שבועון עדיף
עמוד הבית
דפי עדיף
לוח אירועים
 
ממציאים את עצמם מחדש
ההתפתחות הטכנולוגית לצד כלים להגדלת השקיפות מגבירות את התחרות בשוק הביטוח | היום, יותר מתמיד, נדרשים גופי הביטוח לגלות יצירתיות וחדשנות
מאת: פרופ' זיו רייך |
11/09/2019 14:13
ההתקדמות הדיגיטלית לצד המודעות ההולכת וגוברת של הציבור לתחום דורשת מחברות הביטוח להמציא את עצמן מחדש ולבצע התאמות לעידן הדיגיטלי ולשביעות רצון הלקוחות.

בנוסף להתקדמות הדיגיטלית וצרכי השוק ישנן דרישות רגולטוריות נוקשות שדורשות מחברות הביטוח לבצע שינויים אסטרטגיים וארגוניים.

אחד השינויים הגדולים שביצע הרגולטור הוא אישור כניסתן של שתי חברות ביטוח חדשות –"ליברה" ו-WeSure - חברות ביטוח שמוכרות ביטוחים אלמנטריים באופן דיגיטלי.

העידן הדיגיטלי מכניס את חברות הביטוח למצב שלא הכירו עד כה. פלטפורמות דיגיטליות חדשות מגבירות את קצב התחרות בין חברות הביטוח, בנוסף לכניסתן של החברות החדשות, יכולת השקיפות שנוצרה בין הלקוח לביו חברות הביטוח היא פונקציה שלא הייתה קיימת עד כה.

ללקוח קיימת האופציה לקבל את כל הנתונים הביטוחים הפרסונליים, החל מסוגי הפוליסות שברשותו ועד לעלויות, להשוות בין חברות הביטוח השונות ולרכוש כמובן את הביטוח המתאים ביותר.

מצב זה מעמיד את חברות הביטוח בדרישה להמציא את עצמן מחדש ולגלות יצירתיות - מסל מוצרים חדש ועד הקמת פלטפורמות דיגיטליות, ובעיקר להביא להוזלת מחירים משמעותית.

יש לזכור שמנקודת מבטו של האזרח, שוק הביטוח בישראל הוא שוק "אפור". לרוב הציבור הישראלי אין את הידע ואת הרצון להתעסק בתחומים אלו.

דרישת הרגולטור לשקיפות מלאה בין חברות הביטוח לבין הלקוחות והפלטפורמה הדיגיטלית שנכנסה לחיינו יצרו מצב בו כל חברה נדרשת להמציא את עצמה מחדש בכל תחום (פנסיות וביטוחים).

התחרות אינה נגמרת רק בקרב חברות הביטוח, נושא הפנסיות והחיסכון לטווח ארוך הכניס בנקים ובתי השקעות לשוק שכבר לא כל כך סגור.

כיום כאשר כל אזרח עובד במדינת ישראל מחויב על פי חוק מ-2008 להפריש כספים לקרנות הפנסיה, ענף הביטוח הפנסיוני נכנס לתחרות ובתי השקעות רבים התחילו לבנות מסלולי חיסכון המהווים חלופות להשקעה.
תחרות נוספת שהתפתחה עם הזמן היא התחרות על הלקוחות, סוכני ביטוח ותיקים יצרו לעצמם מעמד אשר מזכה אותם במגוון רב של לקוחות. ענף סוכני הביטוח החל לבנות לעצמו שם, ומתמודדים רבים מנסים להשתלב בשוק עבודה זה - בתחום האלמנטרי, ביטוחי החיים, הבריאות והפנסיה.
התחרות בשוק הביטוח בישראל נמצאת כיום במצב רגיש. כניסה חדשה של חברות חדשות, פיקוח חדש מטעם המדינה על שוק זה ושינוים בתפיסה הכלכלית והתרבותית בקרב אזרחי ישראל - כל אלה תורמים לתחרות הרבה בענף זה ואין ספק כי השחקנים בענף הביטוח ידרשו להשתכלל ולהמציא את עצמם מחדש ולהילחם על לבבות אזרחי ישראל.

* הכותב הינו הינו דיקן בית הספר לביטוח באקדמית נתניה
 
 
מייל:
סיסמא:
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
כל הזכויות שמורות לעדיף תקשורת 2013