחום הטכנולוגיה והחדשנות בעולם הביטוח; בעלים - אריסטו – נגיעות זהב דיגיטליות
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית