שם משתמש
סיסמא
עו"ד עדי בן אברהם
כתבות נוספות בתחום
 
לוח אירועים
עו"ד עדי בן אברהם לרשות שוק ההון: לדחות את תחילת הוראות חוזר הצירוף ביחס לאזרחים ותיקים
לדבריו, הדבר נדרש כדי לאפשר לענף להיערך בצורה נכונה במסגרת יישום הליכי ההדרכה ותהליכי העבודה, על מנת למנוע מבעלי הרישיון ומי מטעמם את המצב בו בעוד חודש ימים, הם יהיו מנועים מלשווק ביטוח לאזרחים ותיקים
עו"ד עדי בן אברהם, לשעבר היועץ המשפטי של לשכת סוכני הביטוח, פנה בקריאה אישית לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, לדחות במספר חודשים את מועד התחילה של הוראת חוזר הצירוף ביחס לאזרחים ותיקים מעל גיל 67. בשיחה לעדיף, ציין עו"ד בן אברהם, כי בעוד חודש יכנסו לתוקף העדכונים החדשים של רשות שוק ההון בעניין אופן צירוף אזרחים ותיקים.
 
עו"ד בן אברהם מסביר: "לטעמי, מדובר על מהלך מבורך וחשוב לטובת ציבור חשוב באוכלוסייה אשר נדרש להליך שיווק אישי המותאם לצרכים הייחודיים לו, אלא שלא מעט מלקוחות המשרד מוטרדים מפרק הזמן שנותר להערכות הנדרשת, ונראה כי בטווח הזמן שנקצב ליישום התהליך אין די ולכן יש מקום ליתן ארכה של חודשיים לפחות, על מנת לאפשר לענף להיערך בצורה נכונה לתהליכי העבודה, על מנת למנוע מבעלי הרישיון ומי מטעמם את המצב בו בעוד חודש ימים, הם יהיו מנועים מלשווק ביטוח לאזרחים ותיקים".

בהנחיות שפורסמו בינואר השנה נקבעו מספר הנחיות לעניין צירוף לביטוח בכל הנוגע לאזרחים ותיקים. בין היתר נקבע כי שיחת צירוף לביטוח תבוצע על ידי נציג שירות שעבר הכשרה למתן שירות לאוכלוסייה זו, זאת על מנת לוודא שנציג השירות מודע למאפיינים הייחודיים של האוכלוסייה ורגיש אליהם.

כמו כן, שיווק יזום למבוטח אזרח ותיק יבוצע באופן דו שלבי, זאת על מנת לוודא כי לא מצרפים לביטוח שאינו עונה לצרכי המבוטח. בשלב הראשון נקבע שנציג הגורם המשווק שהוכשר לתת שירות לאוכלוסייה זו, יפנה לאזרח הוותיק ויציג בפניו את עיקרי הכיסוי המוצע לו באופן מקיף וברור.

במעמד השיחה יתאם הגורם המשווק מועד לשיחה או פגישה נוספת לאחר יומיים לפחות ממסירת התמצית הכתובה של הכיסוי שהוצע לאזרח הוותיק. עוד יציע הגורם המשווק לאזרח הוותיק להתייעץ עם קרוב משפחה או אדם אחר בקשר להצטרפות. זאת במטרה להדגיש את חשיבות האירוע ולוודא שאכן יש לאזרח הוותיק צורך בביטוח המוצע. בשלב השני, חברת הביטוח או סוכן הביטוח ייפנו שנית למועמד לביטוח לצורך המשך וסיום הליך השיווק, ככל שהמועמד לביטוח מעוניין בכך.

עו"ד בן אברהם מסביר כי החוזר מדבר על כך שההכשרה המתבקשת לאזרחים ותיקים, שהינה הדרכה מקצועית ראשונית, שתועבר על ידי חברת הביטוח או סוכן הביטוח, תהיה בהיקף של שלוש שעות מטעמם, לכל הפחות, שלאחריה ניתן יהיה לפנות לאזרחים ותיקים בשיווק ביטוח יזום. בנוסף נדרשת הדרכת ריענון אחת לשנה בעניין.

את ההדרכה הזו, על העוסקים בענף ומי מטעמם, יש לבצע עד סוף חודש יוני (נותר פחות מחודש). "אף אם נאמר כי כלל הסוכנים יתכנסו יחדיו עם עובדי חברות הביטוח להדרכות חשובות ומיוחדות אלו, ספק בעיני אם יעלה הדבר בהצלחה מלאה על ידי כלל העוסקים בענף לערוך את ההדרכה (במשך שלוש שעות כזכור) , אלא אם מערכות הזום יעבדו גם בלילה", מציין עו"ד בן אברהם ומוסיף: "משכך, טוב תעשה הרשות אם תשקול לדחות את התחילה של ההדרכה בחודשיים נוספים לשם השלמת הליך הטמעת התהליך בצורה נכונה, כך שסעיף התחילה ביחס להדרכת העוסקים בענף יכנס לתוקף במועד נדחה אחר שניתן יהיה לתאם למשל עם חברות הביטוח ולשכת סוכני הביטוח".

 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית