שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
הסוכן האופטימי: ממנעולים מנטליים למפתחות ההצלחה
ארז שלו מסביר על הקשר הישיר בין מחשבות, רגשות, התנהגויות ומכירות טבעיות וקלות
30/05/2022 13:45
כמה קשה לנו למצוא את הליד המתאים, לתאם פגישה, להגיע אליה, לקיים פגישה, לשאול, להסביר ולתת פתרונות מותאמים, כמה קשה להפיק ולתפעל, כמה קשה לעיתים לקבל מענה מדויק ומהיר מחברות הביטוח, כמה קשה לעיתים הרצון לג’נגל בין הבית לעבודה, בין הסעות לחוגים, ל”ג בעומר בשכונה, זוגיות ובכלל, כל הקשיים החיצוניים.

למרבה ההפתעה, גם פנימה אל תוך עצמנו אנחנו חווים קשיים, למרות שהאדם היחידי שחופר לנו בראש מרגע שאנחנו פוקחים את עינינו ומקיצים משינה ליום חדש הוא אנחנו.

כיצד יתכן שאנחנו מקשים על עצמנו? האם זו בחירה מודעת, תת מודעת?
במאמר זה אני משתוקק לתת לכם הצצה אל נבכי תת המודע שלנו, למנגנוני הפעולה שלו, להבין מהם המנעולים והמפתחות המנטליים בחיים ובמכירת פתרונות ביטוחיים ופיננסים ועל הקשר הישיר בין מחשבות, רגשות, התנהגויות ומכירות טבעיות וקלות.

אני מזכיר, אנחנו, כולנו נצר של היסטוריה משפחתית, ה-DNA, ההיסטוריה המשפחתית, הגנטיקה, התרבות ממנה באנו, הרגלים ואמונות, תפיסות עולם משפחתיות שהן תוצאה של מאות שנות שושלת משפחתית, אוהבי סיכון/דוחי סיכון, קלילים או כבדים, חשדנים או נותני אמון, אדונים או משרתים ועד ועוד.

מטרת העל של כל הדורות ככל יצור חי זהה, לשרוד, היינו לא למות ולהתרבות, היינו לא להיכחד.
מחקרים רבים מוכיחים כי כל זן של בעלי חיים שלא היה פרנואידי מספיק נכחד, החזק שורד זו רק סיסמה, בפועל החזקים כמו דינוזאורים ודומיהם נכחדו, אחרים, חלשים פיזית בהרבה שורדים עד היום.

מציאות העבר מלמדת את השורד לפעול באחת מתוך 3 אפשרויות כאסטרטגיית הגנה:
F/F/F- לתקוף/לברוח/לקפוא.

חשבו על זה, דוגמה הכי קלה, אתם בחניון של הקניון, עמוס שם ואתם ממתינים לחניה שתתפנה, והרי זה נס, מצאתם, זיהיתם נהג שמגיע לכיוון רכבו לפנות את מקום החניה המיוחל, רגע לפני שאתם מספיקים להיכנס לחניה לה המתנתם, מגיח רכב אחר ובמהירות משתחל לחניה לה המתנתם, אתם מצפצפים ומתוך הרכב יוצאים 2 חבר’ה, מצחקקים ולא מבינים מה הבעיה שלכם, אולי אפילו מרימים מעט את הקול לעומתכם.

אחת משלוש האפשרויות: או שאתם תוקפים, מתחיל סשן של צעקות ואולי חלילה אלימות והחזק יותר ינצח על המחירים שבכך.

אופציה שניה: אתם “בורחים”, מניעים את רכבכם ומתחילים לחפש חניה אחרת.

אופציה שלישית?: אתם קופאים, רואים את המציאות המתרחשת לנגד עיניכם ולא מצליחים להגיב, פשוט קופאים על מקומכם, משל הייתם אותה איילה המביטה בפחד אל פנסי הרכב המתקרב אליה ולא מצליחה לנוע, שתולה במקומה.

בכל מקרה, שימו לב ששלוש האפשרויות ההישרדותיות משתלטות בעוצמה ומחלחלות אל ההחלטות היומיומיות שלנו ומשפיעות עליהן ברמה כזו או אחרת, תלויי במבנה האישיותי שלכם.

בספרות המקצועית ובעיקר בעולם התוכן של אינטליגנציה רגשית וחשיבה חיובית מוזכרים 6 מנעולים מנטליים שהחלק השורד בנו מפעיל כפרשנים אוטומטיים שליליים כדי להגן עלינו, אנו מקשיבים לאותו קול פנימי שמגן עלינו, מאמינים לו ופועלים בהמלצתנו, גם אם תוצאות חיינו אינן כפי שרצינו מסביר לנו הקול הפנימי שלא התגוננו מספיק, ששוב נוצלנו, שמגיע לנו יותר ובעצם מחזק ומקבע את עמדת הקורבן שבנו.

אני שמח במאמר זה לזקק לכם את ששת המנעולים כפי שהם נשמעים יום ביומו באולמות והכיתות שבהן אנו נפגשים ללמידה משותפת ולצידם מציע לכם קול עליון יותר, כזה שמונע מאהבה במקום פחד אוטומטי, המטרה שלי היא שתדעו לזהות איזה מנעול מנטלי מופעל בתוכם בזמן שתת המודע מתעתע או אפילו במבט לאחור כשתנתחו את מה שקרה לטובת למידה והתפתחות, אני מאמין שברגע שתדעו לזהות את אותם מנעולים עם השם שלהם באופן מדויק תוכלו לאט לאט להוריד את רמת ההשפעה שלהם עליכם.

בשורה אחת ובפשטות, מנעול מנטלי הינו פילטר או עדשה מעוותת מציאות דרכה המוח שלנו חווה את מה שקורה. לכל מנעול אציע לכם מפתח חיובי.

מנעול ראשון התמקדות בשלילי
מנעול כל הזמן רוצים שנמכור יותר, מצד שני מורידים לנו מוצרי ליבה ומקצצים עמלות, סתם שקרנים ונצלנים, רוצים להרוג את המקצוע שלנו.

מפתח כמו בכל תחום, גם אצלנו בתחום יש דינאמיקה, מוצרים יורדים, מוצרים אחרים נכנסים, אני צריך ויכול ללמוד עוד דברים ושיטות להגדלת הכנסה כמו למשל, להשלים ידע בפיננסים/בריאות/אלמנטר/השקעות אלטרנטיביות וכדומה, לזרום עם השינויים.

מנעול שני התמקדות בקיצון
מנעול עוד מעט יולי אוגוסט, הילדים בחופשה ואין עם מי לדבר, כל הלקוחות בחו”ל או לא מעוניינים לשוחח, זה סיוט.
מפתח: מזל שיש זמנים בלי פניות נכנסות, זה הזמן הכי טוב שלי להכין תוכניות, להכשיר את העובדים, לעשות סדר בניירת ובתיק הלקוחות, כך אגיע מוכן לרבעון 4 של השנה.

מנעול שלישי הגזמה
מנעול החברות הישירות מפציצות בפרסומות, כל שני וחמישי יש עוד חברה ישירה שממציאה את עצמה, איזה מפחיד זה...מה יהיה עלי?

מפתח אני נותן יחס אישי, תכנון מוקפד, יעוץ מעולה ומלווה את המשפחות מא’ ועד ת’. ביטוח ופיננסים זה מקצוע שמצריך לא פחות פסיכולוגיה ויחסים אישיים מאשר טכנולוגיה מתקדמת, יש לי ותמיד יהיה לי יתרון על חברה ישירה.

מנעול רביעי

ניחוש מחשבות של הצד השני
מנעול אני יודע טוב מאוד מה עובר ללקוח הזה בראש, הוא בטח מתקשר לבטל את העסקה שעשינו אתמול, הוא כזה חוצפן, קרעתי את התחת בשבילו..

מפתח האמת שאם הייתי כזה קורא מחשבות ומדיום, הייתי יודע את המספרים של הלוטו ונהיה עשיר כל שבוע מחדש, אני לא באמת כזה ולכן, כדאי שאלמד להיות קשוב ומומחה בשאילת שאלות, כך אדע מה הלקוחות רוצים ולא אסתפק בניחושים מתוך הפחד שלי.

מנעול חמישי הכללה
מנעול כל הלקוחות האלה מאיימים כל הזמן לעבור למתחרה אם לא ניתן את המחיר הכי זול.
מפתח לסוכן יש ממוצע שנתי של 10%-15% לקוחות שעזבו, מכל מיני סיבות, אם כולם היו מחפשים מחיר זול כנראה שלאף אחד מאיתנו לא היו לקוחות ולא היתה פרנסה, אולי אני צריך לזהות מראש מי מאותת נטישה ולייצר מהלכים מונעים או פשוט למכור כמות גדולה יותר ולשחק על חוק המספרים הגדולים.

מנעול שישי התקרבנות
מנעול אף אחד לא מבין את זה אבל אצלי בעסק הכי קשה כי...
מפתח אני אחראי לתוצאות חיי, אני ילד גדול, כל מה שמניב לי טוב אני זרעתי, כל מה שמקשה עלי אני יצרתי, במחשבות, ברגשות, בדיבור ובמעשה. הכל בידיים שלי ועם אמונה בכוח עליון בכלל אני טורבו.

גבירותי ורבותי, זה הכל/הקול בראש, למי מהם תתנו למצח? לקול האוטומטי השלילי או לקול הגבוה, הנקי, החיובי שמשדר אהבה?

זה תלוי בכל אחת ואחד מכם, האם לחיות דרך עדשות של קורבן או של מלכה או מלך.

הכותב הינו מנכ”ל קבוצת באלאנס ומנהל קהילת באלאנס לסוכני ביטוח
 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית