שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
קורונה OUT: ההזדמנויות בעולם הביטוח שאחרי המגפה
הקורונה שינה את כללי המשחק והעלתה הזדמנויות ואתגרים חדשים לחברות הביטוח ולסוכנים | הוירטואלי הופך לנורמה החדשה
כיצד חברות ביטוח וסוכני ביטוח יכולים להתגבר בהצלחה על אתגרי ריחוק חברתי ולשגשג לאחר מגפה?

ההשפעה של הקורונה שינתה לכולנו את החיים. בתי ספר סגורים, גבולות אטומים, התכנסויות ציבוריות מוגבלות ועסקים, שבחלקם עדיין שמתנהלים בסביבת עבודה מהבית. מסרים מעורבים של ממשלות ואסטרטגיות הגנה שונות רק מוסיפים לבלבול ולדאגות שלנו.

עד כמה שהזמנים האלו קשים, החדשות הטובות הן שברחבי העולם, אפשר לומר בבטחה שכל המדינות מחפשות 'לשטח את העקומה' ואמצעי ריחוק פיזיים נהוגים בכל רחבי העולם.

הצעדים האלה, שלפני זמן לא רב היו נראים מופרכים, נראה שיש להם השפעה דרמטית. מספר המקרים החדשים, כאחוז מהאוכלוסייה, במקומות רבים, מתאזן ויורד. אבל זה הושג במחיר של מעורבות פיזית - שלדעתי יהיו לה השפעות משמעותיות על החברה והעסקים בעתיד.

מדינות שונות שוקלות לשחרר את אמצעי הבידוד שלהן, אך קשה לחזות מתי יסתיים הריחוק החברתי. גם כאשר אמצעים אלה יופסקו, אנו צפויים לראות שינויים באופן שבו אנו חיים ועובדים. סביר להניח שהנסיעה בתחבורה ציבורית, ברכבות ותעופה לא תהיה קלה ונוחה כמו פעם. יהיו פחות פגישות אישיות ויותר חיבורים מרחוק. עבור מגזר ההייטק לדוגמה, אימצו באופן קבוע עבודה מהבית בחברות מסוימות.

מציאות חדשה זו מחייבת חברות ביטוח ואותנו סוכני ביטוח למצוא דרכים חדשניות לניהול עסקינו, בהתייחסות ללקוחות, וכן להגיב לתנודות בשווקים, התנהגות צרכנים ורגולציה. זה אומר להאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית שמדברים עליה כבר שנים, אבל עדיין לא קיבלה אימוץ נרחב.

רמת האימוץ והמודרניזציה הטכנולוגית אינה אחידה במדינות, שלא לדבר על ברחבי העולם. בזמנים קשים אלו, חברות הביטוח מתחבטות כיצד להשתמש בכל רמת טכנולוגיה שיש להן כיום כדי לשרת את הלקוחות בצורה הטובה ביותר ולשמור על פעילות עסקית יומיומית מרחוק.

עבור תעשיית הביטוח, עבודה מרחוק מהווה אתגר ייחודי ומשמעותי. תעשיות רבות נמצאות הרבה יותר רחוק במסעות הדיגיטליזציה שלהן מאשר תעשיית הביטוח. כלים דיגיטליים מאפשרים את העבודה מרחוק לפשוטים. עבור חברות ביטוח רבות המציאות שונה בהרבה.

"המערכות הוותיקות בנות עשרות שנים שרוב חברות הביטוח מסתמכות עליהן כדי לנהל היבטים רבים של העסק - הכל מתביעות, גבייה, חיתום ועוד. אבל כמעט בן לילה, ניהול ההליכים הפכו למכשולים חמורים מאוד לנהל עסקים כרגיל".

מערכות מזדקנות אלה מקשות על חיבורים מרוחקים. קשה לגשת לנתונים. זרימות העבודה הידניות שבהן חברות הביטוח משתמשות לעקיפת הבעיה כדי לעבד אפליקציה או לחתוך בדיקה קשות אם לא בלתי אפשריות ליישום. כיצד יכולים חתמים וצוות תביעות לבצע ביצועים יעילים כאשר הנתונים הדרושים להם אינם זמינים?

טרנספורמציה דיגיטלית ובמיוחד מודרניזציה של מערכת ניהול מדיניות (PAS), תמיד הייתה שיקול - משהו שהיה צריך לקרות, מתישהו. מנהלי מערכות מידע השקיעו שנים בעבודה כדי לתחזק את התשתית המזדקנת שלהם וליצור תיקונים המאפשרים לעסק שלהם להמשיך להתחרות. המציאות החדשה יוצרת עבורם נטל גדול עוד יותר.

אילו יכלו, כולם היו מעדיפים לעבור למערכות חדשניות. כבר היינו קוטפים את היתרונות של מערכות בק-אופיס מבוססות כללים המאפשרות זרימת נתונים יעילה, אינטגרציה טובה יותר, גישה מרחוק קלה יותר ותגובות מהירות יותר לשינויים בשוק.

"כעת, כמעט בן לילה, השיקולים לטווח ארוך יותר לגבי שדרוג PAS מדור קודם והעברה של הנתונים שלהם לפלטפורמה מודרנית, הפכו לבעיות שיש להתמודד עמן כאן ועכשיו".

המעבר למערכות חדשניות אינה אירוע בן לילה לילה, תהליך קבלת ההחלטות שיכול להניע למסע הזה יכול להתניע היום. זה יכול להפוך לחלק מהאסטרטגיה הארגונית ומתוכנית ההמשכיות העסקית (BCP) שעוזרת להקל על הקשיים הנוכחיים ולקזז את אלה שעלולים להגיע.

ההזדמנות בזמנים הקשים שאנו עוברים:

-לאפשר לחתמים, ולצוות תביעות להמשיך לבצע ביעילות את עבודתם מרחוק.

-להפחית את התלות ב-IT, לשים את השליטה בידי היחידות העסקיות.

-להאיץ חדשנות כך שניתן ליצור בקלות יותר מוצרים ושירותים חדשים כדי להגיב לשווקים הפכפכים ולרגולציה חדשה.

המצב הנוכחי שלנו הסיט את ציפיות הלקוחות לשירות מקוון לרמה גבוהה עוד יותר. בתקופה של ריחוק חברתי קפדני, הקורונה הבהירה שצריך להיערך למצב שסוכני ביטוח כבר לא יכולים להיפגש פנים אל פנים עם לקוחות - מה שהופך אינטראקציות מקוונות ושירות דיגיטלי לחובה ולא למשהו נחמד שיש. ברוב חלקי העולם, זהו אתגר משמעותי מכיוון שרוב מכירות הביטוח עדיין נעשות פנים אל פנים, והתשתיות לשירות ומכירה מותאמים אישית באונליין אינה מיושמת באופן נרחב.

אז איך יתבצעו מכירות שמייצרות את כל הפרמיות החדשות כאשר סוכני ביטוח לא יוכלו עוד לפגוש לקוחות פוטנציאליים בבתיהם או לקבל אותם במשרדם? מה קורה כאשר צרכנים לא יכולים להיכנס למשרד? פרמיות חדשות הן מנוע הצמיחה של התעשייה שלנו. בלעדיהם, מה יקרה לתעשייה שלנו?

נדרשים פתרונות דיגיטליים משולבים כדי לגשר על פער המרחק החברתי. סוכני ביטוח מוכרחים להיות מסוגלים להתחבר עם לקוחות מרחוק - דרך פגישות אינטרנט, אפילו בטלפון - לעבור להמחשות ניתוח צרכים מקוונות כדי להכניס לקוחות חדשים מרחוק ולקיים פגישות שרות תקופתיות, יכולת חתימה אלקטרונית ועוד. כל תהליך המכירה נמצא בעיצוב מחדש. התהליך המסורתי של פגישות פנים אל פנים לאיסוף מידע על לקוחות, המחשת נתונים והשגת חתימות משתנה במציאות הנוכחית שלנו. במקום זאת, יש צורך בזרימות עבודה דיגיטליות מרוחקות ואוטומטיות יותר.

איך ייראה עולם ביטוח לאחר המגפה?
ריחוק חברתי שם את הזרקור על הצורך של חברות הביטוח לצמצם הוצאות ולשמור על מרווחים אפילו יותר מבעבר. פחות אינטראקציה פנים אל פנים מפעילה לחץ על ההכנסות. התנודתיות בשוק משפיעה על ההשקעות העומדות בבסיס מוצרים רבים.

האחריות היא על חברות הביטוח למצוא דרכים להגביר את הפרודוקטיביות והיעילות. כדי להתמיד בזמנים קשים כאלה ולהתכונן לעמוד באתגרים הבאים, חברות צריכות לחשוב בצורה אסטרטגית על השקעות שיאפשרו אוטומציה, יגדילו את היעילות ויחזקו את הקשרים עם הסוכנים והלקוחות.

חברות הביטוח מוכרחות למנף פתרונות דיגיטליים הנותנות מענה לצרכים הספציפיים של הסוכנים והעובדים ויסייעו להם להפוך את תכנון המשכיות עסקית לאפקטיבי יותר.

פתרונות Back-Office ו-front-end משולבים יכולים להפוך את העבודה מהבית ליעילה ואטרקטיבית יותר. בעולם מתפתח של עסקאות וירטואליות, המבוסס על כללים בשילוב עם כלים דיגיטליים מתקדמים כמו אפליקציה לכל לקוח ופורטלים של לקוחות מאפשרים לכל בעלי העניין בתעשייה להישאר מחוברים.

עם המערכת הטכנולוגית המתאימה:
-חברות יוכלו להעניק ללקוחותיהן שירות פרסונלי.

-סוכני הביטוח יוכלו לספק חווית לקוח יוצאת דופן בכל האינטראקציות כאשר יהיה חיבור וזרימת מידע חופשי בכל התוכנות, החל מהגשת הצעות חדשות ועד לתביעות.

-סוכנים יוכלו להיפגש ביעילות עם לקוחות פוטנציאליים ולקוחות באופן וירטואלי, להישאר בטוחים ולשגשג בשנים הבאות.

COVID-19 שינה את כללי המשחק והעלה אתגרים חדשים (כמו גם הזדמנויות) לחברות ביטוח וסוכני ביטוח כאשר הוירטואלי הופך לנורמה החדשה. על ידי הצעה דיגיטלית מקיפה המשתרעת על כל שרשרת הערך, לפתח מוצרים חדשים, ליצור חוויות לקוח דיגיטליות, להגיב במהירות לשינויים המתעוררים וכן למנף נתונים ביעילות כדי ליצור הזדמנויות עסקיות חדשות.

* הכותב הינו סגן יו"ר ועדת חדשנות ודיגיטל בלשכת סוכני הביטוח
 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית