שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
ניהול פיננסי של נזקי גוף: האם לסוכן יש תפקיד גם לאחר שהלקוח מקבל את הפיצוי?
ניהול פיננסי של מצב רפואי, שופך אור חדש על המקצוע של סוכן הביטוח העוסק בפוליסות הסכמיות | לא רק מכירת פוליסות, הנכנסות לפעולה בקרות מקרה הביטוח, אלא גם מעורבות במימוש הזכויות הכספיות
במדריך שהוציאה לפני כמה שנים לשכת סוכני הביטוח, היא הגדירה את תפקיד סוכן הביטוח בעת בירור ויישוב תביעות. "סיוע מצד הסוכן בטיפול בלקוחותיו לאחר שנגרם מקרה ביטוח כטענתם, לצורך מילוי טפסי דרישות תשלום תגמולי ביטוח, וסיום ההליך בקבלת כתב סילוק או מכתב דחייה", נכתב במדריך. כלומר, תפקידו של סוכן הביטוח אל מול הלקוח בכל הקשור לתביעה מסתיים עם קבלת התשובה מחברת הביטוח (כמובן, שסוכן הביטוח יכול, ויש שיאמרו גם צריך, להיות מעורב בהליך הערעור אם התביעה נדחית).
 
אולם בעולם החדש, בו סוכני הביטוח מעניקים שירות הוליסטי יותר ללקוח, ראוי לבחון מחדש את ההגדרה הזו. על פי ד"ר עודד שראל, רופא בכיר, משפטן וחתם רפואי, ישנם לפחות שני אספקטים בהם סוכני הביטוח יכולים לסייע ללקוחות שלהם גם לאחר התשובה שמקבלים האחרונים מחברות הביטוח, ובנוסף גם להגדיל את שורת הרווח שלהם עצמם. בעצם לרכוש יכולת בנושא ריווחי ומועיל, שיאפשר מקור הכנסה חדש.

"תהליך החזרה לשגרה עשוי להיות כרוך בהרבה כאב ובלא מעט זמן ומזומן. סוכן ביטוח שידע להקל על המבוטח שלו, בין היתר על ידי שימוש נכון בכספים שהוא מקבל מחברת הביטוח שלו, ירוויח נקודות מצד הלקוח, וזה ישתלם לו בעתיד", מסביר ד"ר שראל.

ניהול פיננסי של מצב רפואי - המישור הפננסי [לשני הצדדים] הוא סיוע למבוטח במיצוי זכויות כספיות הנובעות מהמצב הרפואי, אל מול גורמים חיצוניים לעולם הביטוח, למשל ביטוח לאומי או צה"ל. "כידוע, סוכן הביטוח לא יכול לקבל תגמול מתוך סכומי הפיצוי שמעבירה חברת הביטוח למבוטח בגין תביעה", מזכיר ד"ר שראל, "אולם במקרים רבים, על מנת להגיע למיצוי מקסימלי של הזכויות, ישנה אפשרות להגיש תביעה גם לגורמים נוספים, וכאן סוכן הביטוח שגם כך מכיר את המקרה בגינו מבקש הלקוח פיצוי, יכול להיות לו לעזר גדול מאוד".

"הסוכן יכול לעזור בהכנת המבוטח לוועדה הרפואית, ובמקביל לסייע לו בקבלת פטור רפואי ממס הכנסה. אמנם קשה מאוד לקבל את הפטור הזה כי דרישות הסף גבוהות מאוד, אך הוא שווה את המאמץ כי הוא עשוי להסתכם בלא מעט כסף. גם מה שנקרא 'מחלות מקצוע', כלומר מחלות שנבעו מחשיפה לתנאי עבודה מסוימים אשר סייעו להתפרצותה, לא פשוט להוכיח, אבל אנשי מקצוע טובים יודעים כיצד לממש זכויות בגינן ולהביא ערך מוסף, כלכלי ובריאותי, ללקוחות שלהם", אומר ד"ר שראל.

"כפי שציינתי, תגמול בגין תביעה נגד חברות הביטוח לא מקובל וגם לא אתי, אולם אין סיבה שהסוכן לא יקבל תגמול על עזרתו בתביעות נגד גורמים חיצוניים לעולם הביטוח. במקרה שהלקוח מגדיל את הפיצוי שהוא מקבל מגופים כמו הביטוח הלאומי או מס הכנסה בעקבות פעולות שביצע הסוכן, זה אף לגיטימי לתגמל אותו על כך". 

מישור נוסף וחשוב, בו הסוכנים יכולים לעזור למבוטחיהם ויסייע להם גם בהגדלת הערך, שהם מעניקים למבוטחים ובחיזוק מעמדם כאנשי אמונם, נוגע להתאוששות הנפגעים כתוצאה ממקרה הביטוח והשבתם למסלול חיים תקין. כידוע, ההחלמה והחזרה לשגרה לא מסתיימת עם קבלת הכסף לחשבון הבנק או התשלום למוסד הרפואי. אין ספק ששירות שכזה, שהוא בר למידה, מעלה את נאמנות הלקוחות לאין שיעור!

"סוכן הביטוח מכיר את הלקוח שלו טוב יותר מכולם. הוא מכיר גם את אנשי המקצוע שיכולים לייעץ לו ביחס לשיקום היכולת התפקודית וחזרה מהירה לעבודה. אבל לא רק. רבים חוזרים על האמרה 'נפש בריאה בגוף בריא' וזה חלק ממה שאנחנו עושים במרפאה, כשאנחנו מנסים להרחיב את השקפת עולמם של הסוכנים – הם יכולים לייעץ ולהכווין את הלקוחות שלהם ביחס לאורחות חיים, תזונה נכונה, פעילות גופנית ואף להסתייע בגיוס התודעה לצורך החלמת המבוטח", הוא מסביר. 

"במחשבה נוספת", אומר ד"ר שראל, "לכל לקוח יש הורים, אחים, בני זוג, ילדים, שכנים. לעיתים לא נדירות, אחד מהם, או יותר, עבר אירוע רפואי שיכול לזכות בפיצוי, או גמלה. הסיוע לזהות את הזכות ולקבלה- שכרו בצידו פעמיים – עמלה ובנוסף נאמנות וכלי שיווקי"

מפגש בין עולם הרפואה, הביטוח והמשפט

ד"ר שראל הינו מוביל ידע בתחום החיבור בין רפואה, ביטוח ומשפט. הוא היה בחמש השנים האחרונות, עד לאחרונה, אחראי על הכשרת הרופאים בביטוח הלאומי. בנה את הקורסים והסימולציות להדרכת הרופאים בוועדות. היה המרכז האקדמי, בארבע אוניברסיטאות, של קורסים לפוסקים רפואיים ולעורכי דין, בהשתתפות מאות רבות של משתתפים.

ד"ר שראל, שייסד את 'תמנע זכויות ורפואה', מרפאה שהוקמה על מנת להעניק לנפגעים שירותים שנועדו לסייע להם לחזור לפעילות מיטבית. הוא הפך להיות בעל ידע רחב וצבר ניסיון רב בתפר שבין רפואה, ביטוח ומשפט למרבה הצער מכיר בעצמו גם את הצד השני, זה של המטופל, לאחר שהיה חולה ונאלץ לעמוד מול ועדות רפואיות לגבי המקרה הפרטי שלו.
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית