האורן 12, מגשימים, 56910
טלפון: 
לחץ לצפיה במספר
כתבות נוספות
 
"משבר הקורונה מעלה את רמת הסיכון של לקוחות רבים"
צוריאל תמם, הממונה על שיתוף בנתוני אשראי בבנק ישראל, הורה לכל נותני האשראי המדווחים למערכת נתוני אשראי וללשכות האשראי להיערך על מנת להתמודד עם ההשלכות השליליות של משבר הקורונה
הממונה על שיתוף בנתוני אשראי בבנק ישראל הורה לכל נותני האשראי המדווחים למערכת נתוני אשראי וללשכות האשראי להיערך על מנת להתמודד עם ההשלכות השליליות של משבר הקורונה.

בבנק ישראל מסבירים כי "משבר הקורונה מייצר נטל כלכלי על רבים מאזרחי המדינה, דבר שצפוי לקבל ביטוי בנתונים שידווחו למערכת נתוני אשראי, אשר משמשים נותני אשראי שונים לשם הערכת הסיכון שבמתן הלוואות ללווים. השינוי בנתונים עלול להשפיע לרעה על דירוגי הלווים, על היכולת שלהם לקבל אשראי ועל תנאי האשראי".

עוד נמסר כי בהתאם לסטנדרטים שפרסם הבנק העולמי, הממונה הורה לנותני האשראי לזהות ולסמן את הנתונים השליליים שידווחו למערכת כתוצאה מאירוע הקורונה. "סימון המידע יסייע ללשכות האשראי ולנותני האשראי להבחין בין מידע שלילי הנוצר בתקופת משבר הקורונה לבין מידע שלילי שנוצר לפני כן, ולשקול האם ניתן לתת משקל שונה לכל תקופה. בנוסף, הורה הממונה ללשכות האשראי לבחון את השפעות המשבר על דירוג האשראי של הלקוחות ובמסגרת זו להתייחס, בעיקר, למשקל הראוי של עסקאות שסומנו כאמור לעיל. מערכת נתוני אשראי צריכה לאפשר שיקוף נכון של רמת הסיכון של הלקוח על מנת לתת ללקוחות להמשיך להתנהל ולהתגבר על תקופה קשה זו. הצעד יאפשר לנותני האשראי וללשכות האשראי לשקול כיצד לעדכן את דירוגי האשראי והאם לתת למידע השלילי בגין האירוע משקל נמוך על מנת שדירוג האשראי של הלקוח לא ייפגע או לא ייפגע באופן משמעותי".

צוריאל תמם, הממונה על שיתוף נתוני אשראי בבנק ישראל: "משבר הקורונה מעלה את רמת הסיכון של לקוחות רבים. ההתאמות שערכנו מאפשרות למערכת נתוני אשראי לשקף בצורה נכונה את רמת הסיכון של הלקוח, על מנת שלקוחות יוכלו להמשיך להסתמך על שוק האשראי כדי להתגבר על תקופה קשה זו.

"אנו חוזרים ומבקשים להפנות את תשומת לב כלל האזרחים, לפעול באופן אקטיבי ולהשתמש באופן מושכל בהקלות שניתנו ובשירותים המוצעים ע"י נותני האשראי. בהקשר זה מוצע ליצור קשר עם נותני האשראי להם התחייבתם, ולבחון אפשרויות לדחייה או לפריסת תשלומים ככל שהדבר נדרש ללווה אנו ממליצים להימנע ככל שניתן ממצבים של חריגה ממסגרות אשראי, החזרת שיקים או פיגור בתשלומים ולשם כך יש לפעול בתיאום עם נותני האשראי. שכן, חריגה או פיגור שלא הוסדרו מראש עלולים לפגוע בדירוג האשראי של הלקוח וביכולתו ליטול אשראי בתנאים טובים בעתיד. אני סבור כי מערכת נתוני אשראי יכולה לשמש ככלי מרכזי לתמיכה בפעילות האשראי בדרך ליציאה מהמשבר".
 
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית
תגיות:
חברות ופעילים:
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
 
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011