שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
זה (לא) רק הכסף
בכל תביעה אני זוכר את המרכיב האנושי | הבסיס הוא שהלקוחות הם קודם כל בני אדם, כך גם האנשים בחברות הביטוח
תביעת ביטוח.
 
לא כל תביעה היא שאלת חיים
29/5/2022
לא כל תביעת ביטוח היא שאלת חיים, אבל, לכל לקוח הזכות להיות מפוצה כראוי, כשצריך | רק יד של מקצוען תהיה שם לתמוך ולממש
פוליסה, פגיעה, קיום מקרה הביטוח, תובעים, נתבעים, כסף.

לכאורה, הכל clear cut. פשוט, ברור ומובן.

כשיש הסכמה, מה טוב, כשאין, מתחילה התשה הדדית.

ואיזו התשה.

כמה מבוטחים הכרתם ש'התייאשו' מטיפול בתביעה, רק כי נדרשו לעוד ועוד מסמכים?

וגם שם, זה לא כל הסיפור.

פנייה מסוכן מוכר, מקרה עצוב.

המבוטחת, אימו של אחד מאנשי העסקים העולים בתחומו, שם מוכר, הפירמה מוכרת עוד יותר.

הוא לא מעורב בתביעה, יש לו עסקים, והאמא שלו אינה חלק מהם.

יש עוד אח, קצת פחות מוצלח, נמצא בדרום אמריקה.

אנחנו נעבוד עם האח ההוא, הפחות מוצלח, בקשר חוצה יבשות.

הסוכן מודה בפניי כי אינו יודע איך לבנות אסטרטגיית תביעה.

תאמרו, "מה הבעיה? מסמכים, מגישים ו...זהו".

אז זהו, שלא!

בהגשת תביעה לחברת ביטוח או קרן פנסיה יש חשיבות רבה לדברים רבים שמי שאינו עוסק בכך בתדיר, לא יכול לדעת.

למשל, איך מקצרים טווחי זמן כאשר חברת הביטוח מחליטה לעשות איסוף מידע מתיקים רפואיים.

או אילו מסמכים לא להציג, לא מכיוון שיש שם מה להסתיר, אלא, כי הם לא רלוונטיים, ויאריכו את משך הטיפול מצד מחלקת התביעות.

הגשת תביעה מוצלחת ונגישה, היא אומנות בפני עצמה המחייבת ידע והמון ניסיון.

בחזרה לסיפור.

הגברת נמצאת בעולם משל עצמה.

קוראים לזה אלצהיימר, דמנציה, או כל שם אחר שתבחרו.

בית מפואר, ה-אזור היוקרתי ליד הים, גינה מטופחת עם בריכת שחיה.

בבית, ריח נפלא של בישולים טובים, והנה, אני מגיע להכנה שלפני הבדיקה.

"אתה הבחור מהרכבת? למה הרכבת לא יוצאת בזמן"? מקדמת את פניי שאלה.

כמובן, שאין שום קשר בין הרכבת לביני.

הלקוחה היא ההיפך הגמור מתדמית המבוטח המסכן.

לבושה היטב, מסודרת, נקיה, מאופרת ומסורקת בקפידה עם שיער משוך לאחור.

אני מציג את עצמי בקצרה, וברור שבצד השני לא קולטים מילה מדבריי.

הרופא מגיע.

אני תמיד נמצא עם לקוחותיי בבדיקה הרפואית, חוק.

וגם מצלם, שיהיה.

כבר היה לי מקרה שהוחלפו בדיקות, ורק הצילום הביא לתשלום.

שאלות לבדיקת התמצאות בזמן ובמרחב.

מי יודע מה משתולל במוח ה"מקולקל" הזה בעת התשאול.

תשובות שאינן קשורות לכלום.

די ברור שאין פה מחלוקת.

הדוח יגיע לחברת הביטוח ויחל התשלום.

והאמת? כמו שאני רואה את הבית, לא היה באמת צורך בתשלום קצבת הסיעוד הזו, בטח לא צורך כלכלי.

הרופא מקפל את הניירות וציוד הבדיקה והולך.

"תודה לך", אומר בן הזוג של הנבדקת.

מה כבר עשיתי?

"שתבין, שלפני הבדיקה, במעט רגעי הצלילות וההבנה שעומדת להתקיים בדיקה, היא היתה בחרדה מתמשכת, עד כדי עליה בלחץ הדם והדופק".

אני מתכוון לצאת.

היא יושבת על הכיסא במטבח, זקופה, נאה מאוד ואצילית.

נראית כמו נסיכה.

אני רוכן ואומר לה "שלום, אני הולך ואדבר עם הבן שלך (לא מציין את שמו כאן)".

פתאום, משהו קורה.

היא מסתכלת עליי והמבט הריק מתמלא בשנייה.

"אתה מכיר אותו? הוא חבר שלך? תגיד לו שאני אוהבת אותו ומתגעגעת. ותודה שבאת להיות איתי, זה היה לי חשוב, הרגעת אותי".

ובשנייה נוספת, המבט שוב הופך להיות זגוגי.

כאילו, פרץ של צלילות בעולם מטושטש לגמרי.

אני מסתיר את הדמעה שמבצבצת לה בזווית העין.

בכל זאת, סמכות מקצועית, לא?

בכל פעם כשמגיעה תביעה, וזה קורה הרבה, אני זוכר את המרכיב האנושי.

שומר על עצמי מכניסה למעורבות יתר, אחרת, אשתגע.

הבסיס הוא שהלקוחות הם בני אדם, תחילה, וכמובן, גם האנשים בחברות הביטוח.

את זה, חייבים לזכור.

"כשאתה שוכח, כן, אתה מסכן" (ש. ארצי).

• הכותב הינו בעלים ומייסד 'iclaim - הביטוח של הביטוח שלכם’

 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית
תגיות:


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית