עזה 29, ירושלים,
טלפון: 
לחץ לצפיה במספר
מאמרים נוספים
 
סוכני ביטוח - זה כל ההבדל
סוכני הביטוח דואגים לצרכי הלקוח במסירות ועבור פעילות זו זכאים לעמלה. ניהול מאבק למיגור מרווח עמלות הסוכנים, כדי להשוות את העמסות השיווק על המוצר לצרכן, נעשה ללא התחשבות בתרומת הסוכן ללקוח
30/03/2003 00:00
בימים אלו גועש ענף הביטוח משלל גזרות חדשות מטעם משרד המפקח על הביטוח, שחלקן נובעות מרוח הרפורמה במס שנכנסה לתוקפה מ- 1/1/2003.

אנשי משרדי האוצר ומס-הכנסה ממשיכים לשקוד על רעיונות לשכלול המשק הישראלי. הטיעון העיקרי להחלת רפורמות מהותיות זו אחר זו, הנישא מצד משרד המפקח ומס-הכנסה, הינו כי "חובתה של מדינת ישראל לשחק בחוקי המגרש הכלכלי העולמי".

גם בנסיבות שכאלו, אל למפקח ואנשי האוצר להתעלם משני אלמנטים מהותיים, בעת עיצוב שוק ההון בישראל :

א. תרומתם הייחודית של סוכני ביטוח חיים לכלכלת ישראל ולתושביה:

קברניטי המדינה מאז הקמתה היו עסוקים בבעיות ביטחון והקמת תשתיות. לאור נטל זה לא פותחה כלל תרבות חיסכון לטווח ארוך בקרב תושבי ישראל.

אחד הענפים והמגזרים היחידים שפועלים לעידוד ופיתוח החיסכון לטווח הארוך הינו מגזר ביטוח-חיים המשווק באמצעות סוכני הביטוח.

דומני כי לא מופנמת דייה על ידי קברניטי המשק, ערכה הייחודי של פעילות סוכני הביטוח, במקצועיות, בהסבר לציבור בישראל על צרכיו הפנסיוניים והצורך ב"תכנון פיננסי" לתקופת הגיל-השלישי!

השוואת ה"מוצר" ביטוח מנהלים המשווק על ידי אלפי סוכני הביטוח למוצר פיננסי המסופק על ידי קופות פנסיה או קופות גמל, אינה נכונה והינה בבחינת הסתכלות צרת מימדים.

ביטוח מנהלים, קרן פנסיה וקופת גמל אכן נכללים בגדר "כלים פיננסיים" בשוק ההון. אולם יש הבדל מהותי בין פעילותם של סוכני ביטוח ברמת הייעוץ, הטיפול והשרות לכל אדם פרטי במשק או למגזר המעסיקים.

פעילות של פקידים בקרב קרנות פנסיה או קופות גמל אינה יכולה להיעשות ברמת המסירות, המקצועיות, הנאמנות ושקלול המידע הכולל על המבוטח וצרכי משפחתו, כפי שעושים סוכני ביטוח עצמאיים אשר המבוטח הינו עבורם לקוח.

סוכני הביטוח דואגים לצרכי הלקוח שלהם, ובהיבט לטווח ארוך שכן עבורם הלקוח הוא גם הזדמנות לעשיית עסק נוסף בתחום ביטוח אלמנטרי.

עבור פעילות ייחודית זו סוכני הביטוח זכאים לעמלה. ניהול מאבק למיגור מרווח עמלות הסוכנים כדי להשוות את העמסות השיווק על המוצר לצרכן, נעשה ללא התחשבות בתרומה זו של הסוכן ללקוח ולשוני הקיים בין מוצר פיננסי המשווק בין סוכן הביטוח לזה המשווק על ידי קופת פנסיה באמצעות החלטת המעסיק של המבוטח.

ראוי לתת לציבור להיות אחראי לכספו

הציבור בישראל אמר את דברו בצורה ברורה, חודש חודש, במהלך 8 שנים האחרונות!!!

מאז אוקטובר 94', באפשרות הציבור לערוך ביטוח לרכבו ללא סוכני ביטוח, בחברת ביטוח ישיר. מתוך מליון וחצי בעלי כלי רכב במדינה, פחות מ- 10% ויתרו על שירות הסוכן בענף רכב, ופחות מ- 3% בענף הדירות !! זאת על אף שהלקוחות יודעים ששירות הסוכן עולה להם – אך הציבור יודע להעריך
זאת !! ידעו נא גם אנשי משרד המפקח על הביטוח וגם אנשי האוצר !!


ב. המצב הכלכלי בישראל

המשק הישראלי נתון במשבר כלכלי עם נסיבות פנימיות שעיקרן בעיות הביטחון. זאת מעבר להתמוטטות שווקי ההון בעולם.
במשק מקרטע שמייחל להשקעות ולחיסכון, אין זה הזמן להעמיס תקנות אדמיניסטרטיביות חדשות או תקנות שיפגעו בפעילות הכלכלית של חברות ביטוח, סוכני ביטוח וענף החיסכון!

רבותי הנכבדים אנשי האוצר – את המנגינה הזו אסור להפסיק!

* הכותב הינו משנה למנכ"ל חברת הביטוח איילון.

 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
1. סוכני ביטוח - זה כל ההבדל
yoni, 30/3/2003
יישר כוח לנגה רחמני.

נגה הצליח במספר משפטים לאבחן את ההבדל בין המוצרים לבין השירות ללקוח.

לכל רשות מוניציפאלית יש סיוע משפטי ללא תשלום - ובכל זאת עוה"ד הפרטיים הם שעושים את עיקר העבודה. מה שניתן בזול או ללא תשלום עולה בסופו ביוקר.
 
 
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011