שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
"הפוליסה החדשה תהיה דיפרנציאלית בהתאם ליעד הטיסה הן ברמת המדינה והן ברמת האזור ומצב התחלואה הקיים והחזוי"
יואל אמיר, מנכ"ל פספורטכארד, מנתח את המשבר העולמי שעובר על ביטוחי הנסיעות לחו"ל בעקבות מגפת הקורונה ומתאר כיצד החברה שבראשה הוא עומד מתמודדת עם המציאות שנכפתה
המשבר הכלכלי העולמי שהביאה עמה מגפת הקורונה הכה בעוצמה רבה ברוב המוחלט של הענפים. עולם התעופה הוא אחד מאותם ענפים שספגו את הזעזוע הגדול ביותר, כאשר ההשלכה היא על כל התחומים המרכיבים אותו, ובכלל זה תחום ביטוחי הנסיעות לחו"ל.
 
יואל אמיר, מנכ"ל פספורטכארד, מסביר בריאיון לעדיף כי משבר הקורונה יצר מציאות של חוסר ודאות רב. מציאות המחייבת התנהלות דינמית וגמישה שמאפשרת הסתגלות מהירה ויעילה. באשר לחברה שהוא עומד בראשה, מספר אמיר על האופן שהיא מתמודדת עם המשבר ומציין כי היא עומלת בימים אלו על פוליסת ביטוח נסיעות המציעה פתרונות ביטוח שמותאמים למציאות החדשה בצל נגיף הקורונה.

לאיזה כיוון מתפתח ענף ביטוח נסיעות לחו"ל בעידן החדש שכפתה מגפת הקורונה?

"תחום התיירות והביטוח הולכים לעבור שינוי משמעותי בעקבות משבר הקורונה ואנו מעריכים שעד שלא יימצא חיסון לנגיף, מודל הטיסות והביטוח כפי שהכרנו אותו עד היום, ישנה את פניו. מצב התחלואה הדינמי שמשתנה מדי יום לצד תרחישים ביטוחיים שטרם הכרנו, דורשים תהליך חיתום יסודי ומערך שירות מורכב. לכן, כבר ניתן לומר שבשלב הביניים ביטוח הנסיעות יהיה דיפרנציאלי, בהתאם למדינת היעד אליה הוא נוסע ותחזית מצב התחלואה באותה מדינה. לכך יתווספו גורמי סיכון בריאותיים ומגבלת גיל שלא יאפשרו מכירת ביטוח. שינויים אלו יגבירו את הצורך בתהליך מכירה קפדני ובסוכנים מקצועיים שידעו להתאים את הפוליסה לנוסע תוך שהם מוודאים כי הלקוח מכוסה על פי צרכיו הייחודיים".

כיצד ניתן להתנהל נכון ולתכנן בתחום שקשה לצפות בו מה ילד יום?

"משבר הקורונה יצר כאמור חוסר ודאות. התנהלות נכונה בתקופה כזו דורשת התנהלות דינמית וגמישה שמאפשרת הסתגלות מהירה ויעילה נוכח המציאות המשתנה לנגד עינינו מדי יום. מצב התחלואה הדינמי מסביב לעולם דורש מאיתנו למכור את פוליסות ביטוח נסיעות בסמוך לתאריך הטיסה ולהפעיל חדר מצב שינטר את מצב התחלואה באופן שוטף. החלטות על שינוי רמת הסיכון במדינה כזו או אחרת חייבות להתבצע על בסיס יומיומי – הוצאת התראה למבוטחים על סגר אפשרי במדינה בה הם שוהים מחייבת ניטור אינטנסיבי של הרבה מאוד ערוצי מידע. בסימולציות שעשינו בחודש האחרון שינינו סטטוס של מדינות לפחות אחת לשבוע. רק היום (28 ביולי) שינינו את הסטטוס של ספרד מירוק לאדום ולא מן הנמנע שבקרוב תוכרז כמדינה שלא ניתן למכור ביטוח ליוצאים אליה והיא תצטרף למועדון הלא מחמיא של המדינות המסוכנות בהן ארה"ב, ברזיל ומדינות נוספות האמריקה הלטינית". 

"ניבוי תרחישים שטרם הכרנו"

כיצד פספורטכארד התמודדה עם המשבר כשפרץ וכיצד היא מתמודדת אתו כעת?

"הפעילות של קבוצת פספורטכארד-דיווידשילד נמשכה לאורך כל התקופה. כבר בתחילת המשבר, הקמנו צוות ייעודי שלאורך התקופה היה אחראי על מעקב שוטף אחר ההוראות המשתנות והמתעדכנות. הצוות היה אחראי לדאוג לכך שנוכל לפעול בכל זמן נתון באופן מלא בהתאם להגבלות ולהנחיות, וכן להתאים את התשתיות ככל שהיה צורך בכך. כעת, כשאנו בעיצומו של הגל השני, אנו מתורגלים היטב לתנאי העבודה המשתנים ולעבודה בתפוקה גבוהה תוך צמצום הממשק והמגע האנושי עד כמה שניתן. המצב הנוכחי הוא למעשה המשך רציף של התקופה האחרונה. אנו ממשיכים עם מתכונת מצומצמת של עובדים בעיקר במוקדי השירות בדגש על עבודה מהבית". 

במה מתמקדת עיקר הפעילות בתקופה הזו?

"לאורך החודשים האחרונים ישראלים רבים שיצאו לרילוקיישן ולא דאגו לעצמם לביטוח מחליף קופת חולים הבינו את חשיבות הדבר ורכשו ביטוח. במקביל, החברה שדרגה והרחיבה את מרכזי הטלמדיסין שמפעילה ברחבי העולם וזאת על מנת לחסוך למבוטחים את הצורך להגיע לחדר מיון בימים טרופים אלו. אנחנו יכולים היום לספק טיפול רפואי, מרשמים והפניה למעבדות קורונה בכל גוש היורו, ארה"ב, תאילנד, רוסיה, אנגליה ומדינות נוספות. 

"בימים אלו אנו עמלים על פוליסת ביטוח נסיעות המציעה פתרונות ביטוח שמותאמים למציאות החדשה בצל נגיף הקורונה. תהליך החיתום המורכב דורש חשיבה מעמיקה וניבוי תרחישים שטרם הכרנו. במקביל אנחנו פועלים מול מקבלי ההחלטות על מתווה להקמת מערך בדיקות בנתב"ג שיאפשר את פתיחת השמיים תוך ביטול חובת הבידוד לשבים ארצה".

אילו יתרונות מביאה עמה פספורטכארד לעומת חברות אחרות?

"פעילות הליבה של פספורטכארד עוסקת בתחום ביטוחי נסיעות, לכן בתקופה הזו הייתה לנו היכולת לרכז משאבים לטובת קידום הפוליסה החדשה שלנו, כך שברגע שיוחזרו הטיסות, מנגנון השירות שלנו כבר יעבוד בתפוקה מלאה. בנוסף, הניסיון והידע שהחברה שואבת מחברת האם דיווידשילד, מקנה לנו יתרון בייחוד בעת הזו, כשבחברת האם נחשפנו לתרחישים ביטוחיים ייחודיים שעל בסיסם בנינו את הפוליסה החדשה. בעידן מסובך זה אנו משקיעים את כל כולנו במציאת פתרונות דינמיים למציאות המשתנה – ביטוח הנסיעות נהפך תובעני במיוחד – אולי התחום המסובך ביותר בענף. זו היתה ההתמחות שלנו וזו תהיה ההתמחות שלנו גם בעתיד". 

"קיום בדיקות בשדות התעופה יהיה מחולל התביעות העיקרי בפוליסות"

האם ישנן תכניות מגרה למשברים מסוג זה שמתרחשים בפתאומיות?

"אחת התובנות המרכזיות שלנו מהמשבר, היא שהתנהלות נכונה וההיערכות מתאימה לשלל המצבים שיכולים לפקוד אותנו, מוכיחות את עצמן ברגע האמת. גם שירותי הטלמדיסין שהשקענו בהם עוד לפני הקורונה, וגם העובדה שעוד לפני הקורונה חלק מהעובדים עבדו מרחוק, נהלי חירום שתיקפנו ותרגלנו במהלך השגרה שלפני המשבר, כל אלו הוכיחו את עצמם ברגע האמת. הוכחנו שאנחנו מסתגלים למצבים חדשים ביעילות ובמהירות מבלי לפגוע באיכות השירותים הניתנים על ידינו. נמשיך לפתח את כל היכולות והשירותים בכדי להתאימם לכל תרחיש קצה. היום זה קורונה ומחר זו יכולה להיות תופעה אחרת".

האם הפוליסות הופכות לספציפיות יותר באשר ליעד הטיסה - מפוליסות שמכסות אזורים גאוגרפיים לפוליסות שמתייחסות לכל מדינה בנפרד?

"הפוליסה החדשה תהיה דיפרנציאלית בהתאם ליעד הטיסה הן ברמת המדינה והן ברמת האזור ומצב התחלואה הקיים והחזוי. מלבד מצב התחלואה ותהליך חיתום מאתגר, יילקחו בחשבון גורמים נוספים כגון מערכת הבריאות במדינת היעד, העלויות הרפואיות וקיום בדיקות קורונה בכניסה וביציאה מהמדינה. בהינתן שמרבית הנדבקים לא מראים סימפטומים, קיום בדיקות בשדות התעופה יהיה מחולל התביעות העיקרי בפוליסות שתכסנה תקופת בידוד בחו"ל ו/או ביטול נסיעה". 

המצב במדינות השונות בעולם משתנה מרגע לרגע. זה מחייב להיות עם יד על הדופק. איך נערכים לכך מבחינת תנאי הפוליסה?

"הביטוח שבעבר מחירו נקבע על פי טבלת תעריפים קבועה, יתומחר כעת באופן דיפרנציאלי, בהתאם למדינת היעד ולמצבו הבריאותי של הנוסע. הטסים לחו"ל יוכלו לרכוש את ביטוח הנסיעות החל מחודש לפני הנסיעה ועד יום לפני הטיסה, אז ייקבע התמחור בהתאם למצב התחלואה הנוכחי במדינת היעד. בנוסף לכך, במסגרת הפוליסה החדשה, פספורטכארד תפעיל חמ"ל 24/7 שיינטר את מצב הנגיף והתפשטותו ברחבי העולם ובמידת הצורך אף תתריע בפני המבוטח באם המדינה בה נמצא צפויה לסגור את גבולותיה על מנת שיוכל לצאת ממנה טרם לכך".

"יעברו מספר שנים עד שחברות הביטוח תחזרנה לעצמם את ההפסדים"

האם תחום ביטוח נסיעות לחו"ל יהפוך למורכב יותר גם אחרי שהמגפה תיעלם?

"נגיף הקורונה הדגים לכל חברות הביטוח ומבטחי המשנה שסיכונים לעיתים מתממשים – ובעוצמה רבה. יעברו מספר שנים עד שחברות הביטוח תחזרנה לעצמן את ההפסדים ויש להניח שתעריפי ביטוח המשנה יעלו עד שהאירוע יעלם מהזיכרון הקולקטיבי. כמו כולם, אנו מתפללים שהחיסון המיוחל יחזיר אותנו לימים יפים יותר. מחזיקים אצבעות".

עד כמה המצב הנוכחי והשינוי שיעבור התחום מחייב את סוכן הביטוח להיות מקצועי יותר?

"משבר הקורונה מאלץ אותנו להתייחס לביטוח הנסיעות באופן אחר לגמרי ממה שהיה נהוג טרום המשבר. אם בעבר נהוג היה לחשוב, על ידי גורמים מסוימים, כי מדובר בפוליסה 'פשוטה' מה שגרם לכך שחברות וגורמים רבים בשוק היו מספקים למטיילים פוליסות ביטוח, הרי שכעת התחום יהפוך להיות אחד מתחומי הביטוח המורכבים ביותר והוא יגביר את הצורך והחשיבות של סוכנים מקצועיים שידעו לבנות את הפוליסה המתאימה בהתאם ליעד הטיסה, תוך שהם מוודאים כי הלקוח מכוסה 360 מעלות".

מה מטריד את הסוכנים וכיצד פספורטכארד מסייעת להם?

"משיחות עם הסוכנים עולה חשש ממשי שבעת הזו הם יידרשו לטפל באירועים ביטוחיים עם רמת מורכבות יוצאת דופן. בישיבות סיעור המוחות שערכנו הועלו תרחישים מאתגרים: 

מה עושים במצב שבו מבוטח אסימפטומטי אובחן כנשא הנגיף לפני העליה למטוס? מי ישא בהוצאות השהייה שלו בחו"ל עד שיחלים? הפוליסות הישנות מכסות רק טיפול רפואי ואילו כאן, לא נדרש טיפול כלשהו.

מה עושים במצב של סגר פתאומי בישראל/בחו"ל? מי משלם על השהייה הנוספת? 

מה עושים במצב של אשפוז מבוטח בטיפול נמרץ? מי יהיה לידו. הרי אי אפשר לדבר עימו – הוא מורדם בדרך כלל והאשפוז יכול להימשך שבועות ארוכים.

מה עושים במצב בו אב ואם נמצאו כנשאים של הנגיף בעוד הילדים נקיים מהנגיף? מי ידאג להם? מי יחזיר אותם הביתה?

איך מפנים חולה קורונה לישראל? שהרי אין אפשרות להכניסו לטיסה מסחרית רגילה.

ועוד ועוד".

* סדנת פספורטכארד בנושא המהפכה בביטוחי הנסיעות לחו"ל תיערך בוועידת הסוכנים והיועצים ה-12 של עדיף – הוועידה הדיגיטלית הראשונה בענף הביטוח, הפנסיה והפיננסים, 2 בספטמבר 2020. 

 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית