שם משתמש
סיסמא
שלומי נחום | צילום: סיון פרג'
חברות קשורות
מגדל חברה לביטוח בע"מ
 
לוח אירועים
שלומי נחום: ביטוח סייבר הוא סוג של כיסוי ללא יחסי ציבור
משנה למנכ"ל מגדל ומנהל חטיבת ביטוח כללי, מסביר בריאיון למגזין עדיף את החשיבות הרבה של ביטוחי סייבר ומציג את השירותים שמגדל מעניקה למבוטחים לניהול נכון של משבר סייבר
"הסייבר הוא אחד מהסיכונים היותר משמעותיים שיש היום לכל חברה עסקית במשק הישראלי ובכלל בעולם, אבל זה סוג של כיסוי ללא יחסי ציבור. אם נגדיר אותו – הוא כיסוי עם מודעות מאוד נמוכה", מתאר את שלומי נחום, משנה למנכ"ל מגדל ומנהל חטיבת ביטוח כללי, את המצב בתחום הסייבר, שבו היקף הביטוחים שנרכשים לא עולה בהתאמה להיקף תקיפות הסייבר ותחכומן שהלכו וגברו בשנת 2020.
 
בריאיון למגזין עדיף שמופק לרגל כנס אלמנטר ה-15 של עדיף שישודר ביום רביעי, ה-24 בפברואר, מסביר נחום, שישתתף בכנס בפאנל "ניהול סיכוני סייבר והפתרון הביטוחי האופטימלי": "אם אני אקביל את הסיכון לתקופה שבה אנחנו חיים, אז יש לו ממשקים עם הקורונה. זה סוג של סיכון בלתי נראה, הוא לא מייצר נזק מוחשי כמו הנזקים הקונבנציונליים המסורתיים שאנחנו מכירים כמו אש, פריצה, נזקי גוף וכדומה – נזקים שאפשר לחוש אותם, לאמוד אותם ולטפל בהם בשיטות המסורתיות. מדובר בסיכון שהוא עלום, שנמצא אי שם במרחבי הרשת והוא מתעתע בך. עד שאירוע סייבר לא קורה אתה לא נותן את דעתך באמת לסכנות הטמונות בו".

לדבריו, בשנה האחרונה רואים יותר ויותר מקרי תקיפה שגורמים נזקים כבדים מאוד לחברות. "מדובר על נזקים שונים, החל מפגיעה תדמיתית ומבוכה משמעותית לחברה, המשך בגניבת מידע סודי משמעותי והעברתו למתחרים, גניבת מידע פרטי של לקוחות ומכירתו, פגיעה בהמשכיות העסקית של החברה וכמובן אירועים של כופר, סחיטה וכדומה".

נחום מציין כי התגברות אירועי התקיפה בשנה האחרונה חידדה את המודעות של אנשים וחברות לצורך הראשוני של להתגונן בפני אירוע אבטחת מידע וסייבר וכן לרכוש כיסוי שיגן עליהם. יחד עם זאת הוא אומר: "יש עלייה במודעות. אני לא יכול להגיד שהיא משמעותית וזו אחת הסיבות שיש צורך להגביר את המודעות של העסקים לצורך בביטוח סייבר. זו אליה וקוץ בה. מצד אחד יש אירועי סייבר משמעותיים בשנה האחרונה. מצד שני אנחנו נמצאים ב'זמן קורונה' שבו עסקים צמצמו פעילות - וחלקם נסגרו - והם נמצאים באתגרים כלכליים לא פשוטים ומנסים למצוא את הדרך לצמצם עלויות וכיסויים ביטוחיים, וכיסוי סייבר הוא לא כר פורה כרגע למכירה לאור המצב. אני מניח שאם היינו היום בשגרה ולא היינו חווים היום את הקשיים הכלכליים האלה, היינו חווים התנפלות של עסקים לרכישת הכיסוי".

המעבר של עובדים רבים לעבודה מהבית בתקופת הקורונה הציף בעיה אקוטית של הצורך לספק הגנה לממשק העבודה מהבית. נחום מציג בריאיון את מכלול השירותים שמגדל מעניקה לרוכשים ביטוח סייבר, וגם את הסיוע שהיא מגישה לניהול נכון של משבר סייבר: "אנחנו מבינים, לפני הכל, שמבוטח באירוע סייבר נדרש לעזרה ראשונה ב-72 השעות הראשונות. אלה השעות הקריטיות בהן נקבע אופי האירוע ודרכי הטיפול בו, לכן אנחנו מעניקים לו סוללת מומחים ששכרנו עבור האירוע הזה. בשיחת טלפון אחת הוא מגיע למוקד עם מומחים שנותנים לו ייעוץ וסיוע ב-72 השעות הראשונות כיצד לנהל את האירוע. היועצים הם שונים ומגוונים: יועץ סחיטה, מומחה אבטחת מידע, יועץ למקרה שיש לו חשיפה בעולם, גם מומחה בהיבט הרגולטורי שייתן לו מענה, חברת יחסי ציבור שתעניק לו סיוע ראשוני, רואה חשבון, שמאי לאומדן נזק ואפילו עורך דין שמתמחה בתחום הזה".

הריאיון המלא עם שלומי נחום – במגזין המיוחד של עדיף לרגל כנס אלמנטר ה-15 שישודר ב-24 בפברואר 2021

 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית