שם משתמש
סיסמא
 
לוח אירועים
הזדמנות לצילום רנטגן של בית העסק
המגזר העסקי נפגע קשות מהקורונה הכלכלית, אך גם יכול לנצל את התקופה המאתגרת כדי לבחון היכן אפשר להתייעל והאם הוא מקבל את השירות האולטימטיבי מהספקים איתם התקשר | גם עבור העובדים זו תקופה פוקחת עיניים
 
השנה הגענו לכנס המעסיקים אחרת. אין ספק ששנת 2020, שעוד רגע מסתיימת, תיזכר בהיסטוריה כשנת הקורונה. זה נראה זיכרון רחוק, חלקנו לא זוכרים ששנת 2020 נפתחה בצורה אופטימית ביותר, כאשר חלק ממסלולי החיסכון צברו בחודשיים הראשונים של השנה תשואות של יותר מ-4%. אולם אז הגיעה הקורונה לכל העולם וכמובן שגם לישראל, וטרפה את הקלפים. אחרי כמה חודשים קשים, המנהלים המקצועיים של הגופים המוסדיים הצליחו לתקן את הירידות, וחלק מהגופים כבר חזרו להציג רווחים והם צפויים לסיים את השנה בצבע ירוק.

אבל ברור לכולם שהקורונה הכלכלית לא מסתכמת בתשואות המוצרים הפנסיוניים בפרט ומוצרי החיסכון וההשקעה בכלל. מי כמו המעסיקים חווה על בשרו את התקופה הנוכחית. כן להוציא עובדים לחל"ת או לא להוציא אותם? כן אפשר לפתוח את העסק, או שאסור? הילדים נשארים בבית או שאפשר לצאת לעבודה? אלה רק חלק מהשאלות שנשאלות מדי בוקר, צהריים וערב במאות אלפי עסקים ובתי אב.

אבל חוסר הוודאות הזה אפשר גם לכל בית עסק לעשות צילום מסך. או אולי צילום רנטגן הוא מונח נכון יותר. לראות איפה אפשר להתייעל. היכן כדאי להרחיב פעילות והיכן כדאי לצמצם. האם העסק מצויד בטכנולוגיה המתאימה כדי לשרוד את המשבר הנוכחי וגם את זה שיבוא בעוד 10 שנים, כפי שמלמדות ההיסטוריה והסטטיסטיקה. האם אפשר להרחיב את מאגר הלקוחות גם מבלי לצאת מהבית או מהמשרד. האם הספקים שאני עובד איתם נותנים לי מענה ראוי ועומדים לצדי גם כשאני למטה. האם המדינה עושה זאת. וכן, גם לשאול את עצמך את השאלה הקשה ביותר – האם דאגת לכסות את עצמך ואת העובדים שלך לעת משבר.

גם עבור העובדים, מדובר בתקופה פוקחת עיניים. בעיקר עבור כמיליון מובטלים או חל"תניקים (מי היה מאמין לפני שנה שהמושג הזה יחדור כך לחיינו), אבל גם עבור המיליונים שעדיין עובדים. תקופת הקורונה עוררה את הצורך לבחון היכן כל אחד מאיתנו חוסך את הכספים שלו. האם הוא מכיר את כל האופציות העומדות לרשותו. למי הוא פונה בעת צרה פיננסית ולמי הוא פונה במקרה ביטוחי או במקרה רפואי, עם או בלי קשר לקורונה.

על מנת לענות על שורת השאלות הזו שהביא עמו המשבר, שכפי שאפשר לראות אינה מגיעה רק מהתחום הפנסיוני או מעולם יחסי העבודה, הורחב השנה כנס המעסיקים גם לתחומים נוספים בהם נגע המשבר. כמובן, שכורח המציאות הוא לגעת בביטוחי הבריאות, כי הרי מדובר במגפה הגדולה ביותר במאה השנים האחרונות. לכאורה, את הטיפול הרפואי המיידי, מציל החיים, מקבלים חולי הקורונה במערכת הציבורית. אבל את ההשפעות הישירות - סיבוכי הנגיף בשנים הבאות, ואת ההשפעות העקיפות – בעקבות צמצום הפעילות האלקטיבית והעומסים בחדרי המיון, ירגישו לטובה, אם אפשר לומר זאת כך, מבוטחי הבריאות הפרטיים.

עצם השתתפותם של יותר מ-1,000 נציגי מעסיקים בכנס המעסיקים הדיגיטלי הראשון של עדיף, במתכונת של יום דיונים מלא ומגוון, מלמדת כי חשוב להם לשמוע את שיש לאנשי המקצוע להגיד. חשוב בשבילם ובשביל העובדים שלהם. חשוב להם להכיר, להבין ולהעביר הלאה את כל השינויים והעדכונים שיאפשרו להם לצאת מחוזקים, בעיקר כאשר החיסון נראה קרוב מתמיד וכולנו מייחלים לחזרה מלאה ומהירה לשגרה.
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית