שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
המהפכה של העשור - מעבר לטיפול במשפחות
כל איש מקצוע חייב להבין שידע הוא המפתח להישרדות | היכולות הנדרשות מכל איש מקצוע שפועל בתחום שונות מבעבר ומשפיעות על המציאות הכלכלית של המשפחות
17/01/2021 17:08
אני ממליץ לכולכם לשאול את עצמכם מהו העסק שלכם בשנת 2021 - מכירת מוצרים או הידע שלכם?
 
האמת מאחורי הברקזיט
12/1/2021
האם החזון של ג'ונסון הוא להפוך את אנגליה לסינגפור של המערב?
הקורונה לצד מגמות עולמיות יצרו מהפכה באופן בו אנו מנהלים עסקים ובמה שעתיד לקרות לנו והשאלה הנשאלת היא מי יהיו המפסידים והמנצחים של התקופה. 

אנו נמצאים ללא ספק בתוך מהפכה כלכלית. הכלכלה הופכת לכלכלה מבוססת ידע, ובד בבד המועסקים במשק עוברים תהליך של מעבר מעובדים שמיומנותם העיקרית הינה מיומנות תפעולית או התמחות במכירות, לעובדים שהמיומנות שלהם היא ניהול וטיפול בידע. 

מחקר מאוניברסיטת הרווארד (פאוורס וסנלמן) שעוסק בנושא שואל: איך ארגונים ואנשי מקצוע יצטרכו לשמר את הידע שלהם ככלי מרכזי להישרדות ושגשוג של עסקיהם בעתיד. 

הרגולטור של שוק ההון עסוק בהגברת תחרות (לפעמים עם יתרון לא הוגן לארגונים שמנהלים ידע) במטרה להביא לשוק מוצרים פיננסים במחיר זול יותר ועם נגישות טובה יותר. 

הרגולטור גם מעודד מעבר מעולם שבו אנשי מכירות מקבלים עמלות נסתרות לעולם שבו הלקוח צריך לשלם להם. כמובן שבמקרה זה על איש המקצוע להוכיח ערך אחרת אף אחד לא ירצה לשלם לו. 

בעקבות כך בעולם הפיננסי בו אנו חיים, בכל העולם קיים מעבר חד של כח העבודה. מעולם בו מיומנות אנשי המקצוע התמקדה ביכולת להניע את הלקוחות לרכוש מוצר פיננסי או פנסיוני, לעולם בו על אנשי המקצוע לעזור ללקוחות לחיות את החיים כפי שהם חולמים לחיות, להוביל את הלקוחות במבוך הניהול הכלכלי היומיומי, בסבך החוקים, התקנות, הנחיות המס והפתרונות הפיננסים המורכבים, ולהביא את הלקוח לחוף מבטחים בו יוכל לחוש ביטחון וודאות בעתידו הפיננסי. 

המעבר לעולם זה הוא חלק מהאבולוציה של המקצוע שלנו וחלק מהמעבר לעולם שבו המוצר העיקרי שלנו הוא ידע כפי שהפרופסורים "פאוורס" ו"סנלמן" מתארים. 

מעבר לתהליכי עבודה של בניית אסטרטגיות עבור משפחות ולניהול עניינן הפיננסים, במטרה להגשים יעדי חיים. היכולות הנדרשות מכל איש מקצוע שפועל בתחום להתמצא בתחומים רבים ומגוונים, שונות מבעבר ומשפיעות על המציאות הכלכלית של המשפחות. 

התחומים בהם אנו חייבים להתמחות הם: ניהול פיננסי של משפחות, ניהול נכסים, ניהול סיכונים, תכנון מס, תכנון פרישה, תכנון עיזבון והעברת נכסים בין דורית. (Estate Planning). 

איך יראה איש המקצוע של מחר? 

איש המקצוע של מחר יבין שידע הנו המוצר של מחר ויפעל:

1. לרכוש ידע ייחודי שקשה להעברה.

2. לעבוד כחלק מקבוצות (כפי שמתכנן פיננסי מנהל מערכת יחסים, אך מאחוריו צוות שתומך בו ומעניק לו את העומק שהוא זקוק להעניק ייעוץ ותכנון ראויים).

3. להשיג מעמד ייחודי של נאמנות מוחלטת ללקוח וכך יקבל מעמד ציבורי של 'מקצוע' ולא 'פעילות'. 

4. יבינו את משמעות המעבר לעובדי ידע, שכן מדובר בשינוי משמעותי בסדר גודל דומה למעבר מהכלכלה החקלאית לתעשייתית במהלך המהפכה התעשייתית. 

מה צריך לעשות?

איש מקצוע ששם את גורם הידע בראש סולם העדיפות ומבין שההצדקה לשגשוג הכלכלי של העסק שלו מבוסס על הידע שלו, יקום כל בוקר לא עם המחשבה: "כמה אני יכול למכור היום", אלא "איך אני יכול לשפר את המצב של הלקוחות שלי". 

לצורך כך הוא: 

1. יחפש ויאתר נתונים ומסמכים שנדרשים לשיפור הידע.

2. יעסוק במחקר וביצירת ידע חדש ומקורי.

3. יעסוק ביצירה מחדש, התאמת ידע קיים ועיבודו מחדש בהתאמה לנסיבות.

4. יעסוק בתקשורת והעברת מה שנוצר או נלמד באופן מיידי ללקוחותיו.

5. ישתייך לרשתות חברתיות ויעסוק בשיתוף וקשרי גומלין עם שותפים ועמיתים.

6. יקיים פגישות רבות, ויהיה עסוק בביצוע אינספור משימות.

7. ההצלחה של איש מקצוע, תימדד רק בשביעות רצון של לקוחותיו מהשירות שיעניק. 

איש המקצוע של מחר יקיים את כל אלה:

1. יתמקד בלקוחות שלו.

2. יבין שאין גבולות לידע ואין גבולות לשירותים הנדרשים ללקוחות. עליו לטפל בכל המציאות הכלכלית שלהם, וללא גבולות טריטוריאליים.

3. ינהל מערכת יחסים עם לקוחות על בסיס אמון מלא.

4. יתקשר עם לקוחותיו בכל דרך אפשרית ובכל מדיה נגישה. 

5. ישתמש בטכנולוגיה תוך התאמה מרבית (אך בלי להיסחף).

6. ישתמש במעט כלים, אך ישכיל להשתמש בהם ביעילות.

7. ילמד את יכולות הכלים בהם עושה שימוש וישלוט בהם.

8. יתעדכן בהתמדה (לא יישאר מאחור) תוך הקפדה על ידע מעמיק, והסתמכות במקביל על אנשי מקצוע משלימים, איתם ישמור על קשר ונגישות.

מה יכול לעכב אתכם או להוות מכשול: 

ישנם גורמים רבים המעכבים את התהליך האבולוציוני להפוך לאיש מקצוע המתמחה בידע. אולם, שלושת הגורמים המרכזיים הם:

1. המתנה לגורמים חיצוניים שידאגו לכם. הגורל שלכם, כמו של של הלקוחות שלכם, נמצא בידיים שלכם. לכן, עליכם לקבל החלטות בלתי תלויות ולא לחכות לאחרים שיחליטו עבורכם, או שיעניקו לכם את הנגישות לידע במתנה. 

2. לחשוב, ש'איש המקצוע של מחר' משמעו התמקדות במוצר, ולא התמקדות בלקוחות.

3. שימוש לא יעיל במידע, שימוש במידע לא אובייקטיבי (של יצרנים שרוצים רק לקדם מוצר) וארגונים שמספקים ידע.

סיכום 

גם לפני הקורונה לא היה ספק שאנו חיים בעולם שונה לחלוטין מהעבר. הקורונה העניקה לכך דחיפות. 

עלינו להבין שאנו בסך הכל חלק מהטבע הסובב אותנו. אנו זורמים בנחל של החיים. אם הנחל משנה את נתיבו, אי אפשר להחזיר אותו לנתיב הקודם בו זרם בעבר. עלינו ללמוד איך לזרום ביעילות בנחל בנתיבו החדש. 

העולם כולו משתנה ואיתו גם העולם הפיננסי, לרבות כל ערוצי הייעוץ והתכנון. בעתיד, כל איש מקצוע יבין שהמפתח להישרדות הינו 'ידע' ויכולות לטפל בלקוחות בהתאם למתודות עבודה מוכחות, בדיוק כמו רואי חשבון, עורך דין ורופא. 

* הכותב הוא חבר בוועדת הסטנדרטים והסמכות של הקהילה האירופאית. יו"ר של חברת ניהול קרנות נאמנות, ויו"ר של חברת תכנון פיננסי המתמחה בתחום הבינלאומי. ממייסדי עולם התכנון הפיננסי בארץ
 


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית