שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
"עלייה של מאות אחוזים בביקושים לביטוח נסיעות"
מחירי הכרטיסים שנסקו והתורים הארוכים שמשתרכים בנתב"ג לא מרתיעים את הישראלים | בהתאמה, חלה עלייה חדה ברכישת ביטוחי נסיעות לחו"ל | כיצד זה השפיע על חברות הביטוח?
"יציאת מצריים" השנתית של עם ישראל לחו"ל מורגשת הפסח הזה בשיאה. מחירי הכרטיסים שזינקו והתורים הארוכים בשדה התעופה לא מצננים את הדרישה לטיסות, ואיתה גם הביקוש לביטוח נסיעות. חברות הביטוח מגיעות לאתגר הזה אחרי שנתיים תנודתיות במיוחד, במהלכן יצאו עם מוצרים וכיסויים חדשים ללקוחות, שכיום הם זהירים יותר, קפדניים יותר ושואלים יותר שאלות.
 
שנת 2021 בתחום ביטוחי הנסיעות חוותה תנודתיות עזה, בהתאם לגלי הקורונה, החיסונים וההגבלות שהטילו המדינות בכניסה ויציאה. שנת 2022 לעומתה התחילה בעלייה חדה בביקושים שמגיעים לשיאים שמקרבים אותנו לימים שלפני הקורונה.

"אנחנו חווים עכשיו עלייה של מאות אחוזים בביקושים לביטוח נסיעות מחודשים קודמים עקב שילוב של ירידה משמעותית בתחלואה בכלל ובתחלואה הקשה בפרט, הקלות בהנחיות הקורונה, ומעבר לכך שהחגים הגיעו והילדים יוצאים לחופשה מהלימודים", אומר עמית אלבז, מנהל פיתוח עסקי חטיבת לקוחות, מגדל ביטוח. "יחד עם זאת, לא ניתן לגמרי לבטל את השפעת הנגיף. ללקוחות מסוימים עדיין קיים חשש מסוים לטוס, כגון מבוטחים בגילים מבוגרים או בעלי מחלות רקע. אבל גם אם מצב התחלואה יישאר כפי שהוא היום, בתוך מספר חודשים כמות הנסיעות צפויה לחזור למה שהיא הייתה לפני הקורונה בשנת 2019".



גם במנורה מבטחים ובכלל ביטוח ופיננסים מדווחים על עלייה של מאות אחוזים בביקושים ביחס לשנה שעברה. לכך מתייחסת מירב אדלסון גולן, מנהלת ענף ביטוחים עסקיים בחטיבת הבריאות של כלל ביטוח: "אנו מאמינים שמגמת החזרה לשגרת הנסיעות תמשיך ותגדל גם בקיץ, בכפוף לכך שהתחלואה תמשיך להיות תחת שליטה ונתנהל לצידה".

"נראה כי הסיבה העיקרית נעוצה בכך שהישראלים למדו לחיות לצד הקורונה והפסיקו לפחד ממנה. אחרי יותר משנתיים בהן הישראלים נמנעו מלצאת לחופשות ובטח חופשות משפחתיות הישראלים שאוהבים חופשות בחו"ל מנצלים את הסרת מגבלות הקורונה בישראל ובחלק גדול ממדינות העולם ויוצאים לחו"ל בהמוניהם, בנוסף אנו נמצאים לפני חופשת הפסח ונראה כי את החופשה הזאת הישראלים רוצים לבלות בחו"ל", מסביר שלומי צייג, מנהל תחום עסקים ומוצרים, אגף ביטוח בריאות, מנורה מבטחים.

"כמות הנוסעים המדווחת על ידי רשות שדות התעופה היא 90% מכמות הנוסעים בפתח 2019", מחדד אלון מעברי, סמנכ"ל חטיבת הסוכנים בפספורטכארד. "אבל בפספורטכארד אנחנו חווים גידול של עשרות אחוזים מעל רמות הביקוש של 2019. הסיבה העיקרית היא שלפני הקורונה, ביטוח נסיעות לחו"ל היה נחשב לתחום ביטוח צדדי. אנשים לא ייחסו חשיבות לאיכות המוצר ולא בדקו את פרטי הכיסויים. בעקבות הקורונה אנשים רוצים לוודא שהפוליסה טובה ושיש להם הגנה בכל תרחיש ולכן פחות פונים לפתרונות הזולים ויותר לגורמים מקצועיים, לסוכני הביטוח, שעבורם אנחנו מפעילים מוקד זמין וישירות אלינו".

מור פפקין, מנהלת תחום ביטוח נסיעות לחו"ל של הפניקס, מתייחסת לשינויים שאירעו בתקופת הקורונה: "לאחר שנתיים שאנשים לא טסו, יש הרגשה של סכר שנפרץ. הישראלים מחפשים את הנופש והחופשה".



היערכות החברות לביקוש הרב

איך מתמודדים עם הגידול בביקוש?

מעברי: "הגדלנו את פעילות מוקד המכירות, שנותן מענה ללידים מסוכני הביטוח, פתחנו כל שבוע קורס חדש לנציגים שייתנו מענה, סוג של קול סנטר מקצועי לחלוטין עבור סוכן הביטוח שעובר הכשרה של חודש מאתגר מאוד. אנחנו מגייסים עוד ועוד עובדים כדי לתת שירות בשדה התעופה ובכל מקומות המפגש עם הסוכן והלקוח. לצערי, יש עדיין קושי בלגייס עובדים, ואנחנו רואים מה קורה היום בשדה התעופה אבל אנחנו מצליחים לענות על הצרכים".

אלבז: "כיום ניתן להבחין בשני סוגי לקוחות: כאלו שחשובה להם השיחה עם סוכן הביטוח, אשר עובר איתם על כל הפרטים הנדרשים ובדגש על מצב בריאותי קיים וכיסויים מותאמים ליעד וסוג הטיסה, והסוג השני הם אלו שמעדיפים לעשות את הכל דיגיטלית. האתגר שלנו כחברה זה לאפשר ללקוח לעשות תהליך דיגיטלי קצר ופשוט, אבל שבאמצעותו הלקוח ירכוש את הכיסויים המתאימים ביותר ליעד הטיסה וסוג הטיול".

"אנו מאמינים שקיץ 2022 ישבור שיאים במספר הישראלים שיבחרו לנפוש בחו"ל ואנחנו נערכים לכך", אומר צייג ומוסיף: "במהלך השנה האחרונה נערכנו לגידול הן מבחינת הגדלת מצבת כוח האדם בשירות לסוכנים והן מבחינת שדרוג משמעותי של הליך הצירוף הדיגיטלי על מנת שיהיה קל ונוח לסוכנים לבצע צירוף באופן עצמאי ומהיר. בנוסף, אנו עושים הערכת מצב שבועית על מנת לתת מענה מידי לכל צורך שיתעורר".



מחירי הטיסות והחופשות נוסקים, מה לגבי ביטוח הנסיעות?

פפקין: "תקופת הקורונה אפשרה לנו לקיים היערכות מחודשת ולהתאים את הצרכים החדשים של הלקוחות ולהביא להם את הביטוח המתקדם ביותר בשוק. מה שהיה מצוין בעבר היום כבר לא מספיק ולכן עשינו התאמות ברמת הפוליסה והשירותים ללקוחות. יצאנו עם כיסוי ייעודי לקורונה 'מגן קורונה' שגם שודרג לאחרונה ונותן מענה להכי הרבה מקרים אפשריים בעת הזאת".

האם הדבר מתבטא בהתייקרות של התעריפים?

פפקין: "יש עדכוני תעריפים במקומות מסוימים ובהתאם לצרכים המשתנים, עם זאת אצלנו תעריף הבסיס נשאר להחל משני דולר ליום".

אלבז: "במגדל התעריפים מותאמים לכל יעד בהתאם לרמת הסיכון שלו. החברה מציגה מחירים מאוד טובים לכלל הגילים וכיסויים שבאמת מהווים ערך אמיתי ללקוח בקרות אירוע. הוספנו כיסויים הכוללים גם החזר עבור כרטיס נסיעה שבוטל עקב אירוע רפואי בעקבות מגיפה, וגם החזר הוצאות טיסה וסידורי קרקע למקרה שיש צורך בהארכת שהות בחו"ל בעקבות בידוד".

מעברי: "בשנת 2021 הייתה אפילו הוזלה של התעריפים. המחיר הראשוני של הכיסוי נקבע בהערכה אקטוארית, ואף אחד לא ידע מה יהיה בדיוק. אחרי מספר חודשים ראינו שניתן להוזיל את הכיסוי מ-3.5 דולר ליום ל-2.5 דולר ליום ובעקבות ההוזלה אנשים רבים יותר יכלו לרכוש את הכיסוי. לאחר מכן אף הגבלנו את העלות, כך שכל מי שיוצא יכול לרכוש 'מקיף קורונה' וישלם מקסימום 50 דולר על 20 ימי הטיסה הראשונים. זה נעשה במחשבה על התרמילאים שנוסעים לתקופות ארוכות. רבים מהם לא רכשו כיסוי ונחשפו לקורונה ודווקא הם צריכים את זה יותר מכולם".

צייג: "במנורה מבטחים אין ייקור בתעריפים הבסיסים של הפוליסה, להיפך - בגילים מסוימים אף הוזלנו תעריפים. יצוין כי המוצר מאפשר רכישת הרחבות חדשות שלא היו קיימות בעבר, כגון הוצאות מיוחדות עקב נגיף הקורונה, דבר שיכול לייקר את הפוליסה".

אדלסון גולן: "אצלנו זה להיפך. בכלל ביטוח משדרגים את תכולת הכיסוי במחיר חבילת הבסיס, כך שתעניק מענה מלא לכל הצרכים, גם הקשורים לתחלואת קורונה".



התאמת טכנולוגיות למצב החדש

תחום ביטוחי הטיסות עבר שינויים רבים בשנתיים האחרונות. חברות הביטוח יצאו עם מוצרים חדשים ופיתחו שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים. הפניקס יצאו עם אפליקציית 'אייר דוקטור' שבאמצעותה ניתן לתאם תור לרופא באופן ישיר ומבלי לשלם מראש. אייר דוקטור נתמכת על ידי אפליקציית smart travel המנגישה למבוטחים רשת עולמית של רופאים מקומיים שנותנים שירותים במרפאות במקום המצאו של הלקוח, ומקבלים תשלום ישירות מהחברה. האפליקציה מציעה בנוסף שיחת וידאו עם רופא מקומי במדינת היעד שיכול לרשום תרופות ולהפנות לבדיקות.

כלל ביטוח השיקו את שירותי כלל PAY – כרטיס דיגיטלי נטען שמלווה את המבוטחים בחו"ל ודואג לתשלום בגין ההוצאות הרפואיות מבלי להוציא כסף, דרך האפליקציה של כלל.

בפספורטכארד השיקו את אפליקציית 'פוקט' שדרכה הלקוח יכול להטעין את הכרטיס בלי לדבר עם איש שרות, כרטיס פספורטכארד שדרכו ניתן לשלם את התביעה בלי לדבר עם נציג, ואפשרות לשנות תאריכי נסיעה באמצעות וואטסאפ או באזור האישי באתר, ובמנורה מבטחים יצאו עם תהליך הצטרפות דיגיטלי חדש ידידותי וחוויתי למשתמש.

אבל הפתרונות היצירתיים לא תמיד טכנולוגיים. את השילוב בין שנתיים של קורונה ופתיחתם של יעדים חדשים (דובאי, בחריין) לא ישכחו בפספורטכארד לעולם. מעברי: "כשנפתחים יעדים לא מוכרים לישראלים, אנחנו חייבים לוודא מה רמת השירות שאנחנו יכולים לתת באותה מדינה ולהתחבר לגורמי השירות. שלחנו לדובאי צוות שירות של פספורטכארד שיעשה בדיקות ובדיוק באותה תקופה היה שם גל של הידבקויות, והרבה ישראלים נכנסו לבידוד כבר בכניסה למדינה. כך יצא שהצוות שם נתן מענה לעשרות מבודדים: סמנכ"ל המכירות היה מביא ללקוחות אוכל לדלת, בחנוכה ארגנו לכל המבודדים חנוכיות ונרות, חלות לשבת וזה היה מדהים. אנשים נכנסו לבידוד במדינה זרה, והרגישו שפספורטכארד הם המשפחה שלהם. התגובות היו מדהימות".

הגידול בביקושים לא מוריד מרמת התחרות בין החברות השונות. היכן וכיצד היא מתבטאת?

"התחרות החשובה ביותר היא ברמת השירותים ללקוח, שם יש לנו יתרון יחסי גדול בזכות האפליקציות החדשות", אומרת פפקין. "אחד היתרונות המהותיים של הפניקס הוא היכולת לשלם ישירות לרופא".

צייג: "התחרות יכולה להיות בהיבט המחיר, בהיבט של היקף המוצר שמוצע ללקוח וכמובן גם בחוויית המשתמש וכן גם בנגישות של השירותים המוצעים".

אדלסון גולן: "התחרות ניכרת בתכולת הכיסוי, ברמת השירות ובמחיר".

אלבז: "בכיסויים הנדרשים לכל לקוח, שירות ומענה מהיר לתביעות ובגובה ההשתתפות העצמית. מגדל רואה בסוכן הביטוח שמלווה את הלקוח את החלק החשוב ביותר עבורו".



עם הפנים קדימה

אין ספק שצרכנות ביטוחי הנסיעות עלתה מדרגה בשנתיים האחרונות ועדיין, יש רבים שלא רוכשים ביטוח, או שלא כל כך יודעים על מה לשים דגש בבואם לבדוק ביטוח נסיעות.

איזה המלצות אתם נותנים לנוסעים כיום? על מה לשים דגש?

צייג: "אנו ממליצים לרכוש פוליסה המותאמת ללקוח ולנסיעה תוך בחינת העלות מול התמורה המתקבלת. חשוב להצהיר על מצבים רפואיים קיימים ולרכוש הרחבה כשיש מצב רפואי מיוחד, להתאים את הפליסה ולרכוש הרחבות בהתאם לאופי הנסיעה, כך שאם מדובר בחופשה הכוללת ספורט אתגרי כדוגמת קייקים או בנג'י לא לשכוח להוסיף הרחבה, אם מדובר בנסיעת עסקים מומלץ לבטח את המחשב והטלפון הנייד וכד. כמו כן חשוב לשים לב לכך שקיים מוקד רפואי 24/7 שיהיה זמין בכל מקום בעולם, גם באמצעות וואטסאפ (למקרה שאין אפשרות להוציא/ לקבל שיחות טלפוניות)".

אדלסון גולן: "יש לבדוק אילו שירותים ניתנים, תקרת הכיסוי, האם יש מגבלה על ספקים שניתן לעבוד איתם כדי לקבל שירות והאם המבוטחים צריכים לשלם מכיסם בקרות אירוע ביטוחי ולקבל החזר או שהחברה משלמת עבורם".

מעברי: "צריך להבין מה זה חו"ל. יש אלפים שיוצאים לסיני וירדן בפסח ולא תמיד מבינים שזה שהיעד קרוב זה לא אומר שצריך ביטוח נסיעות. כל יציאה מגבולות ישראל חושפת לאי כיסוי רפואי ומחייבת ביטוח נסיעות. הרחבת מקיף הקורונה מומלצת כל עוד הקורונה איתנו ברקע, הכיסוי נותן מענה רחב ביותר, 95% עדייו מוסיפים את הכיסוי".

אלבז: "מומלץ להתייעץ עם סוכן הביטוח, ולעדכן אותו בכל הפרטים הנדרשים: מצב בריאותי קיים, סוג הטיול ויעד הטיסה. בנוסף חשוב לוודא שהפוליסה מקיפה ונותנת מענה לכל הצרכים הנדרשים בדגש על כיסוי מותאם לקורונה".

פפקין: "חשוב שהלקוחות יבדקו מהם השירותים הניתנים על ידי החברה, באילו מקרים הם מכוסים ובאילו סכומים".

 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית