שם משתמש
סיסמא
מימין: חני שפיס, תומר טישלר, שרונה תושיה פישר, אורית קרמר ועדי בשן צילום: סטודיו עדיף
חברות קשורות
מגדל חברה לביטוח בע"מ
מנורה מבטחים ביטוח בע"מ
הראל ביטוח ופיננסים
 
לוח אירועים
"המעסיקים מחפשים לתת פיצוי מסוים לעובדים בתקופה הזו, וביטוח הבריאות נותן שקט נפשי"
הקורונה הביאה את ביטוחי הבריאות הקולקטיביים לכנס המעסיקים | שרונה תושיה פישר: הביטוח הקבוצתי הוא היחיד שיכול לעמוד בקצב ההתפתחות הטכנולוגיה | אורית קרמר: כשהמעסיק יודע לתת את העזרה הזו, אין לזה מחיר

 
יותר מ-2 מיליון עובדים מבוטחים בביטוחים קבוצתיים בתחום הבריאות בישראל, למעלה מ-2.3 איש מבוטחים בביטוח בריאות פרטי ו-6.3 מיליון מבוטחים בביטוחי המשלימים של קופות החולים. זו, יחד כמובן עם מגפת הקורונה שהתפרצה לחיינו באביב האחרון, הסיבה שהשנה נערך בכנס המעסיקים של עדיף גם פאנל בתחום הבריאות.

מנחת הפאנל, היועצת לניהול סיכוני בריאות וסיעוד, חני שפיס, פתחה את הפאנל בהמלצה למעסיקים לרשום כל טיפ שמתקבל מפי שורת המומחים שהתארחה בפאנל.

מה היתרון הכי גדול למעסיק כשהוא עושה ביטוח בריאות קבוצתי לעובדים שלו?

תומר טישלר, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף שירותי הבריאות ושיניים קיבוציים בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, השיב כי "ביטוח בריאות קבוצתי הוא ההטבה הגדולה ביותר אחרי השכר שמעסיק יכול לתת. ביחס עלות-תועלת, יחסית עם מעט מאוד כסף, הוא נותן שקט נפשי לעובדים שלו ולבני משפחותיהם".

שרונה תושיה פישר, סמנכ"ל ומנהלת ביטוח בריאות במגדל חברה לביטוח, ביקשה לדבר על היתרון של המעסיקים ושל העובדים בתקופת הקורונה. "הקורונה המחישה לנו כמה חשוב ביטוח הבריאות במקרה של סכנה בריאותית, אז כל יתר המערכות קורסות. אנחנו נמצאים היום בתשעה חודשים של חוסר ודאות, בריאותית וכלכלית, ובמצב הזה עיקר הנטל נופל על המעסיקים להמשיך את הרציפות העסקית ולהיות עוגן של יציבות לעובדים. ביטוח בריאות קבוצתי מעניק לעובדים, במיוחד בתקופה הזו, שקט נפשי ומענה לצרכים הבריאותיים של העובדים ובני משפחתם. מצד שני, הוא באמת ממחיש את הדאגה של המעסיק לעובדים לבריאות של העובדים. דווקא בתקופה זו מאוד חשוב שיהיה לעובדים איזושהי הגנה בריאותית שתיתן מענה לצרכים הבריאותיים".

אורית קרמר, משנה למנכ"ל ומנהלת תחום בריאות במנורה מבטחים ביטוח, האם העובד יודע להעריך את ההטבה הזו כמשמעותית או רק כאשר שהוא נתקל בצורך רפואי?

קרמר: "הוא יודע להעריך גם אם הוא עוד לא נתקל בצורך. הערך הנתפס של ביטוח בריאות הוא מאוד גבוה, אנחנו יודעים כמה זה לא זול לרכוש והמעסיק נותן ערך שהוא לא יסולא בפז. גם מעסיקים מבינים את זה, בטח כשהם נתקלים בצורך ולצערנו הרב אנחנו פוגשים כל היום אנשים עם מחלות שצריכים עזרה. כשהמעסיק יודע לתת את העזרה הזו אין לזה מחיר.

עדי בשן, מנכ"ל ובעלים של חברת הייעוץ בריאוטיפ, ברמת העובד שקיבל ביטוח בריאות מהמעסיק ומחזיק גם בביטוח פרטי משלו, זה לא יוצר איזשהו בלבול?

בשן: "ביחסים בין המעסיק לעובד יש לשניהם אינטרס משותף באמצעות ביטוח הבריאות. זה בדרך כלל מצטרף בהסכמים קיבוציים. הקורונה העלתה את המודעות, המעסיקים מחפשים לתת שקט נפשי וכלכלי באיזשהו דרך, איזשהו פיצוי מסוים וביטוח הבריאות נותן שקט נפשי גם לעובדים. הרבה עובדים בוחרים מקום עבודה לפעמים לפי ביטוח בריאות. למשל, בעולם ההייטק נכנסו עכשיו לשוק ביטוחי השיניים. כשאנחנו מסתכלים על העובד והמעסיק, יש סינרגיה. גם בני המשפחה, במידה והם חולים, זו אותה טרחה וחוסר שקט נפשי של העובד ובביטוחים קבוצתיים יש אפשרות להכניס אותם לכיסוי ללא חריגים".

זה חסכון משמעותי מול ביטוח פרטי. תתנו לנו ערך מוסף לעובד שהמעסיק מחליט לעשות עבורו ביטוח.

בשן: "העובד יכול לעשות ביטוח בלי שום הצהרת בריאות, יחס הפרמיות הוא 80% לעומת 40%. המעסיק יכול לתת הטבה אמיתית, יש אנשים שלא יכולים בכלל להתקבל לביטוחים כמו למשל אנשים סוכרתיים או בעלי לחץ דם".

תומר, תנסה להסביר לי את המספר של 80% שימוש בביטוחים פרטיים, כאשר בשוק הפרטי הוא 40%. מה ההבדל? העדר?

טישלר: "ביטוח הבריאות הקולקטיבי הוא מאוד תחרותי. ההתמודדות של כל אחת מחברות הביטוח על מעסיקים היא מאוד גדולה. ביטוח בריאות זה מקצוע, ואם אני בעל חברת הייטק ואני רוצה הכי טוב כשאני עושה ביטוח בריאות, אני צריך לקחת איש מקצוע. יועץ ביטוח יודע לבנות מוצר מוביל שכולל את כל תחומי הביטוח. דברים שמשתמשים ביומיום גם אנשים שהם בריאים, כיסויים ביטוחים ברמה השוטפת ולא רק בחירום. המוצר השלם שכולל את כל המרכיבים הוא מתנה לעובדה, כי הוא יודע שהוא יכול להיות שקט שיש כיסוי".

אני רואה תופעה שמגיע מעסיק ועושה ביטוח קבוצתי לעובדים שכבר מחזיקים ביטוח פרטי, יש שם דילמה. 

תושיה פישר: "כל מבוטח צריך לבחון את הצרכים שלו ושל בני משפחה ולראות איזה ביטוח קבוצתי יש לו לעומת הפרטי שהוא מחזיק".

אפשר להשתמש בשניהם?

תושיה פישר: "בעיקרון כן, אפשר לקבל גם מפה וגם לפה עד לגובה ההוצאה. חברת הביטוח הפכה להיות קו ראשון לטיפול בחולה, המבוטחים בביטוח הקבוצתי היום מדלגים בכלל על המערכת הציבורית בגלל עומס שקיים שם, שהם לא רוצים להיחשף בחלל עם חולים נוספים. היום הם מגיעים ישירות לחברת הביטוח לתבוע ולממש את הפוליסה של המעסיק והם מקבלים ייעוץ וטיפולים שבשגרה, לצד טיפולים מורכבים".

זו מודעות או הליכה אחרי העדר?

קרמר: "אנשים מצטרפים לביטוח קבוצתי ללא הצהרת בריאות, ללא חיתום. אם אני מצטרפת לביטוח פרטי אני צריכה להצהיר ויחריגו לי, בביטוח בריאות קבוצתי זה לא קורה. לכן השימושים הם יותר מהירים, הרבה פחות בעיות. יש אמירה בחברות הביטוח שאי אפשר לדחות שום תביעה, בסוף הבן אדם מתקבל יש רשימה של כיסויים והוא משתמש. אנשים שיש להם את זה זמין והם צריכים ללכת לחוות דעת שנייה הם לא יחשבו פעמיים יש להם החזר. לכן הנגישות הזאת למוצרים והקרבה".

אנחנו מוכרים הרבה שנים את הקלאסיקה של ניתוחים, תרופות, השתלות אמבולטורי. היתרון של קולקטיבים הוא שיועץ לוקח את הסעיף האמבולטורי, בו יש עולם ומלואו, ואפשר להגיע לטיפולים נפלאים בארץ שאין בביטוחים הקלאסיים, לא פרטי ולא קולקטיבי. אולי באמת הם החשיבה בקולקטיבים צריכים להשתנות, לא צריך להתחיל להרכב ביטוחים בהתאמה אישית?

בשן: "זה מה שהחברה שלי עושה במשך 15 שנה. אנחנו כבר לא נמצאים בפוליסה של השתלות ותרופות, הכל בהתאמה אישית ומודולרי. הוא מתאים לגיל של הקבוצות, הם מפורקים ברובד שאת יכולה לשים השתלות עם אמבולטורי וגם פה המעסיק יכול לתת ערך לעובדים". 

האם בגלל שיש גוף גדול מאחורי הכיסוי, אולי הלקוח יטופל יותר בקלות?

תושיה פישר: "אנחנו דואגים כמובן למבוטחים. הביטוח הקבוצתי הוא היחיד שיכול לעמוד בקצב ההתפתחות הטכנולוגיה. אם עדי רואה באיזו תביעה שהיא מטפלת בארגון טיפול או מגמה חדשה אז היא מכילה את זה על כלל הפוליסות שהיא מטפלת בהן ולכן הקולקטיביים מתקדמים הרבה יותר מאשר פוליסות פרט".

קרמר: "זה היופי של ההתאמה, כשאתה לוקח יועץ אתה מסתכל על זה בצורה אחרת, מדריכים אותך, מסבירים לך".

בשן: "כל מעסיק חייב לחתום בפוליסה שהוא עבד ובדק את כל הכיסויים ועבד רק לטובת המבוטחים. מעסיק בלי מישהו שמכוון אותו חותם על הצהרה למבטחים שמה אכפת להם להכניס סעיף, אבל מי שעומד מחר בבוקר במידה והעובד יבדוק שהוא קיבל את הפוליסה הכי טובה בשבילו, זה היועץ. אתה מסתכל על זה גם עם הפנים קדימה, ברגע שזו העבודה היחידה שלך שאנחנו עוסקים אך ורק בתחום הייעוץ למעסיקים, אנחנו בודקים מה קורה במקומות אחרים, ראיתי דחייה של איזו פרוצדורה ומיד הכנסתי את זה ללקוחות שלי".
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית