שד' רוטשילד 39, תל אביב, 6688308
טלפון: 
לחץ לצפיה במספר
למשוך את העתירה. רמי דרור
כתבות נוספות
 
הלמן-אלדובי קורא לאיגוד חברות הביטוח למשוך ולבטל את העתירה לבג"צ בנושא עמלות הסוכנים
רמי דרור, מנכ"ל בית ההשקעות הלמן-אלדובי: באימוץ וולנטרי של עמדת האוצר יש מסר צרכני חשוב מאוד, בשונה מהמסר שנובע מהתחמקות ואז אימוץ בלית ברירה עקב חקיקה
בבית ההשקעות הלמן-אלדובי קוראים היום לאיגוד חברות הביטוח למשוך את הבג"צ שהגישו נגד משרד האוצר בגין כוונת האוצר להפריד בין גובה דמי הניהול ועמלות הסוכנים. לקראת דיון שיתקיים מחר (ג') בוועדת הכספים קוראים בבית ההשקעות לשאר בתי ההשקעות לאמץ את עמדת האוצר.

כך יפעל המודל השקוף של הלמן אלדובי
27/7/2015
סוכני הביטוח יקבלו תגמול קבוע מהצבירה ומההפקדות, עמלת פתיחת קופה ועמלת יעד נוספת לפי פרודוקציה | חברות הביטוח יקבעו תעריפון דמי ניהול
כזכור, בעקבות פרסום עמדת הממונה שהוציא אגף שוק ההון, הביטוח והחסכון במשרד האוצר, בית ההשקעות הלמן-אלדובי השיק, כבר לפני למעלה משנה, מודל תגמול חדש שמנתק לראשונה בין גובה דמי הניהול שנגבים מהעמיתים בקופות הגמל, הפנסיה וההשתלמות, לבין העמלות המשולמות לסוכני הביטוח. על פי המודל שהציג בית ההשקעות, "המודל השקוף" ושזכה לתמיכה של לשכת סוכני הביטוח, התגמול לסוכני הביטוח עבור מכירת מוצרים פנסיוניים של בית ההשקעות יהיה אחיד, וללא קשר לגובה דמי הניהול שישלם הלקוח.

אולם, עד כה שאר בתי ההשקעות השתהו ולא אימצו את עמדת הממונה שפרסם האוצר, ואיגוד חברות הביטוח אף הגיש עתירה לבג"צ כנגדו. מחר, יתקיים דיון בהצעת חוק שיזמו חברי כנסת מיכל בירן ומיקי זוהר בוועדת הכספים של הכנסת כחלק ממהלך של הכנסת לחייב את הגופים הפועלים בתחום לנתק את הקשר בין העמלות והתגמול, בחקיקה.

על פי המצב הקיים כיום בתחום שיווק מוצרי ביטוח ובכלל זה ביטוחי מנהלים, גמל, פנסיה וקרנות השתלמות, דמי הניהול שמשלם הלקוח מתחלקים בין הסוכן ובין היצרן (בית ההשקעות או חברת הביטוח). בכך, לכל הצדדים ישנו אינטרס, לכאורה, למכור ללקוח מוצרים בדמי ניהול גבוהים. בינואר 2015 פרסמה הממונה על שוק ההון, הביטוח והחסכון, מסמך בו הביעה את עמדתה שמצב זה פסול בעיניה ולא עומד בחובת הנאמנות כלפי החוסך כנדרש הן מבעל הרישיון והן מהחברה. עמדת הממונה גרמה לסערה גדולה בשוק וחברות הביטוח, באמצעות איגוד חברות הביטוח, עתרו לבית המשפט כנגד עמדת הממונה וכנגד הפרוצדורה בה התקבלה החלטה.

לעומת זאת, לשכת סוכני הביטוח צידדה במהלך וראתה בו נדבך נוסף בשמירה על האינטרסים של המבוטחים באמצעות סוכנים, חברי הלשכה. על פי "המודל השקוף" של הלמן-אלדובי, העמלות שמקבלים סוכני הביטוח על מכירת מוצרי חסכון פנסיוניים של בית ההשקעות: קרן השתלמות, קופת גמל וקרנות פנסיה הן קבועות ועומדות על שיעור קבוע מיתרת חשבון העמית (הצבירה), ושיעור קבוע מהפרמיה החודשית, ללא קשר לדמי הניהול שמשלם העמית. השיעורים הנ"ל יקבעו במסגרת הסכם ההפצה של החברה עם הסוכן.

רמי דרור: אנו רואים בקשר בין תגמול הסוכנים לדמי הניהול שהלקוחות משלמים קשר פסול שמייצר ניגוד עניינים שפוגע גם בסוכן וגם בצרכן אך לא פחות חשוב הוא פוגע באמון הציבור בגופים הפיננסים. על כן אנו רואים במהלך של הפרדת הקשר הנ"ל מהלך חשוב מאוד שיוביל להגברת האמון והשקיפות בפעילות מול הלקוחות. במשך יותר משנה קראנו לכל הגופים להצטרף למהלך ולאמץ את המודל לפני שתהיה חקיקה שתחייב אותם. אנו מאמינים שיש באימוץ הוולנטרי מסר צרכני חשוב מאוד, בשונה מהמסר שנובע מהתחמקות ואז אימוץ בלית ברירה עקב חקיקה. לצערי שאר הגופים לא נענו לקריאתנו ואיגוד חברות הביטוח הגדיל לעשות ואף הגיש בג"צ כנגד עמדת הממונה.

"חשוב לנו לציין לטובה את לשכת סוכני הביטוח אשר הובילה ופעלה נמרצות לניתוק הקשר כאמור והוכיחה פעם נוספת שטובת הלקוחות לנגד עיניה. אנחנו גאים להיות הראשונים ופורצי דרך בהחלטה צרכנית ערכית וחשובה שכזו וגם בשעה זו אנו קוראים לשאר החברות לאמץ זאת בהקדם".
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
 
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011