שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
"אסור לסוכנים להיתלות בשירותן של חברות מתאבדות"
סיגל רביב, סמנכ"לית השיווק והמכירות של שלמה רשת מוסכים ושירותי דרך, בריאיון למגזין עדיף: "חברות יכולות לאבד מכוחן והסוכנים מוצאים עצמם ללא כיסוי - תרחיש זה אינו קיים אצלנו"
קשה להתעלם מן הדאגה הכנה העולה בלבה של סיגל רביב, סמנ"כלית השיווק והמכירות של "שלמה רשת מוסכים ושירותי דרך", מחוסר היציבות הקיים בענף הביטוח. סוכנים רבים מוצאים את עצמם בימים טרופים אלה במצב של חוסר אונים בשל חוסר יכולתם לספק ללקוחותיהם את השירותים שעליהם שילמו ולהם הם זכאים בשל המשבר הפוקד את ענף הביטוח.
"נשאלת השאלה הבלתי נמנעת: כיצד הסוכן יכול להיות בטוח בחברה שאיתה הוא עובד? אני סבורה שיציבות היא מילת המפתח. סוכנים אינם יכולים לתלות את כספי לקוחותיהם ולהיתלות בשירותן של מה שמכונה "חברות מתאבדות". חברות אלו משדלות לסגור עסקאות במחירי הפסד. מסתובבים בשוק מחירים בלתי הגיוניים של חבילות שירותי דרך וגרירה. נוסף על כך, ישנן חברות שמנצלות את המשבר הנוכחי ומבטיחות לסוכנים שירות וגיבוי מלא ללא תשלום - הבטחה שאין מאחוריה כל ביטחון או הגיון, שכן חברות כאלו מייצרות פעולה הפוכה ליציבות וניהול משאבים נכון", מסבירה רביב.

לרביב חשוב להדגיש את איתנותה של חברת שלמה רשת מוסכים ושרותי דרך ואת היותה חברה המנוהלת תחת בקרה, כדאיות ורווחיות עסקית, בדגש על איכות. "אי אפשר להתעלם מהעובדה שהחברה פועלת תחת מטריית קבוצת שלמה, שהיא חברת הרכב הגדולה והיציבה בישראל מזה שנים רבות. פשיטת רגל, מבחינתנו, אינה באה בחשבון. היא פשוט בלתי אפשרית. איתנו הסוכן ירגיש בטוח ויידע שיש מאחוריו חברה בעלת עוצמה המחבקת אותו, גם ובמיוחד בימים קשים ובעתות משבר. ראינו זאת בשיא משבר הקורונה - המשכנו להעניק את השירותים הטובים ביותר ללקוחותינו לצד מחירים שפויים. זה, חברים, איזון אמיתי".

יחס פרסונלי לכל סוכן
לקשר האישי, אומרת רביב, חשיבות נעלה בכל הנוגע לעבודה מול סוכנים. "חשוב לנו במיוחד לשמור על קשר אישי הדוק עם כל סוכן באשר הוא, ולא רק בנימה האישית אלא גם ברמה מקצועית בדגש על שיקוף דוחות, תוצאות ואף ניתוח תיק ועידוד עבודה משותפת לצורך שיתוף פעולה שיעניק שירות ברמה הגבוהה ביותר ורווח יפה לכל הצדדים. באגף השיווק של חברתנו פועל צוות מנהלי המכירות הטוב ביותר בשוק, אשר משקיע שעות רבות לעבודה משותפת אל מול סוכני הביטוח, התאמת מוצר מדויק ללקוחותיהם, עידוד מכירות ומתן הרגשת שותפות אמיתית", אומרת רביב ומוסיפה: "אחרי הכל, הצדדים כולם אמורים ליהנות מרווח ולשתף פעולה בצורה הוגנת וראויה. שיתוף פעולה שכזה, לצד מעקב אחר תוצאות יבטיחו בהחלט יציבות ומענה לצרכים. אני סבורה שאין טעם בהחלטות גורפות שישפיעו על כלל הסוכנים. כל סוכן הוא עולם אחר ואנחנו בהחלט רואים זאת בדוחות והנתונים שלנו. השיטה מוכחת ונכונה לנו ולסוכנים. כך אנחנו נותנים לסוכן את המענה הטוב והנכון ביותר וזה מתגלגל גם ללקוחותיו בקצה".

שקיפות מלאה עם הסוכנים

שיטה זו, אומרת רביב, מקיימת קשר הדדי ופתוח בין החברה לבין הסוכנים ומייצרת פתרונות גם במקרים קשים יותר. "אם נרגיש שיש סוכנים שאחוזי הרווח שלהם אינם גבוהים דיים או אם אף בהפסדים - נשב לשיחה עם הסוכן ונחליט יחדיו לאן ממשיכים וכיצד נכון לפעול. זהו אינטרס משותף לנו ולהם. נהיה שקופים בכל הנוגע למצבם ולא ננקוט צעדים חד-צדדיים שיזיקו להם וללקוחות בקצה. זהו חלק בלתי נפרד משיתוף הפעולה שלנו בשלמה רשת מוסכים ושרותי דרך. חשוב לנו להיות אמינים ושקופים עם סוכני הביטוח, ואנחנו גם מצפים מהם להיות אמינים ושקופים איתנו", היא אומרת.

האם וכיצד לדעתך השפיעה פשיטת הרגל של אחת מחברות הגרירה הגדולות על שוק סוכני הביטוח?
"ישנם סוכנים רבים המסתובבים מתוסכלים וחסרי אונים. מפגישות ושיחות טלפוניות שאני מקיימת עם סוכנים, עולה בהחלט התחושה כי הם מתמודדים עם קשיים בלתי מבוטלים אל מול לקוחותיהם. הם התחייבו להעניק להם שירותים כאלה ואחרים, גבו את דמי התשלום, אך נשארו ללא חברה שיכולה להעניק להם שירותים. המצב חמור במיוחד בתקופה זו, כאשר אנשים מטבעם חרדים יותר למצבם הכלכלי וממהרים לצמצם את הוצאותיהם. דווקא עכשיו הם זקוקים לסוכני הביטוח שלהם להתמודד עם אבדן כספיהם.

"אין זה סוד ששיווק חבילות שרותי הדרך מחוץ לפוליסה הפך ברבות השנים לאפיק רווח משמעותי למדיי לסוכני הביטוח וכן רווח גדול ללקוחותיהם מאחר שזהו תמהיל חבילות טוב יותר ומדויק יותר ללקוח. לדעתי, אסור לסוכני הביטוח לוותר על אפיק זה, אלא עליהם לעשות עבודת שטח אמיתית ומעמיקה ולבדוק היטב עם איזה ספק רצוי לעבוד".

נעשה כל שביכולתנו לסייע ולהוציא את הסוכנים מהבור שהם נמצאים בו
לצד הדאגה המקצועית החשובה לעבודה יציבה בימים קשים אלה, קבוצת שלמה נרתמת לעזרתם של סוכני הביטוח שנפגעו מהאירועים המטלטלים שעובר השוק בתקופה האחרונה.

"סוכנים רבים פונים לסיוע, כפי שאמרתי. יש לנו מוטיבציה גבוהה לסייע להם, אבל יש לנו אחריות ללקוחות שלנו וליציבות שאני מחויבת להעניק להם. אני לא יכולה לקבל אחריות על לקוחות שאינם שלי ועל הנזקים העתידיים שלהם בלי לגבות דמי תשלום, כי אז אני נכנסת לנישה של 'חברה מתאבדת' וכפי שאמרתי - יציבות היא ערך עליון. מה שאנו כן יכולים לעשות הוא להציע סיוע אישי, המותאם לסוכנים וללקוחותיהם ובמסגרתו נעניק להם את המעטפת. אנחנו נעשה כל שביכולתנו לסייע ולהוציא את הסוכנים מהבור שהם נמצאים בו. כמובן, חייבים גם להיות יחסי גומלין בין הסוכנים הנפגעים לבינינו. אני מציעה לכן לסוכנים לפנות אלינו וביחד נתמודד עם הבעיה. בכל מקרה, מובן שלא אמכור להם אשליה שאנחנו נעניק כיסוי מלא ובאופן גורף. זה לא יכול לקרות. במקום זאת נבנה יחד איתם תכנית עבודה שמטרתה לצאת בצורה הטובה ביותר מהמצב המביך שאליו הם נקלעו".

כיצד היית מסכמת כעת את תקופת הקורונה הארוכה שנראה כי עומדת לדעוך?
"ללא ספק, הקורונה הייתה תקופה לא פשוטה. במהלך השנתיים האחרונות עברנו גם אנחנו לעבוד במתכונות שונות של 'קפסולות', שבהן חלק מהעובדים עבדו מהמוקדים ומהמשרדים וחלק עבדו מהבית, לסירוגין. השיטה הזו אינה רעה או מזיקה, למעט העובדה שקשה לי שאיני רואה את עובדיי כל בוקר. מבחינת העבודה, סוכנים ולקוחות לא חשים כלל בעובדה שלעיתים, כאשר הם משוחחים עם רפרנטית כזו או אחרת, היא נתנה להם, למעשה, שירות מהבית.

"תקופת הקורונה לימדה אותנו דבר או שניים על הצורך התמידי לגמישות ויצירתיות. לשמחתי, בתקופת זו חווינו עלייה במכירות בגלל שהתאמנו את עצמנו למצב הקיים ופתחנו את השירותים הדיגיטליים שלנו. עד היום אנחנו עובדים על האתר המחודש שלנו שיקל על מתן השירותים ללקוחותינו. הבשורה הגדולה בשירותים הדיגיטליים המתחדשים שלנו היא אפשרות חדשה להזמנת שירותי דרך באמצעות הטלפון החכם מקישור שנשלח ללקוח בלי צורך בזמני המתנה. בחודשים האחרונים הממשק החדש נמצא בהרצה ומאות לקוחות שלמה שירותי דרך השתמשו בו והעידו על שירות נוח, מהיר ופשוט".
לסיום, סיגל רביב מבקשת להעביר מסר אישי לסוכנים הקוראים את הכתבה. "אני קוראת לכל סוכני הביטוח לשים לנגד עיניהם את טובת הלקוחות, כמו גם את רווחיותם האישית. סוכן ביטוח שמבין את הכוח שלו ומודע לו, יידע לדרוש את המגיע לו מחברת הביטוח וזאת מבלי להתנות דבר בדבר ולא להסכים להתפשר על שירות בדגש על מצוינות. נוסף על כך, אני קוראת להם לזכור שאסור שמחיר בלבד יקבע את ההחלטה הסופית לבחירת ספק. עליהם לבדוק היטב מי הספק, את יכולותיו, את רמת השירות. המחיר מפתה אך לעיתים הוא בגדר אשליה שמתנפצת ועולה הרבה יותר".

** הריאיון פורסם לראשונה במגזין שהופץ לקראת כנס אלמנטר של עדיף - מרץ 2022
 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית