המסלקה הפנסיונית, שמפעיל משרד האוצר היא הזירה החדשה בשוק הפנסיוני.
המסלקה יוצרת תשתית טכנולוגית מתקדמת להעברת מידע ובאמצעותה יכול כל חוסך לקבל תמונת מצב מלאה על חסכונותיו הפנסיוניים.
המסלקה מספקת שירותים המאפשרים להעביר בקשות מידע, הוראות ביצוע וכספים לחברות ביטוח, קרנות פנסיה וקופות גמל והשתלמות. הגופים מצדם מחויבים להתחבר למערכת הסליקה ונדרשים למשוב ממוחשב לשאילתות, בהליך מבוקר ובזמני תגובה מחייבים.
כל סוכן או יועץ פנסיוני מחויב להעביר דרך המסלקה את כל תהליכי עבודתו והיא מהווה עבורו גם כלי מכירתי, המאפשר הגדלת רווחים וחיסכון בעלויות. המסלקה הפנסיונית הוקמה על ידי חברת SWIFTNESS לאחר זכייתה במכרז שפרסם משרד האוצר.
למרות התעוררות בקרב המעסיקים לקראת החובה לדווח על ההפרשות הכספיות בקובץ אחיד, רבים טרם נרשמו למסלקה | הרחבת היקף הטיפול הביאה את השחקנים בשוק לדרוש תשלום על שירותים שעד היום ניתנו בחינם
אייל הראל, יועץ פנסיוני וכלכלי, בעלים של הראל יועצים, רכש כבר כ-1,000 שימושים בשירותי המסלקה. "אין לי מונופול על הכלי הזה. צריך לראות את השינוי באופק וללכת לקראתו"
3 חודשים וחצי לפני החלת החובה לקבל דוח מהמסלקה בטרם פגישה עם לקוח, באוצר לא מוטרדים מקצב הרישום של הסוכנים. "המשמעות העיקרית של אי עמידה בתנאים היא שהמפיצים לא יוכלו לבצע פעולות"
עמיר טל מציין כי בשבועות האחרונים מורגשת האצה משמעותית בקצב הרישום לשירותי המסלקה. "היתרון העסקי שאנו מעניקים, לצד הזמן האוזל לקראת חובת הרישום, עושים את שלהם"
"הביטוח נמצא בעולם של חדשנות טכנולוגית, בו מרחב ההזדמנויות גדול ממרחב האיומים", כך אמר עמיר טל, מנכ"ל המסלקה הפנסיונית, ברב שיח שהתקיים בוועידה ה-9 לחיזוק הידע המקצועי
יובל ארנון, יו"ר הוועדה הפנסיונית בלשכת סוכני הביטוח פנה לאוצר: מתגלים הפרשי סכומים בין נתוני המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר ובין דוחות החברות כפי שמופיעות באתר וובי
מדובר על המחיר לבדיקה באמצעות המסלקה עבור בעל רישיון החל מתחילת 2016 | לקוח פרטי ימשיך לשלם עד 2017 מחיר של 40 שקלים ואז ירד המחיר המרבי לכל הלקוחות ל-20 שקלים