האורן 12, מגשימים, 56910
טלפון: 
לחץ לצפיה במספר
ישראל לחמן בכנס המעסיקים צילום: סטודיו עדיף
כתבות נוספות
 
איך תבנו מערך ביטוח פנסיוני בארגון?
היועץ הפנסיוני הבכיר ישראל לחמן הציג בפני משתתפי כנס המעסיקים של עדיף מודל לבניית מערך פנסיוני הכולל ארבעה שלבים: אבחון וגיבוש מדיניות, המימוש בפועל, הטמעה, שדרוג ובקרה ושלב של תקשור פנסיוני
ישראל לחמן, יועץ פנסיוני בכיר, מנכ"ל משותף שאול את לחמן – ייעוץ ובקרה פנסיונית לחברות, הרצה בפני משתתפי כנס המעסיקים ה-7 של עדיף בנושא 'איך תבנו מערך ביטוח פנסיוני בארגון בשנת 2017'.

הראל שרעבי מבהיר: כל פעולה שהמעסיק מבצע באמצעות מישהו אחר - זה תפעול
16/5/2017
"ברשות שוק ההון מזהים כל מיני קשרים והסכמים שמטרתם לייתר את התשלום של המעסיקים בדרכים לא דרכים. אם אתם מקבלים שירות ולא משלמים עליו או משלמים עליו מעט מדי, כנראה שמשהו לא מסתדר",
לחמן הציג מודל בן ארבעה שלבים: אבחון וגיבוש מדינוית, שלב המימוש בפועל, שלב הטמעה שדרוג ובקרה ושלב תקשור פנסיוני. לדבריו, המודל מושתת על ארבעה עקרונות מרכזיים: מתאים לשימוש בכל סוג ארגון, ניתן למימוש לגבי הסדר פנסיוני קיים או חדש, מבוסס על מבנה מודולרי להתאמה מדויקת – אפשר להשתלב בו בכל אחד מהשלבים מבלי להתחיל מההתחלה כדי לרוץ לאורך המודל, נבנה ושוכלל מתוך 'חוכמת ההמון' וצרכי לקוחות.- לומדים כל יום מלקוחות ומשתדלים להטמיע.

שלב האבחון וגיבוש מדיניות כולל שלושה ערוצים מרכזיים: היבטים כלכליים, היבטים משפטיים פנסיוניים, והיבטי שירות תפעול.

היבטים כלכליים כוללים החלטה על מודל דמי ניהול, עלויות הכיסויים של ביטוחים לאובדן כושר עבודה שהמעסיקים נתקלים ברצון של חברות הביטוח להעלות; היבטים משפטיים – אנחנו רואים ארגונים שכבר 10-15 שנה פועלים לא לפי הסכמים קיבוציים שלהם, לא פי הנהלים המשפטיים שהם צריכים להיות והם בעצם חשופים לתביעות משפטיות ולבעיות שונות.

בהיבטים משפטיים כלולים גם הסכמי התקשרות וקרנות ברירת מחדל. לחמן מסביר כי "הרבה ארגונים בטוחים שיש להם הסכם ברירת מחדל – אבל לא, כי קרן ברירת מחדל זה משהו מאוד ספציפי, זה ניסוח משפטי מאוד מוגדר. אם לא בוחרים את זה, המשמעות שביום תביעה עורכי דין יעוטו להגיש כתב תביעה מול הדבר הזה". בכל הקשור להיבטים פנסיוניים, צריך להחליט על איזה מדיניות של מוצרים פנסיוניים הולכים.

"היבטי השירות והתפעול מאוד מאוד חשובים" ציין לחמן, "בחינת הכדאיות שעולה כמעט בכל פגישה עם מעסיק – לעבוד ישיר או לעבוד עם סוכן. אלה היבטים נרחבים שחייבים לבדוק איך אותם היבטים תואמים את הארגון ספציפית. בכל ארגון חייב שיהיה מפרט שירות לארגון ולעובדים, חייב שבכל ארגון יהיה מפרט שירות שיקבע איך כל התהליך יתנהל ויעשה שני דברים חשובים: יעשה סדר וייתן כלי בקרה ומדידה מול ספק השירות". 

השלב השני הוא שלב הביצוע., שיכול לבוא בשני אופנים. "בדרך כלל זה או מכרז מכל סוג שהארגון עושה -או עושה – או מכרז ברירת מחדל או מכרז פתוח שבו אנחנו לא כפופים חוקי לרגולציה ובו יכולים לתת לעובדים ולהנהלה הרבה אפשרויות אחרות. "דבר נוסף שמשתדלים לעשות זו הסדרה פנים ארגונית. מעסיקים מעדיפים בדרך כלל שקט ארגוני. לא רוצים רעש, לא רוצים תזוזות. אז עושים סדר ונבחר מישהו, ויש לנו תוצאות, ויש לנו דמי ניהול ויש מפרט שירות ויש ארסנל שלם של תוצאות. השלב הבא זה לקחת את כל מה שבנינו ולהטמיע אותו לצרכן. הצרכן הוא היום העובד. אנחנו צריכים לקחת עכשיו תהליך מובנה, תהליך הדרגתי, לקחת את כל סל התהליכים שעשינו קודם ובאופן פרטני, אחד אחד, להטמיע לכל עובד בפגישות אישיות". לחמן מסביר שעל כך צריך לקיים בקרה. "מה שלא מבקרים, לא קורה. ואם לא שמבקרים גם לא עולות טעויות".

אחרי שלב ההטמעה, מציין לחמן, מגיע השלב הרביעי: שלב התקשור הפנסיוני – תקשור בשפה פשוטה של ההליך לעובדי הארגון. לדבריו, זהו שלב שבו מעסיקים רבים 'מפשלים' כלי ניהולי אדיר מול העובדים שלהם. הם שוכרים חברת ייעוץ, עושים את התהליך, מגיעים לתוצאות נהדרות אבל העובדים לא יודעים שום דבר, אין להם מושג מה קורה. לכן חשוב לארגן כנסי עובדים, להקים פורטל פנימי ייחודי לארגון ולהעביר לעובדים חומרי הסברה כתובים. לשיתוף העובדים בתהליך יש השפעה על מחויבותם לארגון.
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
 
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011