שם משתמש
סיסמא
כתבות נוספות בתחום
 
לוח אירועים
מדד הקורונה של רשות שוק ההון: הראל ראשונה בסולידריות למבוטחים בביטוח רכב
הרשות בחנה 14 פעולות שונות שנקטו חברות הביטוח לטובת המבוטחים בתקופת משבר הקורונה | ברקת: אני שמח שבשעה לא פשוטה זו למשק ולציבור יש חברות ביטוח שמגלות אמפתיה וסולידריות
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון פרסמה היום (ד') דירוג של חברות הביטוח שפעלו להיטיב עם הציבור בביטוח רכב. לדברי הרשות, פרסום המדד הוא בהמשך להקלות השונות שהיא פרסמה לטובת ציבור המבוטחים נוכח משבר הקורונה.
 
במקום הראשון במדד הסולידריות מדורגת הראל עם ציון מדד כולל של 6.25 (המדד נע בין 0-8), לפני כלל ביטוח 6 ושומרה 5.5. את דירוג 15 החברות סוגרות ביטוח חקלאי עם מדד כולל של 3.75 ומגדל עם 3.25.

"רשות שוק ההון רואה בחשיבות רבה את הסולידריות של חברות הביטוח כלפי המבוטחים, וזאת במיוחד בעתות משבר. לפיכך, פעלה הרשות מול חברות הביטוח לפרסומו של מדד המקבץ 14 פעולות שונות שננקטו לטובת המבוטחים. לפי פעולות אלו מדדה רשות שוק ההון את חברות הביטוח בפן השירותי למבוטחים", מסבירים ברשות.

לדברי הרשות, במדינת בישראל ישנם כ-2.9 מיליון רכבים המבוטחים בביטוח רכוש (מקיף וצד ג') והיקף הפרמיות עומד על כ-8.5 מיליארד שקלים בשנת 2019. "בשל הנחיות הממשלה להתמודדות עם משבר הקורונה פחת השימוש בכלי רכב. כחלק מסל הפעולות של הרשות לקידום חדשנות, מעודדת הרשות שיווק מוצרים מבוססי צריכה שמותאמים לתקופת משבר הקורונה, כמו למשל פוליסות דיפרנציאליות (תשלום על פי צריכה)", מציינים ברשות ומוסיפים כי "כחלק מפעולות הרשות לחזק את מעמד הצרכן ולעודד את חברות הביטוח לפעול לטובת ציבור המבוטחים אף מעבר לחובות החלות עליהן, בתקופת המשבר הנוכחית וכן בתקופות משבר בעתיד, בוצעה בחינה של הרשות לגבי הטבות והקלות בענף רכב רכוש כצעד ראשון, ובהמשך בענפים נוספים כמו ביטוח דירה וביטוח עסקים. אלו לצד פעולות שננקטו בתחילת המשבר כגון חידוש פוליסה למבוטחים שחברת הביטוח לא הצליחה ליצור עימם קשר ללא גביית פרמיה ואפשרות להקפאת פוליסות ביטוח לכל המעוניין".



מקור: רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון

הרשות בחנה פעולות שונות מצד חברות הביטוח שייטיבו עם המבוטחים כשכל פעולה קיבלה ניקוד, ניקוד זה הביא למתן ציון שבא לשקף את היקף הפעולות החיוביות שביצעה כל חברת ביטוח. בין הפעולות שנבחנו וקיבלו ניקוד במסגרת מדד הסולידריות – מתן החזר כספי לציבור המבוטחים, הנחת בידוד (מקבילה להנחת השבתה) בדיעבד למבוטח שנדרש בבידוד לתקופת הבידוד, מתן הרחבות בחינם בתקופה כגון הרחבת נהג מזדמן, הגדלת הנחות במועד חידוש הפוליסה, מתן החזר בשיעור גבוה מהפרמיה בגין השבתה וכן הקטנת מספר הימים המינימלי להשבתה ועוד פרמטרים נוספים.

ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון: "אני שמח שבשעה לא פשוטה זו למשק ולציבור יש חברות ביטוח שמגלות אמפתיה וסולידריות ועומדות לצד לקוחותיהן, מעבר למה שמתחייב מהאותיות, קטנות כגדולות, בפוליסה. אנחנו מעודדים וקוראים לכל החברות להמשיך ולהצטרף לגל הזה ולהקל עוד יותר על מבוטחים וחוסכים. רשות שוק ההון דוגלת בשקיפות ובהנגשת מידע שיסייע לציבור המבוטחים בהליך קבלת ההחלטות ובכך לחזק את מעמדם כמבוטחים. זהו מדד ראשון מסוגו בתחום ביטוח שמטרתו לעודד את חברות הביטוח להקל על ציבור המבוטחים הן בעת הנוכחית תחת משבר הקורונה והן בעתות משבר עתידיות". 

תגובות למדד הסולידריות

עלית כספי, משנה למנכ"ל ומנהלת חטיבת ביטוח כללי בכלל ביטוח ופיננסים, ציינה: "עם התפרצות נגיף הקורונה, החברה אפשרה מגוון רחב של הטבות לסוכניה וללקוחותיה, במטרה להקל ולייצר גמישות ושירות מיטבי, בהתאם לצורכי השעה. אנו ממשיכים גם היום, לתת פתרונות מיטביים המותאמים לתקופה לא פשוטה זו".

מליברה נמסר: "במהלך השנתיים האחרונות ליברה שינתה את כללי המשחק בענף הביטוח ויצרה סטנדרטים חדשים, שתקופת הקורונה רק הדגישה את הצורך בהם. אחד מהם הוא מודל התמחור הפרסונלי שהובילה ליברה, הנותן משקל רב לפרמטר הקילומטראז', ולכן אפשר למבוטחים רבים לחסוך בעלויות ביטוח הרכב במיוחד בתקופה זו. ליברה שמה לעצמה למטרה ליצור בינה לבין המבוטחים דיאלוג שמבוסס על אמון הדדי והוגנות. בתקופת הקורונה, הוכיחה ליברה שהיא עומדת מאחורי אמירה זו, באה לקראת מבוטחיה, ומתחשבת בהם. אנו שמחים שגם חברות אחרות ישרו קו והתאימו עצמן לתקופה וגאים להיות חלק מהחמישייה הראשונה".

טובי שמלצר, מבעלי שלמה ביטוח, מסר: "אנו בשלמה ביטוח גאים להיות ממובילי שוק הביטוח בישראל במדד חשוב זה. מבוטחינו הם הנכס היקר לנו מכל ואנו בתור חברת ביטוח מובילה נמדדים בהתנהלותנו בשעתה הקשה של המדינה. בשיתוף פעולה עם הסוכנים המעולים, נמשיך לפעול ביתר שאת על מנת לספק את מוצרי הביטוח המשתלמים והנוחים ביותר ומתן השירות הטוב ביותר, בדגש על שקיפות ונגישות המידע".

אלעד שלף, מנכ"ל ביטוח חקלאי: "ביטוח חקלאי תמשיך לספק ללקוחותיה שירות ברמה גבוהה כפי שמשתקף פעם אחר פעם במדדי שירות, כולל של רשות שוק ההון, וסקרי לקוחות. המדדים שנבחרו על ידי רשות שוק הון לא מביאים לידי ביטוי את שלל המהלכים שביטוח חקלאי מבצעת לטובת קהל לקוחותיה, במהלך כל השנה ולא רק בתקופת משבר הקורונה".

 

 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית