שבועון עדיף
עמוד הבית
דפי עדיף
לוח אירועים
 
לראשונה בענף: מכרז הסדר פנסיוני המפריד בין סליקה לתפעול
בעוד באוצר נבחנת הפרדה בין התפעול להפצה בשל חשש לניגוד עניינים, בחרה החברה הממשלתית נת"ע לשלם מכיסה את שירותי הסליקה ולאסור קבלת תגמול מהיצרן
מאת: מערכת עדיף |
06/02/2014 12:46
נת"ע, חברה ממשלתית הממונה על קידום התכנון וההקמה של פרויקט המערכת להסעת המונים בגוש דן, פרסמה השבוע מכרז לקבלת שירותי ניהול הסדרים פנסיוניים וסליקה עבור עובדי החברה.

מבדיקת עדיף עולה כי גילם הממוצע של 200 עובדי החברה עומד על 40, ושיעור ההפרשות נע בין 18.33% ל-19.83%, עם היקף הפקדות שנתי העומד על כ-1 מיליון שקלים. צוות הבדיקה המקצועי של ועדת המכרזים בנת"ע יתן את המשקל המרבי בשקלול הפרמטרים של המציע לדמי ניהול הפנסיה מהצבירה ומהפרמיה.

בקרוב: הפרדה בין השיווק להפצה בקרב מנהלי ההסדר
13/6/2013
החשש לניגוד עניינים העולה מהקשר בין המעסיק למנהל ההסדר הביא את האוצר ליזום חקיקה במסגרתה תתבצע הפרדה בין הפעילויות השונות | בניגוד לפרסומים, אין בכוונת האוצר להסדיר בקרוב את מבנה הבעלות של הסוכנויות
מדובר במכרז המלווה בייעוץ פנסיוני על ידי שאול את לחמן, ומקדים למעשה את הרפורמה שבכוונת אגף שוק ההון להוביל, שנחשפה לראשונה בעדיף לפני כ-8 חודשים, במסגרתה תבוצע הפרדה בין השיווק להפצה בקרב מנהלי ההסדר בשל החשש לניגוד עניינים. זאת, מאחר שכיום מנהל ההסדר מספק למעסיקים את מלוא השירות התפעולי, שעלותו מגולמת בדמי הניהול הנגבים מהעובד, שכלל אינו מודע לכך.

כך בוצעה במסגרת תנאי המכרז הבחנה בין 'מנהל הסדר פנסיוני סולק', האחראי על סליקת כספי ההסדר הפנסיוני מול היצרנים ומקבל את התגמול ישירות מנת"ע, לבין 'מנהל הסדר פנסיוני מקבל עמלה', האחראי על תפעול וביצוע ההסדר הפנסיוני עבור העובדים, על בסיס קבלת תגמול מהיצרנים השונים. בתנאי המכרז מצוין כי מנהל הסדר סולק לא יהיה רשאי לקבל עמלה, הטבה, תגמול בכסף או שווה כסף בכל צורה מהיצרנים או מכל גורם אחר עבור המוצרים הפנסיונים אותם הוא סולק.

מאגף שוק ההון נמסר שרפורמה זו עודנה מצויה בבחינה, אך אם אכן תגובש לכדי הוראה מחייבת - מתן זכות הבחירה בסוכן, שנדחה בשנה ל-2015, עשוי להשית הוצאות רבות על המעסיק, שכן העובדים יתבקשו לבחור בסוכן שיהיו אמוּן על שיווק המוצר הפנסיוני בלבד, והמעסיק יידרש לספוג את עלויות התפעול.

יצוין כי מדובר בבעיה רחבה יותר מזו הקיימת בסוכנויות המצויות בבעלות חברות ביטוח, שכן לעתים חברות מעניקות לסוכנים עצמאיים שירותי משרד בתמורה להתחייבות לניתוב לקוחות אליהם, ובעיה זו עולה גם במקרים בהם סוכנויות פרטיות חותמות על הסכמים עם חברות הביטוח להתחייבות לתפוקה בתמורה לעמלות גבוהות יותר, והלקוח כמובן כלל אינו מודע לכך.

לצפייה בתנאי המכרז
 
כתבות נוספות בתחום
מייל:
סיסמא:
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
כל הזכויות שמורות לעדיף תקשורת 2013