רונן לוי
יו"ר איגוד המוסכים בישראל. מנהל מוסך בכיר בירושלים. מייסד ומוביל את פורום התיקון הבטוח להבטחת האיכות והבטיחות בתיקון כלי רכב.
שאלה: ניהול תביעות צד ג'
רכבי ניזוק בתאונה וסוכן הביטוח שלי לקח ממני את הרכב למוסך מטעמו והבטיח כי הכל יהיה בסדר . הרכב חזר אלי לא תקין ולמרות שלא שילמתי עבור תיקון הנזק הסוכן אמר שהוא מטפל בכך.., הסוכן מסרב לקחת את הרכב שלי ולתקן אותו שוב. הסוכן גם מסרב להעביר לי את דוח השמאי ואת צילומי הנזק ונראה לי כי הנזק שתוקן גדול מהנזק המקורי שהיה ברכבי. מה לעשות?
תשובה:
מומלץ לא לתת לסוכן הביטוח את הטיפול ברכב אלא להכניסו למוסך שאתה מכיר וסומך עליו. חשוב לקבל מידע מהמוסך על מהות הנזק ועל תהליך התיקון - מקור חלקי החילוף, מה מתוקן ואיך. חשוב שתיקון הנזק יילווה על ידי שמאי רכב מטעמך.

לאחר התיקון, יש לקבל מהשמאי את חוות הדעת המושלמת הכוללת את עלות הנזק ואת שווי ירידת הערך המסחרית לרכב במידה ונגרם כתוצאה מהנזק. אתה זכאי לתשלום הנזק מצד הפוגע/חברת הביטוח שלו וגם לתשלום עבור ירידת הערך שנגרמה לרכב כתוצאה מהפגיעה. ברגע שקיים עוד מישהו המקבל עמלות מתיקון הנזק קיים חשש כי הנזק "ינופח" וכי עלות הנזק שלך תגדל ולא תפוצה על כך כראוי. במידה והמוסך הוא מטעמך ואתה זה שהזמנת את התיקון - הוא ידאג לשרת את האינטרס שלך ולא אינטרסים אחרים העלולים לפגוע באיכות התיקון, בבטיחות הרכב ובעלות הפיצוי המגיעה לך בגין הנזק.

רוב בעלי המוסכים החופשיים מקבלים תשלום דחוי עבור התיקונים המאפשר לנפגע לנהל את הליך תביעת הפיצוי ללא מימון ביניים ו/או בקיצור הזמן של ניהול התביעה. יש לזכור כי חובת חברת הביטוח של המזיק היא לשלם את גודל הנזק (התיקון+ירידת ערך) לאחר שלושים מיום מהיום שיש בידה את כל המסמכים הנדרשים לבדיקת חבותה והיקף הנזק הנתבע. במידה ולחברת הביטוח יש מחלוקת אודות גובה הפיצוי - חובתה לשלם במועד את הסכום שאינו שנוי במחלוקת מבלי לתבוע מהניזוק כי ייוותר על זכותו לתבוע את ההפרש, במידה וייווצר בגין המחלוקת.

רוב המבוטחים/ניזוקים אינם מכירים את זכויותיהם וחשוב להכיר את זכויות המבוטח בכדי להבטיח תיקון ראוי, הליך מהיר של תיקון והליך מהיר של תביעת החזר הנזקים.
שאלות נוספות בנושא רכב ומוסכי הסדר
1
 
 
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011