שם משתמש
סיסמא
לוח אירועים
שותפות עסקית אמיתית
על חשיבות פיתוח קשרים עסקיים של חברות ביטוח עם המפיצים | חברת הביטוח הדיגיטלית Wefox כ-Case Study
Wefox היא חברת הביטוח הדיגיטלית הגדולה ביותר באירופה. מדוע זה מעניין?
חברת Wefox היא חברת ביטוח שהוקמה מתוך תפיסות ברורות ושקופות שעומדות בלב המוצר באמצעות חדשנות.
החברה מצהירה שהיא מסוגלת לתת מענה אוטומטי ל-80% מהתהליכים ללא מגע יד אדם באופן מיידי, ללא משנה באיזה יום בשבוע, והלקוח מקבל תשלומי תביעות במהירות, פי שמונה מהמבטח הממוצע.

המודל העסקי של חברת Wefox הוא הפצת מוצרים, בעיקר באמצעות סוכני ביטוח בכלים טכנולוגים מתקדמים המאפשרים יעילות תפעולית גבוהה, שירות מהיר וכל הטוב שיש לטכנולוגיה להציע.

אימוץ הגישה של זהות אינטרסים ויצירת קשרים שבנויים על ערכים כמו אמון, הוגנות ושקיפות, מהווה בשורה של ממש.
החברה מאפשרת התממשקות ישירה ושיתוף הדאטה בינה לבין סוכני הביטוח שעובדים איתה.

בשונה מחברות הביטוח המסורתיות, WeFox החליטה לשתף את הסוכנים בטכנולוגיה שפיתחה ומאפשרת לשותפים העסקיים שלה ליהנות מהיכולות המדהימות שלה.

תפיסת העולם של החברה הינה שסוכני הביטוח שותפים עסקיים והחברה מחויבת לקידום ופיתוח הסוכנים לעבר הקידמה.
החדשנות האמיתית בחברת ביטוח דיגיטלית כמו Wefox היא שהבידול שלה הוא בשיתוף הסוכנים ביכולות הטכנולוגיות המדהימות שפיתחה. החברה מאפשרת לסוכן הביטוח לעבוד בפלטפורמה אחת מבוססת אוטומציה בתהליכי שירות, שיווק ומכירות.

בידול תחרותי
בישראל קיים מצב לא סביר שחברות הביטוח אחד מעוניינות להגדיל פעילות באמצעות סוכנים, ומאידך אינן משקיעות משאבים ומאמצים ראויים בסוכן הביטוח שמשווק את המוצרים שלהן.

חברת Wefox נוהגת באופן הפוך היות וזה חלק מה-DNA של ארגון בכלכלה החדשה.

שיתוף הסוכנים הוא חלק מהותי מהמטרה של החברה שהיא לגייס סוכנים שיווקו את מוצריה בכלים טכנולוגים מתקדמים. זו מהפכה של ממש שתואמת את השאיפה של הרגולטורים בעולם.

חברת ביטוח מפתחת קשרים עסקיים עם המפיצים שלה מתוך ערכים המתבססים על אמון, שקיפות והוגנות.
אין גבול לרמת הסנכרון והדיוק שניתן להגיע בקשר בין סוכן הביטוח לחברת הביטוח.

החברה מבינה שנכון עבורה מבחינה עסקית לבנות, יחד עם סוכני הביטוח המהווים את כוח ההפצה המשמעותי ביותר, מסעות לקוח משותפים בסנכרון ובתקשורת מלאה, כאשר הלקוח הסופי הוא הפרסונה החשובה ביותר. הלקוח הסופי שרכש מוצרים ומצפה לקבל שירות מהתחלה ועד הסוף, מעדיף לרוב להתנהל מול סוכן הביטוח וצוות משרדו מאשר ישירות מול חברת הביטוח או נציגיה.

כאשר חברות הביטוח בישראל ישקיעו בפיתוח ממשקים מול המערכות של סוכני ביטוח וירתמו יחד לטובת תהליכים בתחומי השירות, מכירות ושיווק תוך שימוש מושכל בדאטה, שוק ההפצה של סוכני הביטוח יעריך זאת.

הנתונים הם אלה שעשויים להביא לסוכן הביטוח את הבידול התחרותי. ניתוח והפקת תובנות בעלות ערכים עסקיים, הם שיביאו לסוכנויות הביטוח את הצלחתן העתידית. הנתונים הם השלד והבסיס של טרנספורמציה עסקית בכל סוכנות ביטוח.
סוכן הביטוח מוכרח לייצר ללקוחותיו חווית לקוח מותאמת אישית ולאמץ כלים דיגיטליים לשמירה על קשר שלאחר המכירה, אחרת התחרות תמשיך להיות רק על המחיר.

סוכני הביטוח צריכים לחשוב כיצד ליצור בידול עסקי מחברות הביטוח על מנת לשמר את יתרונם היחסי וקיימים לא מעט.
סוכני הביטוח נדרשים לשנות דפוסי חשיבה ולהיות פתוחים לשינויים מהירים. השינויים קשים לכולם, אבל ישתלמו לסוכן במטרה להגדיל את שורת הרווח ולספק ללקוח חוויה צרכנית איכותית, שקופה ומותאמת לציפיותיו.

שינוי בכללי המשחק
ברחבי העולם תחום הביטוח חווה מהפכות שמשנות את כללי המשחק. שחקנים שלא יהיו מספיק מהירים לבצע התאמות יפלטו מהשוק.

העוסקים בענף צריכים להמציא ולחקור מודלים עסקיים חדשניים שיהיו מקובלים על הרגולטורים.

בשורה התחתונה יוצא שכולם מרווחים מכך שהיצרנים יתמכו בסוכני הביטוח וינהלו קשר ממקום של תועלות הדדיות.
כפי שהלקוח מצפה לקבל ערך מהסוכן ואם לא יקבל יעבור למתחרה, כך גם הציפייה של הסוכנים מהיצרנים.

השפעות הטכנולוגיה נוגעות במקומות הכואבים ביותר של סוכני הביטוח, שנדרשים להשתנות ולבצע התאמות עמוקות כמו התאמת המודל העסקי לעולם החדש, ניהול עסק מבוסס נתונים ולא על בסיס השערות, בעולם חדש רגולטורים מכוונים לעמלות אחידות ומצד שני מאפשרים לגבות בנוסף גם מהלקוח ועוד ועוד.

חשבו על זה: כיום, בקשר בין סוכן ביטוח ללקוח, האחרון יוצא lose lose. הלקוח פוגש את הסוכן בשני מצבים עיקריים: במצב בו הלקוח צריך אשראי או במצב של תביעה. בעולם החדש, סוכן הביטוח מוכרח לקיים קשר רציף עם הלקוח לאורך כל הדרך ולתת ערך שיצדיק את התשלום של הלקוח.

חלק מהשינויים שסוכני הביטוח נדרשים לבצע קשורים לחדשנות ולחוויית לקוח ועלינו להצטייד בטכנולוגיה שתאפשר לנו לצמוח ולנהל את העסק בפלטפורמה אחת שפתוחה לאינטגרציות ותספק מענה כולל עם תהליכים עסקיים רציפים, פחות הקלדות ידניות, אוטומציה, שיווק, מכירות, שמירת קשר עם הלקוחות ועוד.
פלטפורמה אחת שכוללת חווית לקוח, חוויית עובד, בוטים, אוטומציה, זרימות עבודה, בינה מלאכותית, פרסונליזציה, מדידה, יעילות, ביג דאטה ועוד.

הפרדיגמות בעולם הביטוח משתנות בחסות הרגולטור שדוחף למיקוד בלקוחות ולא רק תיווך במכירת מוצרים. החשיבה החדשה צריכה להתמקד במבנה הסוכנות, יעילות, רווחיות, מדדי שירות ושביעות רצון הלקוח, מדד נאמנות, חוויית לקוח וחווית עובד, שקיפות, יכולות ניהול ומדידה 360 של העסק, לאפשר נגישות מידע ללקוח, נגישות למידע לסוכן ועוד ועוד. אימוץ של טכנולוגיה ודיגיטציה מהווה רק חלק מהשינויים שסוכני הביטוח וחברות הביטוח צריכות לסגל.

לדעתי האישית, סוכני ביטוח שיתאימו את עצמם לעולם החדש צפויים לעתיד יציב וטוב יותר.
חוויית לקוח שמשלבת בין האנושי, האישי והטכנולוגי יוצרת יתרון שקשה למתחרים לחקות.
הבידול של סוכני הביטוח הוא בקשר האישי והאנושי עם הלקוחות. יתרון נוסף הוא שסוכן ביטוח מורשה לשווק מוצרים מכלל היצרנים איתם הוא עובד.

* הכותב הינו סגן יו"ר ועדת חדשנות ודיגיטל בלשכת סוכני ביטוח
 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית


גולש יקר,

תכני האתר ומוצרי עדיף מיועדים למנויים בלבד.

מנויי עדיף נהנים מחבילת ערך מושלמת: יותר מידע חדשותי, יותר ידע ויותר שירותים חדשים וייחודיים.

באפשרותך לצפות בתכני האתר באופן מיידי על ידי רישום קצר לקבלת מנוי היכרות ללא כל התחייבות.
הרשמה
שם פרטי:
שם משפחה:
שם חברה:
טלפון:
תפקיד:
אימייל:
סיסמא:
אישור סיסמא:
הנני מאשר את
 תנאי השימוש
באתר
אבקש לקבל עדכונים, חדשות ומידע שיווקי
הרשם וגלוש
כניסת מנוים
מייל:
סיסמא:
 
כניסה
 
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011
המסלקה הפנסיונית