שם משתמש
סיסמא
מימין: אוהד מעודי ורועי ויינברגר | צילום: סטודיו עדיף
 
לוח אירועים
אוהד מעודי: אנחנו לא נגד שירותי אקסטרה שהסוכן נותן ללקוחות, אבל צריכה להיות שקיפות
סגן בכיר לממונה על שוק ההון התארח בוועידת הסוכנים והיועצים ה-14 של עדיף | הציג נתונים חדשים לפיהם שיעור ביטוחי הדירה בישראל הוא גבוה יחסית ל-OECD, כ-70%
אוהד מעודי, סגן בכיר לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, חשף הבוקר (ג') בוועידת הסוכנים והיועצים ה-14 של עדיף, נתון מעניין לפיו על פי דיווחים של הלמ"ס וגם של חברות הביטוח, שיעור המבוטחים בישראל בביטוח דירה יחסית טוב ביחס למדינות ה-OECD והוא גם נמצא בשיעור גבוה יחסית, של כ-70%, לפי הנתונים המעודכנים. "לכן המצב הוא טוב. מה שכן, צריך לראות איך לטפל בכיסוי הביטוחי", ציין.
 
מעודי אמר את הדברים בריאיון לרועי ויינברגר, כתב ביטוח ובנקאות בגלובס, שביקש את התייחסותו של לעניין ההנחיות החדשות לגבי ביטוח דירה שפרסמה רשות שוק ההון לאחרונה. ויינברגר ציין שדוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שפורסם לאחרונה מצביע על כך שיותר מ-300 מבנים בישראל בסכנת קריסה.

"לפני שבועיים אמרת בוועדת הכלכלה שאתם בוחנים להוציא מודל של טוטאל לוס לדירה כמו שיש ברכב. תסביר מה עומד מאחורי זה", פנה ויינברגר למעודי שהשיב: "לגבי ביטוח דירות ורעידות אדמה, חשוב לומר ולהכיר בכך שקודם כל המענה הביטוחי הוא השלב שאחרי. זאת אומרת אחרי שאירוע קטסטרופה אירע בעצם, ולכן צריך קודם כל להתמקד בראייה שלנו בשלב שלפני. אני חושב שזאת מטלה מאוד חשובה שצריך לשים בה דגש - לחזק את כל המבנים, במיוחד אלו שנמצאים בסיכון. הדבר הזה כמובן יצמצם ויפחית את הסיכון גם כמובן לנושא הביטוחי. וזאת האחריות של כל משרדי הממשלה. כל משרד או רשות כזאת או אחרת במסגרת הממשלה, צריכים לשים את הדבר הזה בראש מענייהם."ב

מעודי הוסיף: "בתחום שלנו, הביטוחי, פרסמנו טיוטה שהמטרה שלה זה לתת הגנה ביטוחית כאשר יש אירוע של קטסטרופה. יש כמובן כיסוי של רעידת אדמה. הכיסוי שיצא בא לתת מענה רחב יותר. זה לא פשוט. הוא מאתגר".

קיבלתם תגובות מהשוק לגבי החידוש שיהיה אפשר לקבל כיסוי ביטוחי במקרה של קריסה כמו שראינו בחולון מכל סיבה ולא רק מפיצוץ?

"אנחנו מקבלים עליה הערות מגורמים שונים. נפגשנו עם חברות הביטוח. אמנם לא באופן פרטני, אלא במסגרת האיגוד. לא מפתיע שהחברות חוששות. עלו כל מיני סוגיות גם בהקשר של ביטוחי משנה, נגישות למידע לגבי מבנים מסוכנים. למרות שזה מאתגר, כן חשוב שיהיה פתרון ביטוחי מאוזן ואני מדגיש מאוזן, שייתן מענה אפקטיבי לציבור לאחר אירוע קטסטרופלי".

ויינברגר ציין שאתמול התברר שהכנסת הולכת להתפזר, כאשר אחת הרפורמות הגדולות שקידמה רשות שוק ההון בשנים האחרונות והיא המתינה לחקיקה, זה נושא הסוכן האובייקטיבי. "אם זה לא יתקדם במישור החקיקה, איזו התקדמות אתם כן רואים מהשטח?", נשאל מעודי.

"דובר לא מעט על הרפורמה של הסוכן האובייקטיבי. חלק מהדברים אכן היו צריכים להיות בחקיקה. יש לא מעט דברים במסגרת הוראות הרשות וחוזרי הממונה. חלק מהדברים פורסמו בעבר וחלק צפויים להתפרסם בעתיד. צריך לשים את הדגש מבחינת המטרות של אותה רפורמה: הראשון - צמצום ניגודי העניינים; השני - שקיפות; הדבר השלישי - השאת ערך למבוטח. שלושת הדברים הללו זה גם דבר שהסוכנים צריכים ורוצים.

"יושב פה גם נשיא לשכת סוכני הביטוח, גם הוא רואה בדברים של השאת ערך למבוטחים ושקיפות בסוף זה WIN-WIN. גם הסוכנים הטובים לא צריכים הוראות של הממונה על השוק ההון. הם פועלים בהוגנות ובשקיפות. סוכנות שפועלת כך, מן הסתם מצליחה והלקוחות חוזרים אליה, כי המוניטין הוא כמו שצריך.

"גם בהקשר הזה פורסמו חלק מהתיקונים בחוזר צירוף. איך צריך לצרף לקוח, גם במסגרת פעילות של סוכנות. אם למשל סוכן כמעט ולא משווק הרבה חברות, עובד עם חברה אחת או שתיים, צריך לתת לזה שקיפות. המבוטח לפעמים מגיע, חושב שיש מולו סוכן שיש לו על המדף הרבה אפשרויות. הוא לא קיבל מענה ביטוחי. חושב שאין לו מה לעשות. לא תמיד הוא מודע שאפשר למצוא היצע רחב יותר אפילו בסוכנות אחרת. לכן הדבר הזה חשוב.

מעודי התייחס לשירותים שהם אקסטרה שהסוכן נותן ללקוחות. "אנחנו לא נגד הדבר הזה. אבל צריך לראות גם כאן שיש שקיפות. לפעמים אנחנו מקבלים תלונות של לקוחות - שלקוח נכנס לעסקת ביטוח אל מול אותו הסוכן ובדיעבד התברר שעליו לשלם לו קנסות או סכומים שבכלל לא שוקפו ללקוח בתחילת הדרך. זה אינטרס של סוכן שפועל בצורה הוגנת. הדברים האלו צפויים להתפרסם בהמשך השנה".

על השיח עם לשכת סוכני הביטוח, אמר מעודי: "השיח היום הרבה יותר טוב מאשר היה בעבר. לא תמיד אנחנו מסכימים על הדברים, אבל השיח חיובי, בונה. ולעתיד – גם כן עושים חשיבה בנושא של הלידים. זה לא האינטרס של סוכן שהוא הוגן - או שייקחו לו את הלקוח ללא הסכמה או שהלקוח יעבור לסוכנות אחרת בלי שהוא בכלל מודע לזה. המידע שלו פרטי ולא אמור לעבור מאחד לשני בלי שיהיה מודע לכך".

זה אומר שיש סיכוי שתרחיבו את הפעילות שאפשר לגבות?

"בתחום הביטוח והאלמנטר בכלל, אין ייחוד עיסוק. למשל תביעה צד ג' - יש סוכנים שמבחינת הרצון שלהם מול הלקוח מסייעים ללא תמורה ויש סוכנים שאומרים אני עכשיו אהיה מול חברת ליסינג, אעזור לך בתביעה, מגיע לי איקס שקלים. עקרונית אין עם זה בעיה. אם הוא משיא ערך ללקוח ונותן לו את השקיפות והגילוי לדבר הזה - כמובן שזה במחיר סביר. הדבר הזה יכול לתרום, אין שום בעיה".

שיווק ביטוח: בנק יצטרך לשכנע שהוא משיא ערך מוסף ללקוח

מעודי התבקש להתייחס לרפורמה נוספת שברשות שוק ההון מבקשים לקדם - לאפשר לבנקים לשווק גם ביטוחים. "הייתי נוכח ברפורמה שקידמנו כדי להגביל את עמלות הבנקים בשונה ממה שסוכנים אחרים גבו. הכשל שוק הזה חייב אותנו להתערב כדי להפחית את העמלה ולייצר מחיר סביר והוגן ללקוחות, שבוא נגיד ברוב המקרים לא היו מודעים לכך.

"כרגע, בטיוטה של חוק ההסדרים יש לנו מספר תנאים כדי לראות איך אפשר להתקדם עם זה - קודם כל הבנקים הגדולים בחוץ. צריך לראות שזה כמובן רק במודל של אובייקטיבי, בעולמות של האלמנטר בלבד".

מעודי הדגיש: "גם אם החקיקה תעבור - הסמכות בסופו של דבר לתת רישיון או להרחיב רישיון קיים לסוכנות קיימת, היא של הממונה על שוק ההון. התפקיד שלו גם על פי החוק, לפני שהוא נותן הרחבה של רישיון או רישיון חדש, זה לוודא שזה יתרום לתחרות וישיא ערך למבוטח ולצרכן. גם אם זה יעבור, נצטרך להשתכנע שאותו בנק גם אם הוא קטן, יוכל לתת ערך מוסף ללקוחות וזה צריך להתקיים בתנאים שלנו".

 
 


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית