שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
2021 - שנת האינשורטק
אילו שינויים בעולם הטכנולוגי בכלל ובאינשורטק בפרט יסייעו לענף הביטוח להתקדם ולהפוך יעיל הרבה יותר, פרסונלי, מדיד ואוטומטי לחלוטין? | סקירה על האתגרים והמגמות בתחום האינשורטק לשנה שהחלה
21/01/2021 09:14
שנת 2020 הסתיימה לה ואנו בפתחה של שנה חדשה ומעניינת שתשפיע רבות על תעשיית הביטוח והפיננסים העולמית.
בגזרה המקומית הודיעה חברת הביטוח מגדל כי תקים זרוע השקעה חדשה: 'Next Generation Finance' אשר תשקיע בין 3-5 מיליארד שקלים בשנתיים בסטארט אפים ובחברות מתחום הפינטק. בשורה זו משתלבת היטב עם הכיוון שאליו נכנסות חברות הביטוח לשנת 2021 ולשנים קדימה ולאור עידוד המדינה בערבויות בהשקעות בתחום האינשורטק על ידי חברות הביטוח. מה הם האתגרים והמגמות החדשות בתחום הביטוח שישפיעו יותר מהכול על הענף, הצרכנים והמוצרים. מה הן המגמות החשובות בתחום האינשורטק לפי אתר digitalsurance לשנת 2021?

1. embedded insurance - אחד הטרנדים החמים והחשובים בענף הביטוח הנו היכולת להטמיע תהליכי מכירה מהירים ופשוטים ללקוחות כחלק מתהליך רכישה אחר. כולנו מכירים את החוויה בשכירת רכב בחו"ל (אקספידיה), כאשר בלחיצת כפתור אנחנו יכולים להוסיף ביטוח רכב לזמן שכירת הרכב. תהליכים אלו צוברים תאוצה ונשענים על אסטרטגיית B2B2C, כאשר מאחורי החברות עומדות חברות ביטוח שמשתמשות ב-APIS כדי להנגיש את מוצרי הביטוח ללקוח הסופי שבכלל רכש מוצר אחר. היום מי שקונה מכונית טסלה חדשה (בקרוב בישראל?) כבר מקבל אותה עם ביטוח רכב מובנה.

להטמעת ביטוחים ישנה חשיבות רבה בהפצת מוצרי ביטוח מהדור החדש, ביטוח שמונגש ללקוח בזמן הנכון (כאשר שכרנו רכב, הגיוני שנרצה גם ביטוח באותו הזמן), המקום הנכון (אני כבר נמצא בתוך תהליך הרכישה של אקספידיה אז נכון לי לבצע בו גם את הביטוח) ובמחיר הנכון (בסיס לקוחות גדול מאפשר מחירים זולים).

תהליכים אלו צוברים תאוצה ובשנה זו נראה חיבורים מעניינים בין סטארט אפים לחברות גדולות בעלות יכולות הפצה דיגיטליות ולחברות הביטוח. ישנה חשיבות רבה לחברות עם בסיס לקוחות גדול, דאטה איכותית, יכולות דיגיטליות למול הלקוחות כדי ששיתופי הפעולה יצליחו מעבר לנושא ה-on boarding בביטוח והקושי לבצע אינטגרציות טכנולוגיות. לכן המוצרים הראשונים שיופצו באמצעות embedded insurance יהיו יחסית פשוטים, קלים למכירה ללא שאלות, תוך ניהול הסיכון באמצעות דאטה וניתוח עתידי של הלקוחות. המוצרים יהיו מתחום הטרוול (כשיחזור) ויאפשר לחברות להפיץ ביטוח נסיעות לחו"ל באמצעות שותפים עסקיים.

ביטוח נוסף הוא ביטוח shared mobility שמתחיל להתרומם בעולם ויאפשר לחברות להציע ביטוח לכל כלי רכב חשמלי לפי שימוש ולפי הסיכונים האישיים של הרוכב. לאחר מכן נראה ביטוחי סייבר שונים, ביטוחי רכב, דירה ואף ביטוחים לפרילנסרים.

2. Plaid of insurance – מושג חדש באינשורטק אבל ידוע בתחום הבנקאות. אחד התהליכים החשובים ברכישת ביטוח הוא שלב התשלום. השלב שבו יש הכי הרבה נטישות והוא תמיד מעיק על הרוכש במילוי פרטים רבים. לכן אחד הפתרונות החשובים הוא נושא ה-Plaid of insurance שבעצם מדבר על דרך חדשה לתשלום עבור ביטוח. תשלום בפעם אחת שלא מצריך אישורים ומספרים, ומצד שני מונע רמאויות וזיופים וכמובן ללא עמלות סליקה והעברה, מה שיכול גם להקל וגם להוזיל בסופו של דבר את המחיר ללקוח. ה-Plaid of insurance מתבסס על טכנולוגית ACH שהיא מעין רשת להעברת כספים ללא כרטיסי אשראי ואמצעים אחרים, ישר מהחשבון של הלקוח. כבר היום אנו עדים לחברות המעניקות ללקוחות הבנקים אפליקציות חינמיות ובתשלום לניהול וייעול הכספים וחשבונות הבנק שלנו. אנו מאפשרים להם גישה חד פעמית ומרגע זה הם עובדים בשבילנו. מנתחים את ההוצאות/הכנסות, חסכונות, כרטיסי אשראי ועוד - וממליצים או מנהלים עבורנו את חשבון הבנק במטרה לחסוך יותר ולהוציא פחות. לכן החיבור הטכנולוגי קיים ומיליוני לקוחות בעולם כבר משתמשים באפליקציות אלה, ולכן מאפשרים מעבר יחסית מהיר ופשוט לתשלום עבור ביטוחים ישירות מאפליקציות אלה.

בקרוב נראה שיתופי פעולה גם בהטמעת ביטוחים באפליקציות אלה וגם תשלומים בתהליכים של חברות הביטוח באמצעות אישור הרשאה חד פעמי של הלקוח לתשלום. חיבור זה יאפשר לחברות הביטוח לנהל את הסיכון של הלקוח כי המידע הפיננסי והאישי בחיבורים אלו יאפשר לחברות הביטוח להוריד סיכונים ועלויות.

3. process automation
- מגמה נוספת שצוברת תאוצה ותשפיע רבות על תחום אינשורטק הנה כל נושא האוטומציה ואוטומציה של תהליכים מבוססי דאטה ופרסונליזציה שיכבשו את תחום הביטוח. כדי שחברות הביטוח יצליחו לבצע טרנספורמציה דיגיטלית אמיתית, הן צריכות לבצע בהצלחה אוטומציות של תהליכים עסקיים כדי לשפר ולייעל את קבלת ההחלטות וניהול הסיכונים של החברה, כדי שישפיעו גם על הסוכנים והלקוחות.
ככל שחברות הביטוח ישתמשו באוטומציות ובחלקים רבים בארגון כגון שיווק, מכירות, תביעות ושירות לקוחות, כך הן תוכלנה ליצור אקוסיסטם של זרימת עבודה נכונה ויעילה לעובדי ולקוחות החברה.

4. Cybersecurity – התקפת הסייבר על חברת שירביט יצרה והעלתה את המודעות הגדולה שהייתה חסרה למוצר לא חדש בשוק, אבל מוצר שהולך ותופס מקום בחבילת הביטוחים של כל עסק - והיום גם של כל משפחה: ביטוח סייבר. לאחר ההתקפה זכינו לראות עלייה של כ-200% בפניות לביטוחי סייבר לעסקים וקמפיין נרחב של חברת כלל לרכישת ביטוח סייבר פרטי. מגמה זו מתיישרת עם המגמה העולמית של מבטחי המשנה להתמקד בביטוחים אלו אשר ילכו ויגדלו עם הזמן.

מוצרים אלו נותנים מענה חשוב ומיידי לנושא גניבת מידע ונעילת המחשבים/טלפונים שלנו, מענה לנושא גניבת זהויות וכספיות וסחיטה כספית של האקרים. כרגע המחירים יחסית זולים ונותנים הגנה טובה למשפחות ולעסקים קטנים-בינוניים. יש לשים לב לכוח המכירה של הסוכנים במוצר זה והאם הוא יהיה מוצר דיגיטלי לחלוטין.

תחום זה מייצר לא רק ביטוחים, אלא גם מוצרי הגנה למשפחה אשר מסייעים להם לשמור על החיים הדיגיטליים שלהם, כגון מוצר חדש הכולל בוט סריקה והגנה למשפחה שייצא בחברת ביטוח חקלאי בחודש הבא.

5. parametric - תחום נוסף שישפיע רבות על ענף הביטוח הוא היכולת להשתמש בנתונים נוספים ובמידע רב על הלקוח כדי לייצר עבורו טריגרים לרכישה או שינוי בפוליסה. כבר היום, חברות הביטוח נותנות ביטוח לרכב לפי שימוש ובכך להוזיל או לייעל עבור הלקוח את הפוליסה. אבל עדיין אין שימוש בפעולות ובמידע של הנהג עצמו למשל בביטוח רכב. בפאנל שהנחיתי על חדשנות, הנושא עלה מכל החברות שעתידות להשתמש בנתוני פעילות של הלקוח כדי לייעל ואף לסייע במניעת תאונות דרכים.
העתיד הביטוחי שלנו יהיה מושפע מההתנהגות שלנו, בדיוק כפי שהיום בבנקאות יש לנו ת.ז פיננסית. בעתיד, הפרמיה שלנו בביטוח רכב תושפע מהנהיגה שלנו, ממזג האוויר, מכמות התאונות באזור מסוים ואף מרמת התיקונים ברכב שלנו. בביטוח הדירה נושפע ממיקום הדירה, מהקבלן, מסוכנות האזור ומיכולות הבית החכם שלנו. בבריאות בכלל נחווה "מעקב" אחר התזונה שלנו, הפעילות הספורטיבית שלנו, רמת המתח ועוד.

כל השינויים הללו בעולם הטכנולוגי בכלל ובאינשורטק בפרט יסייעו לענף הביטוח להתקדם ולהפוך להרבה יותר יעיל, פרסונלי, מדיד ואוטומטי לחלוטין.

* הכותב הינו יזם ומומחה בתחום הטכנולוגיה והחדשנות בעולם הביטוח; בעלים – אריסטו – נגיעות זהב דיגיטליות
 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית