עזה 29, ירושלים,
טלפון: 
לחץ לצפיה במספר
מאמרים נוספים
 
מקום לדאגה
ענף הביטוח, ובראשו הסוכנים, סופגים ביקורת ציבורית חסרת פרופורציות ובלתי הוגנת | הדבר פוגע בכניסת דם חדש לענף
13/12/2012 10:53
ענף הביטוח נערך בימים אלה לשנת פעילות מורכבת, שסימני שאלה רבים מלווים אותה. הרפורמות בביטוחי החיים, בדמי הניהול, בביטוחים הסיעודיים ועוד – הן חלק מהמציאות החדשה והמאתגרת אליה גורמי השוק נכנסים. על רקע הדברים, גם עובדת קיומן של הבחירות הארציות בתחילת 2013 אינה תורמת לביטחון וליציבות השוק.

בתוך בליל המגמות והנתונים, מתמודדים סוכני הביטוח עם שני אתגרים מרכזיים, השלובים זה בזה: היכולת להמשיך ולהעניק שירות מיטבי ללקוחות, בצד היכולת להתקיים בכבוד. נשמע מובן מאליו? מתברר שהדרך רצופה במהמורות כלל ועיקר לא פשוטות.

ענף בסטגנציה
עניין ביטוחי הבריאות הפרטיים, כדוגמא, עומד במרכז המאבק המתנהל בין משרד הבריאות למשרד האוצר בנוגע לגורם הממשלתי שיקבע בתחום. כפועל יוצא מכך, חשופים הסוכנים ל"מקלחת ציבורית" לא הוגנת וחסרת כל פרופורציה. הרי בסופו של דבר, כל בר דעת מבין כי התרופה הטובה ביותר למצב מערכת הבריאות הציבורית היא הביטוח הפרטי – והסוכנים הם אלו האמונים על שיווק הפתרונות כמענה אמיתי, ממשי, של חלקים גדולים מהציבור. אותו הדבר לעניין דמי הניהול. אפשר לנתח ולצבור קילומטרים של דיונים בנוגע לגובה הנכון של שיעור דמי הניהול, אבל חשוב באותה נשימה להבין כי בלי הסוכנים אין ולא יהיה מי שיעניק ללקוחות שירות מתבקש, קל וחומר בתקופה של התייעלות וצמצום בעלויות בקרב הגופים המוסדיים.

ככלל, כל אחת ואחד מהמקטרגים צריך לשאול עצמם בעת הזו, אם מקצוע סוכני הביטוח כה רווחי, כמו שמצטייר בתקשורת, מדוע אין נהירה וצעירים לא מתדפקים על דלתות הסוכנים.

מנתוני אתר דרושים מוביל שפורסמו באחרונה, נמצא כי חלה ירידה דרסטית של כ-46% בביקוש למקצוע סוכן הביטוח בשלוש השנים האחרונות! זהו נתון שצריך להדאיג לא רק את לשכת סוכני ביטוח בישראל כי אם כל גורמי השוק – מהרגולציה, עבור דרך חברות הביטוח ועד לכל בית.

מנוע צמיחה בדעיכה
הסוכנים מטפלים מדי שנה בתביעות של לקוחות בהיקף של כ-20 מיליארד שקלים. מי ייטפל באותן תביעות בלי הסוכנים? מי תהיה הכתובת למצוקות יומיומיות של ציבור עצום, המקיף את כל רובדי האוכלוסייה? אם תימשך מגמה זו, אזי גם הסוכנים הקיימים ייעלמו והציבור יישאר חשוף ובלתי מוגן.

אנחנו מדברים על סוכנים היוצאים יום ביומו לשטח ומתמודדים עם אין סוף טענות והתנגדויות למה לא לרכוש לעצמם כיסויים ביטוחיים. אנחנו מדברים על עבודה סיזיפית וקשה, שהסוכנים מאמינים בה ואף, רחמנא ליצלן, מונעים מתוך תחושת שליחות ואהבת הבריות. אנחנו מדברים על תרומה שלא תסולא בפז גם לצמיחת הענף ולהנעת גלגלי תעשיית הביטוח כל העת קדימה, בעתות שגרה ומשבר כאחד. על זה אנחנו מדברים – וכדי שלענף הזה יהיה עתיד אנחנו צריכים שותפים לדרך.

עתיד ענף הביטוח תלוי ועומד בסוכנים הצעירים, ממשיכי הדרך, ואותם אנחנו רוצים לראות. על מנת שזה יקרה, מחובתם של קובעי המדיניות וקברניטי החברות גם יחד, לשלב ידיים עם לשכת סוכני הביטוח ומתוך העשן הסמיך לצאת עם תובנות ובעיקר, בדרכים מעשיות לעודד ולטפח את הדור הבא של הסוכנים. זו אינה משום דמגוגיה או אזעקת שווא, זו קריאה כנה שמחכה למענה.

2013: שנת שינוי מגמה
לשכת סוני הביטוח בראשותי יושבת על המדוכה ולא תרפה עד שתגיע לנוסחה האופטימאלית לשילוב צעירים והבטחה כי אלו יתמידו ויעסקו בענף לאורך זמן. ביצענו מהלכים רבים בשנים האחרונות, רתמנו כוחות פנימיים... אולם אין די בכך. ועדה מיוחדת בלשכה, בראשות אהרון כהן, חבר הוועד המנהל, אמונה בימים אלה על הכנת תוכנית מקיפה בנושא. כולי תקווה שתוכנית זו תזכה לשיתוף פעולה ושנת 2013 תסמן לא רק שינויים רגולטורים, כי אם שינויים במגמת הביקוש למקצוע סוכן הביטוח. פנים צעירות וחדשות המשתלבות בענף ובהמשך, לוקחות על עצמן את מושכות העשייה.

הכותב (CLU) הינו נשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל.
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
1. תגובה
meir, 14/12/2012
מר כץ לא כל בר דעת מבין כי הדרך הטובה למערכת הבריאות היא מערכת ביטוחים פרטית עם כיסויים כפולים שבגינן משלם המבוטח פעמיים ואף שלוש. תדמיתם הנמוכה של הסוכנים נובעת במידה רבה מהעדר השכלה מקצועית נאותה שחלק מזה זה באשמתכם
 
 
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011