שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
ארץ האפשרויות המוגבלות
ההחלטה של חברות הביטוח הישראליות לא למכור ביטוחי נסיעות לארצות הברית יצרה ואקום המאפשר כניסה של מבטחות זרות ומאתגר את סוכני הביטוח | האם מדובר בפתרון נכון או במכשול? | הסוכנים חלוקים בדעותיהם
סוגיית ביטוחי הנסיעות לחו"ל הפכה מורכבת מאז התפרץ לעולם וירוס הקורונה במלוא עוצמתו. ביטוח הנסיעות המסתמן כבעייתי ביותר עבור הישראלים הוא זה לארצות הברית שנמצאת בקטגוריה של המדינות המסוכנות לבקר בהן. אבל לא רק. גם עלויות האשפוז שבה, הגבוהות באופן יוצא דופן, מרתיעות את חברות הביטוח בישראל מלבטח את מי שמבקש לטוס לארצות הברית בימי המגפה.

הוואקום שנוצר מאלץ את מי שמבקש בכל זאת לצאת לארצות הברית לחפש פתרונות, מה שמותיר את זירת הביטוחים כמעט באופן בלעדי אצל מבטחות בחו"ל. האפשרות המקומית היחידה היא דיוידשילד. שאמנם מאפשרת לרכוש ביטוח לארצות הברית, אבל כביטוח רילוקיישן שמשמעותו ביטוח רפואי בלבד. הוא לא כולל, למשל, ביטוח מטען והטסה חזרה לארץ.

המציאות החדשה פוגשת את סוכני הביטוח מול אתגר לא פשוט - למצוא עבור לקוחותיהם את הפתרון הנכון. האפשרות לרכוש ביטוח לארצות הברית בחברת ביטוח זרה הפכה לנושא חם בקרב הסוכנים ברשתות החברתיות - והדעות חלוקות.

המצדדים רואים ברכישת ביטוח נסיעות בחברה זרה פתרון ראוי. אחרים, בהם דורון הורנפלד ומירה פרחי, שוללים אותו על הסף ומזהירים את לקוחותיהם ואת עמיתיהם הסוכנים מפני ההשלכות שיש לכך. "הפלוס ברכישת ביטוח באמצעות חברת ביטוח בחו"ל הוא עצם זה שיש ביטוח, כי זה סיכון מטורף לנסוע לארצות הברית ללא כיסוי ביטוחי. המינוס הוא שאין לך מושג מה קנית ומי שיספר שיש לו מושג – אז אין לו. כאשר אתה עושה ביטוח בחברה אמריקאית, אין לך מושג מי החברה. בארץ אדם עורך השוואה בין כל חברות הביטוח כדי לרכוש ביטוח לרכב ישן. הוא נכנס לאתר של משרד האוצר ובודק את רקורד התביעות של כל חברה ופרמטרים נוספים – וכל זה כדי לבטח רכב שהשווי שלו לא גבוה", מסביר הורנפלד.

מירה פרחי

פרחי: "נושא ביטוח נסיעות לחו"ל בעייתי היום בגלל מגפת הקורונה והתחלואה, מאחר ואנחנו יודעים שהתחלואה והסיכון ברצף של הגילים הגבוהים עומדת בסיכון לפי כול המדדים והסטטיסטיקה. אני, כסוכנת ביטוח, המחזירה לעצמי בעת הזו לעתים קרובות את הכובע של אחות, שמה לנגד עיני יותר את הסיכון מאשר את הנסיעה. לכל הפונים אלי, לקוחות או סוכנים, ההמלצה שלי היא לומר שזה לא הזמן (בגילים הגבוהים). אדם שצריך להיות מאושפז במדינה זרה עם תסמינים של קורונה, זה לא נעים. לכן, גם אם אתם מוצאים את 'הפתרונות' בהמלצה של סוכנים ועל סוכנים וסוכנויות הממוקמים בפילדלפיה או בקליפורניה או בכל מקום אחר ואתם חושבים שמצאתם 'פתרון' – יתכן ואתם לא תישנו טוב בלילה, כי אם הלקוח שלכם שהמלצתם לו לבטח בחברה זרה יזדקק לשירות או לטיפול או למענה טלפוני ולא יהיה מי שיענה, הוא לא יעריך את ההמלצה שלכם. לדוגמה: סוף השבוע שם ארוך ואין מענה לטלפונים מיום שישי בחמש אחר הצהריים ועד יום שני בתשע בבוקר, שרק אז פותחים את המשרדים. קחו את זה לתשומת לבכם".

"בנוסף, האם השכלתם להסביר את המשמעויות של מרפאות הסדר? של רופאי הסדר?", שואלת פרחי ומציפה את הבעייתיות שבהבנה לה נדרש המבוטח בפרטי הפוליסה שמן הסתם כתובה באנגלית.

הורנפלד מוסיף כמה תהיות: "מה אתה יודע על החברה שמבטחת אותך בארה״ב, מי היא, מה רקורד התביעות שלה, מהם הקשרים שיש לה עם מוסדות רפואיים, מה שווי פרמיה/ביטוח שלה, מה גובה ההשתתפות העצמית, מה פרוצדורת התביעה, שיפוי/ פיצוי?".

פרחי מסבירה בעניין ההתמצאות בפוליסה: "לביטוחים בארצות הברית יש סייגים ברורים הכתובים באותיות מודגשות. אם פנית לרופא או למרפאה שהם לא בהסדר, לא תקבל החזר מחברת הביטוח. אנשים לא מבינים את זה. יותר מזה, כשאתה קורא את הפוליסה, יש בה ביטול השתתפות עצמית, לא כל ישראלי מבין את האנגלית ומפרש אותה נכון. יש רשימה של בתי חולים שבהסדר, יש רשימה של רופאים שבהסדר, השתתפות עצמית בסכומים שונים. איך אתם תסבירו את זה ללקוחות שהמלצתם להם לרכוש את הביטוח. ואתם צריכים להסביר, כי אתם המלצתם.

"בעת צרה ומכאוב הלקוח יפנה למרפאה ולרופא הכי קרובים אליו. הוא לא יבדוק האם הוא בהסדר והאם לא? האם הוא יידרש לעבור את הק"מ הרבים על מנת להגיע למרפאת ההסדר לקבל טיפול? האם לזה אנחנו מכוונים?".
פרחי מדגישה: "צריך לדעת איך להתנהל בארצות הברית. הבריאות שם היא פרטית לא רק למטיילים, אלא גם לאמריקאים. לכן לומר שהביטוח שם הוא גם יותר זול וגם מתאים לגילים בגירים, לסניורים, זה לא מספיק. הסניורים לא מבינים. ברגע שלבן אדם כואב, הוא לא נכנס לדקויות. אם יש לו בעיה רפואית הוא רוצה לראות רופא. לא מעניין אותו להבין אם זה בהסדר או לא בהסדר. הוא רוצה לראות רופא כאן ועכשיו".

דורון הורנפלד

העיקר לרכוש בזול

הורנפלד קושר את המחיר הנמוך שישראלים מוכנים לשלם עבור ביטוח נסיעות לאיכות הפוליסה. "יש אגדה שביטוח נסיעות לחו"ל עולה דולר ליום. הציבור עדיין חושב שזה המחיר. גם בימים של טרום קורונה אנשים שאלו מדוע זה יקר. זה רחוק מאוד מלהיות נכון. ביטוח נסיעות הוא אולי הביטוח המורכב ביותר שיש. הוא הביטוח היחידי שבפוליסה אחת יש גם ביטוח חיים, גם ביטוח תאונות אישיות, גם ביטוח מטען וגם ביטוח רפואי. אבל אף אחד לא חושב על כך במונחים האלה. מתייחסים לביטוח הנסיעות כביטוח שצריך לעשות אותו בגלל המזוודה שאולי לא תגיע. המזוודה היא הדבר האחרון שצריך לעניין בפוליסה".

לדבריו, "אדם נכנס לאתר אינטרנט שבו יש רשימה של חברות, אבל אין לו מושג לגביהן. יש חברות טובות יותר, יש חברות פחות טובות. הוא עושה ביטוח בחברה מסוימת מבלי לדעת מי החברה, מה גובה ההשתתפויות העצמיות. הישראלים מסתכלים כמעט רק על המחיר. אם יש ביטוח שמכסה עד חצי מיליון דולר (כך זה מופיע באחד האתרים) והוא עולה לצורך העניין שלושה דולר ליום וביטוח של מיליון דולר שעולה שמונה דולר ליום – ישראלים כמעט תמיד ייקחו את הביטוח הזול. זה חוק טבע. הישראלי עושה ביטוח בזול. למה? כדי שלא ידפקו אותו. זה חוק הפראיירים הישראלי".

הורנפלד מסביר כי מניסיון של אלפי פוליסות, אנשים רוצים את הפוליסה הזולה. "גם אם הנסיעה שלו יקרה והיא בסדר גודל של מעל ל-1,500 אירו, הלקוח יתווכח אתך על דולר אחד לכל השמונה ימים, לא על דולר ליום. הוא יעשה סקר ויבדוק בו את המחיר. הישראלים קונים ביטוח בזול. האיכות לא מעניינת אותם ואז הנוסע מגיע לארצות הברית, ואם לא קרה שום דבר – אז לא קרה שום דבר. אבל אם קרה משהו, אתה צריך להתחיל לתבוע. הוא יידע למלא טפסים רבים באנגלית? הוא יידע מה המשמעות של מונחים שונים? האם הוא יידע מה הם הסוגים השונים של תביעות? המבטחת תבקש מסמכים רפואיים, האם הוא יידע מהיכן להביא אותם? ומה לגבי השפה? האם המבוטח מסוגל לנהל שיחה באנגלית? מתי בפעם האחרונה הוא ראה סרט או סידרה בלי תרגום?".

מכשול ההשתתפות העצמית

פרחי מתייחסת גם היא לסוגיית ההשתתפות העצמית: "חברות ביטוח בחו"ל נותנות פתרון לקורונה, כי קורונה היא כמו כל מחלה. אבל אם זה אשפוז ארוך, אז יש תקרות של הכיסוי הביטוחי. ברגע שעוברים את התקרה, אז צריך למכור את הבית. אם אתה צריך לשלם עשרים אלף דולר ללילה ואתה חודש וחצי בבית חולים, החברה/הסוכנות שיושבת בפילדלפיה או בכל מקום אחר נותנה לך תקרה של 500 אלף דולר, אז תסכים איתי שאם אתה שוכב חודש וחצי בבית חולים כאשר אתה מונשם או מחובר לאקמו - זה לא המענה שיתאים לך. אז לאנשים בני 65 ומעלה אני חושבת שזה לא נכון. אבל שכל אחד יעשה לביתו. אני לא יכולה לנהל את כל סוכני הביטוח בארץ. אני יכולה להמליץ להם את מה שאני חושבת ושכל אחד יחליט".

הורנפלד מוסיף בעניין זה: "אם יש פוליסה שההשתתפות העצמית שלה היא 4,000 דולר, אז אם נכנסת ליום אשפוז של 6,000 דולר, אתה תשאיר שם 4,000 דולר. אם אני הייתי מעז להציע למישהו פוליסה עם השתתפות עצמית של 500 דולר היו מקרקפים אותי. אבל בארצות הברית זה בסדר כי קניתי ביטוח זול. יום אשפוז בארצות הברית יכול לנוע בין 4,000 ל-8,000 דולר, לא קשור לקורונה. צילום רנטגן יכול להגיע ל-1,500 דולר. בדיקות CT ו-MRI יכולות להגיע לאלפי דולרים. אז אם התשלום לבית החולים הוא 10,000 דולר ושילמת 4,000 דולר, אז מה עשית? הבעיה היא בחוסר היכולת לקרוא את הפוליסה".
אחריות סוכן הביטוח

כאשר הם מסכמים את נושא ביטוח הנסיעות לארצות הברית, פרחי והורנפלד חוזרים לנושא האחריות. פרחי: "אנשים לא מבינים את חומרת המצב כשהם מוצאים כל מיני 'פתרונות יצירתיים' מקצועיים. הם נותנים המלצות ויוצאים מהתמונה כי הם רק המליצו. אני כן בעד חשיבה יצירתית אם היא מועילה ללקוח ולא מזיקה. כאשר סוכן אומר שהוא יודע להמליץ ללקוח שלו על חברה שנותנת מענה בארצות הברית ונותן את הקישור לחברה הזו - ביום המקרה הוא לא יעמוד מאחורי המבוטח. הוא יאמר אני רק המלצתי. רק המלצה? האם זו לא אחריות אישית בפועל? אני מדברת על האחריות האישית שלי ושל אלפי סוכני ביטוח ברחבי הארץ. קחו את זה לתחום של אחריות אישית. אל תשלחו את הלקוח כאילו יש פתרון. זה לא הפתרון. אני לא שם".

"הבריאות בידיים שלנו. אנחנו נדע לכוון ולשלוט בבריאות של הלקוח ולא מישהו עלום. אני אישית אמשיך להעניק את המקום הבטוח ביותר למען הלקוח ללא פשרות, עם חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה הכי נכונה למען הבריאות שלו, פה שם ומעבר לים", מסבירה פרחי.

הורנפלד: "המשפט שאני אומר ללקוחות שלי: אם יקרה לך משהו, אתה לא תזכור כמה פרמיה שילמת. אם נסעת וחזרת, כל שקל ששילמת היה מיותר. אני בכלל אומר – אל תיסעו לארצות הברית, רק אם אתם חייבים - ולבקר את הנכדים זה ממש לא חייבים. אל תיסעו, לא בגלל שיש שם קורונה, אל תיסעו בגלל הביטוח. כבר עצרתי אנשים מלנסוע לשם.

"הדבר השני הוא עצה לסוכנים. אתם נותנים לינק ללקוחות שלכם ואומרים להם שמענו שזה טוב. ברגע שסוכן אומר את זה, הוא לוקח אחריות שזה טוב. אם תתעורר בעיה, הלקוח יגיד לסוכן אמרת לי שזה טוב וזה לא - והסוכן חשוף לתביעה".



יואל זיו

"למדנו את הנושא לעומק"

בצד השני של המחלוקת נמצאים המצדדים במתן פתרון ללקוחות באמצעות חברות ביטוח זרות. אם כי גם הם מדברים על כך בזהירות. "ישנם לקוחות שלא מוכנים לוותר בשום פנים ואופן על ביקור בארצות הברית", מסביר אחד הסוכנים באחת מהרשתות החברתיות ומוסיף שבהחלט אפשר לסרב להם ולנמק זאת בבעיות ובקשיים שעלולים להתעורר, "אבל מצד שני עדיף שהם יחזיקו בכיסוי מסוים מאשר הם לא יהיו מבוטחים".

"אנשים מרגישים צורך לנסוע מכל מיני סיבות עם כל הסכנות שמסביב. צריך להציג בפניהם את האפשרויות של ביטוח בחברות ביטוח בחו"ל, אבל לא יותר. שיחפשו בעצמם את החברה שמתאימה להם וירכשו את הביטוח בעצמם", מציין אחד הסוכנים. 

סוכן אחר מסביר כי "אפשר להפנות את הלקוחות לחברות בחו"ל אבל צריך להדגיש בפניהם שחשוב לבדוק את הכיסוי וגם לציין שזה רק סיוע ולא המלצה. חשוב שנגן על המקצועיות שלנו הסוכנים וגם שלא נסתכן בתביעות".

מי שלקח את הנושא צעד אחד קדימה הוא יואל זיו, לשעבר יו"ר ועדת הבריאות והסיעוד של לשכת סוכני הביטוח. זיו הקים מוקד סיוע וליווי למבקשים לבקר בארצות הברית. בשיחה עמו הוא מסביר את הסיבות לכך ומדבר על אמצעי הזהירות שננקטים בטיפול בלקוחות.

"חשוב להבין איך הכל התחיל. פונים אלינו לקוחות ותיקים של שנים, המבקשים לנסוע לארצות הברית כדי לבקר את הילדים והנכדים, שאותם הם לא ראו הרבה זמן. כמו כן, אנשי עסקים שנוסעים למספר ימים או אלו שנוסעים לדרום אמריקה עם קונקשן קצר בארצות הברית והם מחויבים להציג ביטוח רפואי. אלה בעיקר הנסיעות בימים אלו", מסביר זיו את הרקע לפעילות שלו בתחום. "כל אלו מבקשים שנעשה להם ביטוח אבל אנחנו חסרי אונים, לאף חברה ישראלית אין ביטוח נסיעות לארצות הברית. זה הגיע למצב שלקוח שלנו מבטל נסיעה לבת שלו שילדה תאומים כי הוא לא לוקח סיכון לנסוע ללא ביטוח. זה הבסיס של כל הסיפור".

"כאן אנחנו נכנסים לעבודה", מציין זיו ומסביר את האופן שבו הסוכנות אותה הוא מנהל נותנת מענה ללקוחות: "למדנו את הנושא לעומק ומסתבר שיש בארצות הברית פוליסות לתיירים, ובכלל זה לתיירים מישראל. אנחנו לומדים לעומק את הפוליסה - בדיוק מה היא נותנת, מה הכיסויים, איזה מגבלות. אנחנו מתקשרים מספר פעמים לחברות הביטוח שם על מנת ללמוד ולהבין לעומק דברים שלא ברורים לנו, עד שאנחנו מגיעים למסקנה שאנחנו יודעים בדיוק איזו פוליסה יש לנו בידיים ומה אפשר להציע לאותם האנשים". 

זיו מדגיש: "מדובר בפוליסות איכותיות עם סכומי כיסוי גבוהים מאוד, כולל כיסוי ביטוחי לסיכוני הקורונה. זו פוליסה מצוינת לאותם אנשים ובמחיר סביר, אך למרות שיש לנו פתרון ביטוחי, יש לנו בעיה, אנחנו מנועים רגולטורית לשווק את הפוליסה בארץ ואין לנו כל אפשרות לקחת אחריות עליה, למרות שכאיש מקצוע, אשר הקדיש הרבה שעות בלמידה, אני יכול לבוא ולהגיד שהפוליסה הזו היא פוליסה טובה".

מוקד 24/7 בעברית

אחת הטענות של השוללים רכישת ביטוח מחברה בחו"ל נוגעת במכשול של השפה האנגלית, במיוחד כאשר נדרשת הבנה של השפה הביטוחית. 

"על מנת לסגור את המעגל ולספק שירות אמין ויעיל למצב של ישראלי שאינו שולט באופן מוחלט בשפה האנגלית, מצאנו פתרון. כאשר קורה לו משהו בחו"ל, הוא לא תמיד יודע מה בדיוק יש לעשות כי מדברים אתו אנגלית ולפעמים בניב לא מובן וכו'. לכן אנו מקיימים עבורן מוקד ישראלי 24/7 שמאויש בין השאר על ידי רופא מקומי ואנשים נוספים דוברי עברית ואנגלית, כי אותו אדם יכול להיות זקוק לאיזושהי תמיכה מכיוון שהפוליסות האלה בחלקן קשורות להסכמי הסדר של רופאים, של בתי חולים וכו' בארצות הברית. כלומר, הוא יכול להיות במקום מסוים בארצות הברית ויזדקק לרופא ולכן יש רשימה של רופאים שדרכם אפשר לתמוך בו. אבל אם הוא לא בקיא, אנחנו פועלים מיד ועובדים בשבילו כדי להעניק לו את כל השירות הזה".

מה קורה כאשר הלקוח מבקש לתבוע?

"גם כאשר הוא חוזר לארץ והייתה לו תביעה שם, הוא עדיין מחויב למלא טפסים. מי שמכיר את השוק האמריקאי יודע שהטפסים מאוד מורכבים ומסובכים ואנחנו מסייעים לו בכך". 

זיו מסביר כי גם בעת רכישת הביטוח המוקד עומד לרשות הלקוחות. "אנחנו נותנים שירות גם במילוי הטפסים בשלב רכישת הביטוח. הלקוח נכנס בעצמו, אונליין, לאתר חברת הביטוח בארצות הברית ואנחנו על הקו איתו, מדריכים אותו בדיוק מה עליו למלא והיכן זה נמצא בטופס. השפה האנגלית הביטוחית היא מעט מורכבת מהרגילה. אנחנו גם מסייעים בשאלות לגבי הכיסויים אותם הוא רוצה לרכוש, השתתפות עצמית, מצב רפואי קיים וכו'. הוא מכניס את פרטי כרטיס האשראי שלו ישירות לחברת הביטוח, אין לנו מעורבות או תגמול, ואנחנו לא סוכני הביטוח שלו בפוליסה".

"אנחנו מספקים לו בתשלום, כהשלמה לפוליסה שרכש, את השירות של מוקד 24/7 הניתן בישראל. ככה אנחנו למעשה משלימים תמונה כוללת של לתת שירות למבוטחים שלנו", מסביר זיו באשר למקור הרווח בטיפול שסוכנות הביטוח מעניקה.

"יש מצבים שבהם הפוליסה לא מתאימה"

אתם משרתים רק לקוחות שלכם או גם של סוכנים אחרים?

"אני חייב להגיד שהפתרון מתאים לכל סוכני הביטוח וחלקם הלא מועט אכן מעביר אלינו את המקרים בהם המבוטח שלהם זקוק לפתרון ביטוחי לנסיעה לארצות הברית, וכך הם מסוגלים להעניק לו שירות בלעדי שבלעדיו הוא לא היה מסוגל לנסוע לשם".

"לשמחתנו, בעקבות הפרסום והיכולת שלנו לתת מענה טוב ובמחיר סביר, יש לנו המון פניות וכאמור חלקן מופנות על ידי סוכני הביטוח. אנחנו מעודדים את סוכני הביטוח ליצור איתנו קשר ומעודדים שיתופי פעולה על מנת שיוכלו להציע שירות חיוני זה גם ללקוחותיהם. בתפיסת העולם שלנו, שיתופי פעולה בין סוכני הביטוח משפרים את איכות השירות למבוטח ושומרים על תזרים ההכנסות של סוכן הביטוח".

זיו מסביר כי ישנם מצבים שבהם הפוליסה לא מתאימה והם מסבירים זאת ללקוח. "לדוגמה, בפוליסות לאנשים מבוגרים מאוד סכום הביטוח הוא נמוך. אנחנו אומרים במפורש שזה לא מספיק ואין לרכוש פוליסה כזאת שעשויה לגרום לחיסרון כיס משמעותי במקרה שמתרחש מקרה ביטוחי".

מה באשר לאחריות המקצועית שלך כלפי הלקוחות?

"כל השיחות כמובן מוקלטות ואנחנו מדגישים בכל מקרה שאנחנו לא לוקחים אחריות ואנחנו לא סוכני הביטוח בפוליסה. אנחנו למדנו את הפוליסה. סוכן הביטוח נדרש להשקיע הרבה זמן לימוד ושיחות עם חברות הביטוח בארצות הברית על מנת שידע מה הלקוח שלו רוכש והאם יש סיכון בכך או לא.

"כרגע יש מספר חברות ביטוח שהן חברות טובות. על מה שלא טוב אנחנו לא ממליצים. יש ניואנסים שחברה מסוימת מתאימה ללקוח אחד והחברה האחרת מתאימה ללקוח אחר, כולל עזרה במילוי הצהרת הבריאות, הבנה של מצב רפואי קיים במושגים אמריקאים, השתתפות עצמית כן/לא וכו'. אגב, שיחה כזאת עם לקוח יכולה לקחת 20-30 דקות ומצריכה מיומנות גבוהה".

רשות שוק ההון: "בוחנים מגוון פתרונות לשוק הישראלי"

מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון נמסר לעדיף: "לאור השלכות הקורונה, רשות שוק ההון בוחנת מגוון פתרונות לשוק הישראלי, בין היתר בשיתוף פעולה עם חברות הביטוח ועם גורמים נוספים, כדי למנוע שלילת נגישות לביטוח נסיעות מאוכלוסיות מבוגרות או אחרות, ובמטרה לאפשר מגוון ביטוחים לציבור הרחב".

בריאיון שהעניק הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, בשבוע שעבר לכלכליסט, הוא נשאל על הקשיים של נוסעים מבוגרים לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל בתקופת הקורונה ואמר: "אם אין פתרונות בארץ, נמצא דרך כמו באמצעות חברות מחו"ל. לא הגיוני שלבני 60 ומעלה לא יהיה תרון לביטוח נסיעות בגלל הקורונה, ואנחנו עובדים כדי שיהיו פתרונות".

* מושב נרחב בנושא ביטוח נסיעות לחו"ל יתקיים בכנס הבריאות ה-17 של עדיף, 28 באוקטובר 2020. לפרטים ולהרשמה – לחצו כאן

 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית