שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
הטרנדים הטכנולוגיים שישפיעו על ענף הביטוח ב-2022
דוח של מקינזי מצביע על קונסולידציה, דיגיטציה וספציפיקציה כמאפיינים שילוו את התעשייה בתקופה הקרובה שלאחר המגפה, והם אלו שישפיעו הכי הרבה על ההשקעות ועל הפעילות בענף
19/09/2021 18:08
ענף האינשורטק שובר שיאים חדשים בגיוסים ובהנפקות חברות בבורסה, מתקדם במהירות לעבר הדיגיטציה ושימוש בדאטה כמנוע הפצה. לכן חברות האינשורטק מעניינות את חברות ההשקעה שבעקבות שנת הקורונה ורגולציה, גילו כי יש להן הרבה כסף להשקיע. אז מה הם הטרנדים שחברות ההשקעה צריכות להכיר כשהן בוחנות השקעה בחברות אינשורטק? על פי הדוח של מקינזי (The insurance trends private-equity investors should understand in 2021) יש כמה טרנדים חשובים שישפיעו על ההשקעות ועל הפעילות בענף.
 
הסוכן כמנוע דיגיטלי של הענף
9/8/2021
סוכני הביטוח שמהווים זרוע שיווקית, מקצועית ושירותית למול הלקוחות, זזו קצת הצידה כשמדברים על דיגיטציה | מכאן החשיבות הקריטית לשילובם באסטרטגיה ובפתרונות הדיגיטליים עצמם
לפי מקינזי - קונסולידציה, דיגיטציה וספציפיקציה הם המאפיינים שילוו את התעשייה בתקופה הקרובה שלאחר המגפה, והם אלו שישפיעו עליה הכי הרבה.

קונסולידציה

אחת המגמות בענף הביטוח בחו"ל ובמיוחד בתחום ההפצה (סוכנים וסוכנויות) מגיע גם לישראל. המציאות העסקית מוכיחה כי יש יתרון לגודל והיכולת להעניק שירות עבור הצרכן ולכן אנו עדים בשנים האחרונות למגמה משולבת: מצד אחד פתיחת חברות ביטוח חדשות ואף כניסתן לתחומים חדשים ומצד שני התכנסות ורכישות בתחום הסוכנים והסוכנויות. רכישות ומיזוגים של סוכנויות ביטוח ותיקות מצד אחד ושגשוג ופריחה של בתי הסוכן השונים. מאפיין זה מתבצע בעיקר עקב השינויים בהתנהגות הצרכנים - רוצים מחיר נמוך ושירות מהיר ומקצועי, ועקב שינויים טכנולוגיים המאפשרים שימוש בדאטה, בתהליכי מכירה ובשירות, במיוחד בתחום התביעות שמתברר כשובר שוויון בענף שבו המחיר הוא המלך.

ההתכנסות הינה גם תוצאה של כמות המוצרים ולכן כמות המערכות שעל הסוכנות להחזיק כדי לענות על רגולציה ופעילות עסקית היא רבה. החזקת מערכות CRM ומערכות מכירה, החתמה, מאגר מידע, מערכות סייבר, שירות ועוד עולות הרבה כסף, לכן יש היגיון באיחוד פעילויות שמשיקות ומגדילות את כמות הלקוחות או שמשלימות קו מוצרים שאין לאחת הסוכנויות.

בתי הסוכן נהנים מתור הזהב של משווקים עצמאים שיצאו מחברות הביטוח ומהמערכים הישירים כדי להיות סוכני ביטוח ומגלים שצריך לא מעט סיוע בתחילת הדרך, הכולל מערך מקצועי, מערכות טכנולוגיות ולידים למכירה. לכן, בתי הסוכן מוצפים במשווקים צעירים ורעבים אבל בעלי צרכים ייחודיים לתחילת הדרך. כאשר יש צורך בשוק, יהיה מי שיענה על הצורך. יהיה מעניין לראות האם בשנים הבאות תהיה קונסולידציה גם בבתי הסוכן לאחר סבב הסוכנים הצעירים.

חברות ההשקעה משקיעות במגוון של חברות, אבל בענף הביטוח אפשר לזהות מגמה באילו חברות משקיעים ומה הפתרון העיקרי שלהן. זה ענף ייחודי שלהפצה יש ערך קריטי לעומת שאר החלקים במערך. חשיבות ההפצה ביכולות ובהתפתחות של חברות אינשורטק מוצג בגרף שלהלן שבו אנו רואים שעיקר ההשקעות מנווטות לחברות שמתמחות במערכי הפצה חדשים ודיגיטליים.



דיגיטציה

התחום שהכי משפיע על חברות הביטוח ולכן גם על חברות האינשורטק שמושפעות מתהליכים שקורים בחברות הביטוח. אין ספק שרוב חברות הביטוח ממש בתאוצה, אם לא במרדף, אחר פתרונות דיגיטליים וחדשנות. לפי מקינזי, עיקר ההשקעה מתבצע בעיקר בחברות אינשורטק שיכולות להביא ערך יחסית מהר ולכן החברות המובילות הן כמובן החברות שמצליחות לנהל ולארגן את הדאטה הקיימת בארגון והפיכתו לבעל ערך בשרשרת האספקה, כגון: חיתום, אקטואריה, תביעות וכמובן הפצה.

הדיגיטציה כל כך קריטית לתעשייה, כך שאנו עדים מצד אחד לפתרונות מדהימים שמקדמים את הענף ובמיוחד את הלקוחות קדימה לשקיפות, מהירות ופשטות, ומצד שני פתרונות חדשניים שמאפשרים לחברות ולסוכנים להיות יעילים יותר בעבודתם ויותר מדויקים. כך שהדיגיטציה משרתת אותם במערכות ניהול לקוחות ולידים מתקדמות שמבוססות על ביג דאטה ומערכות AI, ובכך גם לאפשר לסוכן להכיר את הלקוח שלו טוב יותר, לדעת מתי ומה להציע לו ואיך להציע לו, כדי להגדיל את כמות הלקוחות, כמות המכירות ולחסוך במשאבים.

דוגמה מצוינת לשילוב טכנולוגיה שמשפיעה על ההפצה הנה מערכות דאטה מתקדמות בארצות הברית למכירת ביטוח דירה לבעלי דירה. עד היום היו משווקים לכל בעלי הדירות פחות או יותר את אותה חבילה/כיסויים וחוק המספרים הגדולים. היום אנחנו כבר מדברים על סגמנטציה ופילוח הלקוחות לחלקים קטנים יותר במטרה להכיר ולאפיין את הסגמנט כדי להציע ללקוח פתרון מתאים יותר. המערכות מנתחות כמות דאטה גדולות (של הארגון ומחוץ לארגון) וממליצות על מאפיינים ופתרונות לפי המודלים שנבנו. לאחר זמן המערכת כבר ממליצה ויכולה אף לבצע את הפעילויות באופן דיגיטלי ואוטומטי באופן מלא ומותאם. דוגמה זו ממחישה בצורה טובה גם את המאפיין הבא שלנו - ספציפיקציה.

ספציפיקציה

טומנת בחובה כמה מאפיינים שונים, אבל כולם מתכנסים לכך שיש להתאים את המוצרים, הכיסויים, המחירים והתביעות למאפייני הלקוח, תוך התמחות גבוהה בצרכים ובפתרונות שהוא זקוק באמצעות טכנולוגיה ודיגיטציה.

כפי שכתבתי בדוגמה למעלה, אי אפשר יותר ל"התמחות" בקהל כללי. חייבים התמחויות והבנה טובה יותר של המאפיינים. הדוגמאות הטובות ביותר הן שלוש חברות הביטוח הישראליות בחו"ל המצליחות: למונייד מתמחה בסגמנט ספציפי של שוכרי דירות, היפו מתמחה בסגמנט ספציפי של בעלי הדירות ונקסט אינשורנס מתמחה בסגמנט של אחריות מקצועית לפרילנסרים. כל אחת כמובן נזקקה גם לטכנולוגיה מתקדמת וחדשנות כדי לכבוש את הפסגה (למונייד – הצטרפות מהירה ופשוטה ותשלום תביעה תוך דקה, היפו - מכירה דיגיטלית ואביזרים משלימים לביטחון וסיכון הבית, ונקסט - מערכת הצטרפות פשוטה ומותאמת לכול המקצועות), אבל ללא התמחות גבוהה ומדויקת במוצר, בצרכי הלקוחות ומה הפתרון הדיגיטלי, הן לא היו מצליחות.

לכן, אחד המאפיינים החשובים לחברות הביטוח בארץ, שעדיין לא הפנימו את הנקודה הזו, הוא שכדאי לחשוב על התמקצעות וספציפיקציה במוצר או בסגמנט ספציפי, במקום לרוץ על כל המוצרים ולהתרחב לעוד סגמנטים. אנו עדים לכך בפעילות של חברות כגון ליברה ו-ווישור - התרחבות למוצרים נוספים ואף רכישת חברת ביטוח, פספורטקארד – בקשה לרישיון למוצרים נוספים. לעומתן, חברות הביטוח המסורתיות שמייצרות עוד מוצרים ועדיין אף אחת מהן לא הגדירה את עצמה כחברת הביטוח היחידה למוצר ספציפי, אבל מצד שני השוק בישראל קטן מאוד ולכן הוא לא מאפשר התמקדות ורווחיות של מוצר/סגמנט אחד ספציפי.

החברות והסוכנויות שרוצות להיות רלוונטיות גם בשנים הבאות, חייבות להתכנס ולמצוא שותפים שמוסיפים ערך לחברה הממוזגת, תוך ניצול כל היכולות הדיגיטליות והרחבתן לטובת הלקוחות ולהתמקצע במוצרים/לקוחות ספציפיים.

• הכותב הינו יזם ומומחה בתחום הטכנולוגיה והחדשנות בעולם הביטוח; שותף מייסד בחברת CI; בעלים – אריסטו – נגיעות זהב דיגיטליות

 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית