שם משתמש
סיסמא
אוהד מעודי, סגן בכיר לממונה על שוק ההון | צילום: דוברות רשות שוק ההון
כתבות נוספות בתחום
 
לוח אירועים
מדד הקורונה 2 יוצא לדרך: הרשות מתמקדת בביטוחי עסקים
העסקים הקטנים הם הנפגעים העיקריים מהתפרצות הקורונה, והפיקוח מבקש מהחברות לדווח כיצד הן מסייעות להם | בין החידושים לעומת המדד הקודם: פירוט כיצד שוקפו צעדי הסיוע לציבור וניקוד בגין התחייבות לעזרה עתידית
מדד הקורונה של רשות שוק ההון שפורסם בחודש יולי האחרון עורר הדים רבים בתעשייה וגם בתקשורת ובציבור. אתמול (א') עברה הרשות לשלב השני – ושלחה למנהלי חברות הביטוח בקשה לקבלת דיווחים על הסיוע שמעניקות החברות לציבור, הפעם בדגש על ענפי ביטוח בתי עסק. 

מדד הקורונה של רשות שוק ההון: הראל ראשונה בסולידריות למבוטחים בביטוח רכב
22/7/2020
הרשות בחנה 14 פעולות שונות שנקטו חברות הביטוח לטובת המבוטחים בתקופת משבר הקורונה | ברקת: אני שמח שבשעה לא פשוטה זו למשק ולציבור יש חברות ביטוח שמגלות אמפתיה וסולידריות
ההתמקדות בביטוחי עסקים היא מתבקשת, מאחר שהעסקים הקטנים הם הסקטור שנפגע בצורה הקשה ביותר ממגפת הקורונה ומההגבלות שהטילה הממשלה במטרה לעצור את התפשטות הנגיף. במכתב, שהגיע לידי עדיף, מבקשת רשות שוק ההון ממנהלי החברות להתייחס לארבע נקודות. הראשונה, היא בציון כיצד החברה פועלת או מתכוונת לפעול בעניין תעריף ביטוח בתי עסק, הן ללקוחות קיימים והן ללקוחות חדשים.

בנקודה השנייה מתבקשות החברות לפרט כיצד הן פועלות או מתכוונת לפעול על מנת לסייע למבוטחים בהקפאת תשלומי פרמיה או פריסת תשלומי הפרמיה הנותרים. זאת, מאחר שבפיקוח מבקשים לעודד את מתן האפשרות למבוטחים להקפיא או לפרוס מחדש תשלומים שנותרו בגין דמי ביטוח כדי לסייע להתמודד למי מהם שנקלע לקשיים כלכליים לצלוח את התקופה המאתגרת.

החלוקה של הציון אותו יקבלו החברות תתבסס על 50% בגין הטבות כלכליות בתקופת הביטוח למבוטחים קיימים, כאשר 25% נוספים יינתנו בגין הטבה בעסקאות חדשות למצורפים חדשים. יתר הציון יתבסס על הקלות נוספות בתנאים, למשל הקלה בגבייה בהליכים משפטיים או כוונתן של החברות להגיש יד למבוטחים, כאשר כאמור החברות יכולות לאפשר הקפאה של חלק מהכיסויים בפוליסה ולתת החזר כספי בפרמיה, אך במקביל נכון להביא לתשומת לב המבוטח כי חלק מהכיסויים רלוונטיים גם שהעסק סגור, לדוגמה ביטוח אחריות צד שלישי. כיסוי כזה יכול לבוא לידי ביטוי בדוגמה הבאה: בעל מסעדה ביטח את בית העסק שלו, אך כאשר המסעדה סגורה בעקבות הוראות הממשלה התרחש בה פיצוץ צינור מים וגרם נזק לחנות הסמוכה לה, בעל המסעדה עודנו מכוסה והביטוח שרכש יכסה את הנזק. 

חידוש נוסף במדד זה מפורט בנקודה השלישית במכתב שנשלח למנהלי חברות הביטוח. הפעם, מתייחסת הרשות לאופן בו שיקפו חברות הביטוח את ההטבות ללקוחות – כלומר האם הן פרסמו את ההטבות בכלי התקשורת, באמצעות מכתבים או דואר אלקטרוני, דרך הסוכנים או בכך דרך אחרת. כך, חברות ששיקפו לציבור את ההטבות יזכו לציון נוסף במדד הסולידריות. 

הנקודה הרביעית מתייחסת לעתיד לבוא. מכיוון שהמטרה של המדד בפרט ושל רשות שוק ההון באופן כללי היא לתמרץ את החברות לסייע לציבור, פעולות שחברת הביטוח תחל בביצוען לאחר מועד העברת הדיווח לפיקוח (עד ה-25 באוקטובר), ייחשבו לטובתן במדד במידה והחברה תתחייב כי יהיו בתוקף, לכל הפחות, עד ל-31 במרץ 2021.
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית