המסגר 18, תל אביב, 67776
טלפון: 
לחץ לצפיה במספר
כתבות נוספות
 
"הישירים לא מכים את הסוכנים במחיר, יש תזוזה של סוכנים לכיוון חברות שעובדות איתם"
הפרסומים על חברות המציעות הנחה בתעריפים למצטרפים שיוותרו על הסוכנים, מעוררים הדים | גרטי: מקווה שעד סוף השנה נחזיק באותם כלים של חברה דיגיטלית | ויינשל: לא מחפשים לפגוע בהכנסה 'הפנויה' של הסוכן
"אנחנו לא אוהבים את העובדה שחלק מחברות הביטוח מצד אחד אומרות שהן רוצות לעבוד עם הסוכנים, ומצד שני עוקפות את הסוכנים וחלקן אף מפרסמות דברים שליליים ומאפשרות למוקדים שלהן להשמיץ את הסוכנים", כך הבהיר ישראל גרטי, יו"ר הוועדה האלמנטרית בלשכת סוכני הביטוח, בעקבות הפרסום כי הפניקס הציעה ללקוחות לרכוש ביטוח לרכב במחיר זול יותר "ללא עמלת תיווך מיותרת".

הפרסומים הללו, אשר מצטרפים לפרסומים דומים אודות חברות ביטוח מסורתיות אחרות המציעות מחיר זול יותר למי שירכוש פוליסה באופן ישיר ודיגיטלי, מעלים את השאלה כיצד ישפיע השינוי באופן הצריכה הטכנולוגית על עמלותיהם והיקף פעילותם של סוכני הביטוח. זאת כאשר ברקע כניסתן של שתי חברות ביטוח דיגיטליות חדשות לשוק. 

"חד משמעית אנו יודעים בדיוק מי באמת לצד הסוכנים ומי מאמין בעבודה עם הסוכנים, ומי פחות", הסביר גרטי. "בנוסף, אני חושב שמתחילים להרגיש את התפוקה של הסוכנים זולגת לחברות שלא עוקפות את הסוכן. שם הסוכנים מרגישים יותר בטוח לגדול יחד איתן. אפשר יהיה לראות בשנה הקרובה מגמת גידול אצל החברות אשר מוטות סוכנים", הוא הוסיף.

אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח לשעבר, התייחס גם הוא לנושא. "אני הצעתי להפניקס לפני כמה שנים לעבוד על פי המודל של תשלום לסוכנים באופן הוגן גם על הביטוחים שהם מבצעים בישיר, על פי מודל שכבר קיים בחברות אחרות. בסוף זה לא צלח והם לא הסכימו. אנחנו צריכים לקרוא את המפה ולראות לאן הולך העולם בכלל והענף בפרט. אי אפשר להילחם בקידמה, וצריך לנצל את מה שקורה לטובתנו", ציין אברמוביץ.



כאמור בשבועות האחרונים נכנסו למגרש שחקנים חדשים – WESURE של אמיל ויינשל וניצן צעיר הרים, וליברה של אתי אלישקוב. "החברות הדיגיטליות לא מפחידות אותי. קל לנו יותר להתמודד עם חברה דיגיטלית מאשר עם חברה 'שמתחפשת' לישירה ועוקפת את הסוכנים. בחברה דיגיטלית המבוטח מהיום הראשון יודע שהוא קונה מחיר", הסביר גרטי. 

ויינשל ציין בשיחה עם עדיף כי WESURE אינה חלק מהחברות המסורתיות. "המודל שלנו בנוי על להיות הרבה יותר יעילים וממוכנים. המשמעות היא שאנחנו לא מחפשים לפגוע בהכנסה 'הפנויה' של הסוכן, אלא מחפשים לראות כיצד לגרום לסוכן להפחית הוצאות תפעול והנהלה, ואז הוא גם יכול להרשות לעצמו להתגמש ברמת העמלה הכוללת, לטובת מחיר תחרותי ללקוח/מבוטח ללא פגיעה ברווחיות שלו", הוא אמר. 

"לפי מיטב הבנתנו חלק גדול מההכנסות כיום שמקבל הסוכן בגין עמלת המוצר הולך לכיסוי הוצאות הנהלה וכלליות. בזמן שהסוכן צריך לבצע פעולות, לרבות תפעול מול החברות המסורתיות שבהם התהליכים מסורבלים, אנו נוכל להבטיח מחיר יותר נמוך למבוטח ולגרום לסוכן שעובד בחברה דיגיטלית להפחית בעלות העבודה ובהוצאות התפעול שלו ושל משרדו, וכך לשמור על הרווח שלו .כלומר, אם היום 2/3 מהעמלה של משרד סוכן ממוצע מופנים לכיסוי הוצאות ותפעול מסורבל, הסוכן בעתיד יחסוך חלק גדול ממרכיב זה של העלות כי אנחנו נפעל בתשתית דיגיטלית יעילה יותר. כך גם הלקוח וגם הסוכן ייהנו. מן הסתם עניין זה מדבר לפלח מסוים של סוכני ביטוח", הוסיף ויינשל.

"משוכנע שהלקוחות אף ישלמו לסוכן עבור העבודה"

גרטי הדגיש כי הוא מאמין גדול בטכנולוגיה ולא מפחד ממנה. אנחנו בלשכה מובילים שימוש בטכנולוגיה, ולא ירחק היום, אני מקווה שעד סוף השנה, שאנחנו נצא עם בשורה על מערכת משלנו, יחד עם חברה חיצונית, ואז הסוכן והחברה הדיגיטלית יחזיקו באותם כלים. ברגע שהכלי יהיה גם אצל הסוכן ההבדלים לא יהיו גדולים. תוך שנה-שנה וחצי כל החברות תהיינה דיגיטליות. השאלה היא אם לוקחים את הטכנולוגיה ומנפנפים בה ואומרים שזה הדבר המרכזי וזה המחיר שנותנים, או שיגידו מחיר ויש פה גם סוכן ביטוח שדואג לך. היום גם החברות הדיגיטליות וגם הביטוח הישיר לא מכים אותנו במחיר", אמר יו"ר הוועדה האלמנטרית.

אברמוביץ תומך גם הוא בגישה הזו. "חוזקו של סוכן הביטוח הוא באפשרות לשווק את המוצרים של כל חברות הביטוח, לעומת החברות שיכולות לשווק רק את המוצרים שלהן. בעתיד, לסוכן הביטוח תהיה פלטפורמה (אפילו בסמארטפון) של כל החברות והסוכן יתאים למבוטח את הפוליסה הטובה והמתאימה ביותר עבורו, וכמובן במחיר הזול ביותר . אני משוכנע שהלקוחות אף ישלמו לסוכן עבור העבודה הזאת", הוא ציין.

"אנחנו צריכים לצאת לדרך עצמאית ולהיפרד מהתלות בחברות הביטוח. התלות הזו לא עושה לנו טוב. העצמאות תעשה לנו טוב מול הלקוחות ואפילו מול חברות הביטוח. הלקוח צריך לקבל את המחיר הטוב ביותר עם השירות הטוב ביותר, ורק אנחנו סוכני הביטוח מסוגלים לעשות זאת", הסביר נשיא הלשכה לשעבר. 

"אי אפשר להרוג את הסוכן עם 7.5% עמלה לשנה"

גרטי קורא לחברות הביטוח להחליט אם הן עובדות עם סוכנים או לא. "אי אפשר להרוג את הסוכן עם 7.5% עמלה לשנה. סוכן עם תיק של מיליון שקלים נטו לשנה, מקבל עמלה של 75 אלף שקלים. זו אפילו לא משכורת שנתית של פקידה אחת. אבל אנחנו נמצאים בתקופה מסוימת, ובסופו של דבר השוק יירגע ויתאזן ואז מה שיקבע זו האקטואריה מחד והשירות האישי והמקצועיות של הסוכן מאידך. לא הגיוני שחברה לוקחת פרמיה על רכב של 1,600 שקלים, כשכל היתר גובות 3,000 או 4,000 שקלים. יש כאן בעיה של אקטואריה", הוא אמר. 

מהפניקס נמסר בתגובה: ״לפני כשבועיים החלה הפניקס בפעילות ניסיונית בממשק דיגיטלי חדש. מטבע הדברים בתקופה זו נערכות בדיקות ותיקוני טעויות״.
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
 
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011