שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
טכנולוגיה מוצרית כמנוף לשינוי בביטוח
משבר הקורונה צפוי להעצים את השינויים המתרחשים בענף הביטוח | חברות הביטוח וסוכני הביטוח צריכים להיערך לשינויים ולאמץ אותם כדי להיות רלוונטיים בטווח הארוך
07/05/2020 09:01
במאמרים הקודמים שלי בעדיף, סקרתי את שוק הביטוח, השחקנים והשינויים הצפויים בענף. הפעם ננסה לצלול לתוך האסטרטגיות של חברות הביטוח והשינוי שהן צריכות לבצע כדי להשפיע על כל הפעילות בענף, כולל סוכני הביטוח והשחקנים החדשים.

כדי להבין מה צריך להיות הבסיס לשינויים בחברות הביטוח, חייבים להתייחס לשינויים שהתרחשו ומתרחשים בענף הביטוח בימים אלו, ללא קשר לקורונה ולמשבר הכלכלי בעולם.

גאות בחברות הביטוח - לאחר שנים רבות ללא מבטחים ישראלים חדשים, אנו עדים לעליה חדשה בבקשות ובאישורים להקמתן של חברות ביטוח חדשות כדוגמת ליברה, WESURE, דיויד שילד ועוד. הוספת מבטחים חדשים גורמת לעלייה בתחרות. עדיין לא זכינו לתחרות בתחום המוצרים שנשארו כמעט אותו הדבר, התחרות היא על המחיר. כשהתחרות היא על המחיר המרוויח העיקרי הוא הצרכן. ואנו אכן עדים לירידה במחירי מוצרי הביטוח באופן הדרגתי וקבוע, במיוחד במוצרים שקיבלו יכולת מכירה דיגיטלית.

חברות כרטיסי האשראי - שחקנים חדשים בענף הביטוח הם חברות כרטיסי האשראי: מקס, ישראכרט וויזה אשר מחפשות מקורות רווח נוספים מהלקוחות (מגמה כלל עולמית של חברות גדולות) ופנו לרגולציה לקבלת אישורים לשיווק מוצרי ביטוח. האישורים קרובים מאוד להינתן. אישור זה יכול לפגוע משמעותית בסוכני הביטוח שלקוחותיהם יתחילו לקבל הצעות לביטוח מתוזמנות ומדויקות מחברת כרטיסי האשראי. משיחות שלי עם חברות כרטיסי האשראי, האסטרטגיה המוצרית שלהן כרגע מופנית למוצרים קיימים (רכב, דירה, נח"ל), ולכן סביר להניח שיגרמו לעוד מלחמת מחירים בענף. יתרון משמעותי של חברות כרטיסי האשראי היא העובדה שיש להן דאטה גדולה ואיכותית והן תנצלנה זאת למסעות לקוח איכותיות יותר מחברות הביטוח.

רגולציה - כיועץ בתחום אינשורטק צברתי קצת זמן ברגולציה ואפשר לכתוב בבירור כי פני הרגולציה לדיגיטציה. הרגולציה תאפשר בצורה מהירה וקלה הנחות, הקלות ופתרונות לסטארטאפים בתחום אינשורטק. הרגולציה תאפשר ממשקים רבים, עבודה בענן, אישורי אבטחת מידע, מאגרי מידע וסליקה ומבנה עמלות שונה כדי לקדם את ענף הביטוח לדור הבא
שינויים אלו מתרחשים בעוצמות גבוהות, ולאור משבר הקורונה הם רק יתעצמו. לחברות הביטוח וסוכני הביטוח רצוי מאוד להתכונן לקראת השינויים ולחבק אותם כדי להיות רלוונטיים בטווח הארוך. יש שני דברים ברורים שהם צריכים לבצע בטווח הקרוב. אחד מתחום הטכנולוגיה ואחד מתחום המוצרים ורכישת הלקוח.

מוצרים - כאשר אנחנו מסתכלים על פורטפוליו המוצרים שקיימים בשוק, אנו עדים לגאות במוצרים בשנים האחרונות. גאות זו באה בסתירה לתהליך הרכישה שעובר הלקוח. הלקוח לא רוצה לרכוש ביטוח (רק אם הוא חובה) ובדרך כלל אין לו את הידע להבין מה הצרכים הביטוחיים שלו (שלום לסוכני הביטוח...) ולכן גם לא מחפש. במקרה כזה רצוי מספר מוצרים מועט, יחסית פשוטים שהלקוח יכול להבין ולהשוות. המצב כיום רחוק מכך ולכן יש לשנות גישה בחברות הביטוח ובאופן השיווק באמצעות סוכני הביטוח. לדור הצעיר כנראה כבר לא יהיה סוכן ביטוח למוצרים "הפשוטים" ולכן המלחמה תעבור לדיגיטלי. המלחמה צריכה להיות על המוצרים ולא על המחיר. בידול אמיתי הוא במוצרים ובשירות, ולא במחיר. על חברות הביטוח לבצע חשיבה איך "מפרקים" את הביטוחים הגדולים והרחבים והיקרים שרוב הצרכנים לא יכולים או רוצים לרכוש, ולשווק ללקוחות רק מוצרים שהם באמת צריכים ובזמן שהם צריכים. אם הזירה עוברת לדיגיטלי, אז המוצרים צריכים להיות דיגיטליים ולכן יש צורך להתאימם לכך. הדור הבא של מוצרי הביטוח יהיה ON DEMAND ויצרך כחלק משירות שהלקוח כבר רכש. הביטוח מהווה עוד שירות משלים למה שהלקוח צרך ורצוי שיהיה בלחיצה אחת ובלי הרבה שאלות.
אינשורטק - ממשבר להזדמנות
23/4/2020
השפעות משבר הקורונה כבר ניכרות בענף הביטוח. אנו עומדים בפני תקופה מאתגרת, אך בעלת פוטנציאל להזניק את הענף קדימה בכל הקשור לטכנולוגיה ולקשר של החברות וסוכני הביטוח עם הלקוחות
לדעתי חברות הביטוח וחברות כרטיסי האשראי יבינו מהר מאוד שיש לבנות מוצרים חדשים מבוססי טכנולוגיה ושיתופי פעולה, ונראה ירידה במוצרים הקלאסיים ומעבר למוצרי ביטוח קטנים ומותאמים לרכישה מהירה בדיגיטל.

טכנולוגיה - כפי שכתבתי גם במאמרים הקודמים בעדיף, הגורם שיכול לגרום לשינוי המהיר ביותר הוא הטכנולוגיה. לטכנולוגיה יכולת לפשט תהליכים, להאיץ פתרונות ולחסוך בעלויות. כאשר אנו נמצאים בענף שבעלות רכישת הלקוח בדיגיטל חל גידול של עשרות אחוזים בשנתיים האחרונות (תלוי בסוג המוצר), על החברות למצוא פתרונות דיגיטליים מהירים ליישום למוצרים החדשים ולכן נראה מעבר גדול יותר לפתרונות מבוססי ענן. חיבור בין המוצר לטכנולוגיה מהווה טכנולוגיה מוצרית לטובת הענף.

אופן רכישת הלקוח תתבצע בכלים חדשים. חברה שלא תדע לנהל את הדאטה ואת מסעות הלקוח שלה (גם שירות וגם מכירה) לא תצליח לעמוד בתחרות ותשלם כסף יקר על לקוח לא רווחי. לכן אני חושב שהתחרות בענף הביטוח הולכת להיות בין חברות הביטוח יחד עם סוכני הביטוח למול חברות כרטיסי האשראי, והתחרות תהיה בשתי הנקודות שציינתי - טכנולוגיה ומוצרים.

לחברות הביטוח יתרון מובהק במוצרים, בניסיון, אקטואריה, משאבים ויכולת לפתח מוצרים חדשים או להתאים קיימים.

לחברות כרטיסי האשראי יתרון בטכנולוגיה ודאטה. הן יכולות ליישם ביעילות רבה יותר את המערכות ומסעות הלקוח שלהן.

המוצרים שלדעתי יהיו בליבת העסקים הם: ביטוחי הסייבר למיניהם (עסקי ופרטי), ביטוחי המיקרומוביליטי, וביטוחים ייחודיים לאוכלוסיית הפרילנסרים שהולכת וגדלה.

אין ספק הולך להיות מעניין!

* הכותב הינו יזם ומומחה בתחום הטכנולוגיה והחדשנות בעולם הביטוח; בעלים - אריסטו – נגיעות זהב דיגיטליות
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית