שם משתמש
סיסמא
אוהד מעודי בכנס הביטוח הכללי ה-15 של עדיף | צילום: סטודיו עדיף
כתבות נוספות בתחום
 
לוח אירועים
אוהד מעודי: בקרוב נפרסם את הפוליסה התקנית ברכב חובה ורכוש; נתחיל השנה בעדכון פוליסת הדירה
הסגן הבכיר לממונה פתח את כנס האלמנטר ואמר כי הפוליסות התקניות יותאמו לעידן הדיגיטלי | הפיקוח יקדם את ההפרדה בין ברוקר לסוכן קשור | "מקיימים שיח חיובי עם הסוכנים אך חלקם פנו למשרד המשפטים וזה לא יעבוד"
"אמירות כי 'הפיכת הרשות לגוף עצמאי גרמה לכך שהרשות פועלת בצורה אינטנסיבית יותר או בתדירות גבוהה גבוהה יותר כלפי הגופים המפוקחים', טעות ביסודן", כך אמר היום (ד') אוהד מעודי, סגן בכיר, האחראי על תחומי ביטוח כללי סוכנים ומטה ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. "הרשות פעלה בעבר, פועלת היום ותמשיך לפעול ללא חשש, במקצועיות ובעוצמה כדי ליישם את תפקידיה שהוטלו עליה בחוק. אנחנו בוחנים כל הוראה כלפי השוק בצורה מעמיקה, גם מבחינה משפטית וגם מבחינת היישום של השוק, ופועלים כדי למצוא את האיזונים הנכונים, כדי שרפורמות שלנו יהיו אפקטיביות ויפעלו לטובת ציבור המבוטחים", הוסיף מעודי, בעקבות מכתבים ששלחו סוכני ביטוח ליועץ המשפטי לממשלה ולשר האוצר, כתגובה לרפורמות שמקדים בפיקוח.

מעודי הסביר כי ברשות ימשיכו לפעול כדי לקדם את רפורמת הסוכן האובייקטיבי. "מניתוח נתוני שוק שביצענו בשנה האחרונה, ראינו כי ברוב המקרים היצע החברות שמביאים בפני המבוטח הוא לא גדול. רוב סוכני הביטוח והסוכנויות מציעים מוצר של שתיים עד שלוש חברות ביטוח", אמר הסגן הבכיר לממונה.

"דיברנו רבות על העקרונות של הרפורמה – תיווך בביטוח יצטרך לפעול במודל של שני שחקנים - סוכן קשור שיהיה כמו איש מכירות של חברה אחת או שתי חברות, וסוכן אובייקטיבי שיציע מספר גדול של יצרנים ובעמלה אחידה. יש לא מעט נושאים שנצטרך להידרש אליהם כדי שהרפורמה תהיה אפקטיבית – מהי רמת ההתערבות הרצויה בעמלות, תהליך הרישוי של השחקנים האמורים ועוד. אני סבור כי כל סוכן ביטוח שפועל במקצועיות, בהוגנות ובשקיפות מול לקוחותיו, יברך על הרפורמה הזו", הסביר מעודי.

"פרסמנו רק לאחרונה שינויים ברוח עקרונות הרפורמה, במסגרת עדכון חוזר צירוף לביטוח. אנחנו מקבלים פניות בנושא ומקיימים שיח חיובי עם לשכת סוכני הביטוח ועם סוכנים רבים שמבינים את חשיבות העניין ומברכים על כך, אך יש גם סוכנים מעטים שעדיין לא מבינים את החשיבות של ערכי השקיפות וההוגנות מול לקוחותיהם. חלקם, אף פנו במכתב למשרד האוצר ולמשרד המשפטים בניסיון להשפיע על פעולות הרשות, וזאת במקום לייצר שיח ישיר עם הדרג המקצועי ברשות. זאת דרך שאף פעם לא עבדה, ולא תעבוד גם הפעם. מניסיון העבר, שפועלים לטובת ציבור המבוטחים, ניסיונות השפעה כאלו לא הועילו", הוא הוסיף.

"נקדם את הכנת התשתית לביטוח הרכב האוטונומי"

מעודי פירט בדבריו תכניות נוספות של רשות שוק ההון לקראת השנה הקרובה. "בחודשים הקרובים, בכוונתנו לפרסם נוסח סופי של הפוליסה התקנית בביטוח חובה וכן את הנוסח הסופי של הפוליסה התקנית בביטוח רכב רכוש. תנאי הפוליסות ישתנו לטובת המבוטחים והפוליסות יותאמו לעידן הדיגיטלי. אני סבור כי הגיע הזמן לעדכן גם את הפוליסה התקנית בביטוח דירה, בכוונתנו להתחיל את העבודה על עדכון הפוליסה התקנית במהלך 2021", אמר הסגן הבכיר לממונה.

"במקביל, נקדם את הכנת התשתית לביטוח הרכב האוטונומי. הפיילוט בעניין הזה צובר תאוצה והממשלה פועלת להוציאו לפועל, כך שרכב אוטונומי יוכל לשמש להסעת נוסעים בקרוב. פרסמנו קול קורא בעניין ובכוונתנו לסיים את העבודה על כך במהלך השנה בשיתוף פעולה עם משרד המשפטים ומשרד התחבורה", הוא ציין.

"נבחן פרסום נותנים כמו כמות התלונות שהתקבלו בחברות וכמה תביעות הוגשו נגדן בבימ"ש"

"אני חייב לומר כי אנחנו מנגישים מידע רב לציבור כדי שישכיל לעשות בו שימוש לצורך השוואת מחירים או בדיקת תנאי השירות של כל חברה. יש שינוי חיובי מצד חברות הביטוח, אך המודעות בקרב הציבור הרחב עדיין לא ברמה שאנחנו רוצים שתהיה. כדי להגביר את המודעות של הציבור, בכוונתנו לבחון פרסומים תכופים יותר לגבי נתונים שיכולים לתרום לציבור המבוטחים. ולא רק דרך מדד השירות. נתונים שיכולים ללמד איזו חברת ביטוח טובה יותר בטיפול בתביעות צד שלישי, כמה מהתביעות ששולמו היו במלואן או באופן חלקי. כמה תלונות מוגשות בחברות הביטוח, איזו חברה מטפלת הכי טוב בתלונות המוגשות אליה, כנגד אלו חברות ביטוח מוגשות יותר תביעות בבית משפט ומהו שיעור התביעות שהתקבלו כנגד אותן חברות ביטוח בבית המשפט. אני מקווה שככל שננגיש יותר מידע, הציבור יעשה בו יותר שימוש בבואו לבחור חברת ביטוח וכן יתמרץ את חברות הביטוח להשתפר עוד יותר", אמר מעודי.

"פרסמנו השנה את מדד הסולידריות של חברות הביטוח בתחום ביטוח הרכב וביטוח עסקים. חברות שסייעו ללקוחות וגילו יצירתיות גם בתחומי השירות, דורגו גבוה. אנחנו עובדים בימים אלו גם על מדד השירות השנתי שצפוי להתפרסם ברבעון השני של 2021", הוא הסביר.

"היינו יחודיים יחסית לעולם, בכך שהתערבנו בהחרגת הקורונה"

מעודי ציין כי שוק הביטוח נתן מענה טוב בתקופת הקורונה - בפתרונות דיגיטליים, בהיערכות של עבודה מרחוק ומתן שירות ראוי ללקוחות. "מחובתנו לוודא כי גם באירועי קטסטרופה אחרים השוק יהיה ערוך ומוכן. בכוונתנו לבחון את הנושא החשוב הזה במהלך 2021. ברעידת אדמה למשל, עד כמה החברות ערוכות לתת שירות אפקטיבי ומהיר למבוטחים?", הוא אמר.

"אירוע גלובלי ומורכב כמו הקורונה גרם למבטחי המשנה לא להעניק כיסוי לנזקים בשל הקורונה על ידי השוק הפרטי. הייתה לכך השפעה על כל חברות הביטוח במדינות רבות בעולם, שהחריגו את הכיסוי בשל קורונה מכל הפוליסות. הייתה לכך השפעה גם עלינו, על השוק הישראלי שקטן יחסית לעולם. בתחילת המשבר, לא אפשרנו לבצע שינויים בפוליסות. בחנו את הנושא וקיימנו דיונים עם חברות הביטוח וגם עם מבטחי המשנה, כדי לאמוד את החשיפה ואת רמת המורכבות וההשפעה על המוצרים. אני יכול לומר כי היינו יחודיים יחסית לעולם, בכך שהתערבנו בתהליך ולא אפשרנו באופן אוטומטי לכלול את החריג בכל הפוליסות", הסביר מעודי.
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית