גרשון 18, תל אביב, 61571
טלפון: 
לחץ לצפיה במספר
עו"ד דורון חבקין
כתבות נוספות
 
איגוד השמאים ערך כנס לענפים רכוש וימי
עו"ד דורון חבקין, יו"ר איגוד השמאים: ייחודו של שמאי הרכוש והשמאי הימי הוא בכך שטיפול בנזק לרכוש כרוך בנגיעה במגוון תחומי חיים השונים זה מזה מקצה אל קצה
איגוד השמאים פתח את שנת 2020 בכנס משותף לענף רכוש ולענף ימי. הכנס עסק במגוון נושאים שונים, אך כל אחד מהם מהווה חלק מסדר יומו המקצועי של השמאי הימי ושמאי הרכוש: יהלומי מעבדה מגודלים, תיקון צנרת ללא הרס והעמסת וקשירת מטענים בצורה נכונה ובטיחותית.
 
חברת מ.איתן המומחים לאינסטלציה, אשר מתמחה בתיקון צנרת ביוב וניקוז ללא שבירה והרס באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, נתנה סקירה על עיקרי התהליך: החדרת מצלמת רובוט לתוך הצנרת הפגומה בכדי להכינה לתיקון, ניקוי ושטיפת הצנרת והחדרת שרוול ספוג במגוון שרפים וחומרים מתאימים בטכנולוגיות מתקדמות לחידוש הצנרת.

יוסי קוזי
, מומחה בעל שם עולמי בנושא זיהוי יהלומים מגודלי מעבדה והבעלים של חברת DIAMOND SERVICES - חברה שפיתחה מכשירים המסוגלים לבדוק יהלומים בודדים ויהלומים המשובצים בתכשיטים, כדי לזהות ולקבוע בוודאות של 100% אם הם טבעיים או סינתטיים, הרצה בנושא יהלומי מעבדה הנם יהלומים לכל דבר מבחינת ההרכב הכימי ומבחינה אופטית. הוא ציין כי מדענים הצליחו להגיע במעבדה לאותם התנאים שבהם נוצר יהלום בבטן האדמה. הפיתוח החדשני חוסך את כל עלויות הכרייה הגבוהות ומאפשר ללקוח לקבל יהלומים ברמה גבוהה בעלות נמוכה (כמחצית משוויו של יהלום טבעי), אולם, יהלומי המעבדה הביאו לתופעה של יהלומי מעבדה שנמכרים ללא גילוי נאות, או אפילו גרוע מכך, עם תעודות דירוג שמסוות את זהותם האמיתית. בהרצאתו הביא קוזי מקרים אמתיים של אי גילוי נאות והסביר כיצד ניתן למנוע מקרים אלה.

נושא נוסף שנידון בכנס הינו קשירה והעמסה נכונה של מטענים שלה יש השפעה על הפיצוי המתקבל בסופו של יום בגין נזקים לסחורה בהעברה על גבי משאיות. גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים, הראה למשתתפי הכנס תמונות וקטעי וידאו ושל תאונות אשר אירעו בגין העמסת מטענים וקשירתם בצורה שגויה ודיבר על נכון ולא נכון בקשירת והעמסת מטענים בסחורה בהעברה.

שמאים אשר בודקים נזקים של סחורה בהעברה, עדים לא אחת למקרים בהם אבטחת המטענים נעשית בצורה לא בטיחותית, אשר גורמת לשחרורו, נפילתו ופיזורו על הכביש, לאיבוד שליטה ברכב ואף להתהפכות הרכב, דבר שעלול לגרום נזק כבד לרכוש ולגוף. לדברי בן הרוש, חוקי העמסת וקשירת מטענים אינם נכללים בלימודי הנהיגה של נהגי רכב כבד ובכלל קיימת בורות בתחום גם בכל סביבת העבודה של נהגי הרכב הכבד. על כן, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משרד התחבורה ומועצת המובילים פיתחו סדרת הכשרות בנושא, הכוללות ספר וסרטוני הדרכה. בימים אלה, הכשרות אלה נמצאות בעיצומו של פיילוט ומועברות לשוטרי היחידה לאכיפת רכב כבד במשטרת התנועה, קציני בטיחות, נהגים מקצועיים, סדרני עבודה בחברות הובלה, מפקחי ניידות במשרד התחבורה ומורי נהיגה. 

עו"ד דורון חבקין, יו"ר איגוד השמאים: "הפעם החלטנו שלא להתמקד בנושא ספציפי, אלא להתפרש על מגוון נושאים. ייחודו של שמאי הרכוש והשמאי הימי הוא בכך שטיפול בנזק לרכוש כרוך בנגיעה במגוון תחומי חיים השונים זה מזה מקצה אל קצה. אנו כאיגוד מקצועי רואים חשיבות רבה בהעשרת עולמם המקצועי של חברי האיגוד והפעם בחרנו לעשות זאת דווקא בהבאת אותם תכנים שונים תחת קורת גג אחת, מה שהפך את הכנס למרתק במיוחד ואנו מקווים שאף הצלחנו להקנות להם ידע מקצועי שימושי".

דן פרומר, יו"ר ענף ימי באיגוד השמאים ואיתן מזרחי הבעלים והמנכ"ל של חברת מ.איתן המומחים לאינסטלציה | צילום: שחר גמרי
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית
תגיות:
חברות ופעילים:
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
 
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011