האורן 12, מגשימים, 56910
טלפון: 
לחץ לצפיה במספר
מימין: יוסי מנור ובועז בראל | צילומים: יח"צ מנור ולארי ברנד
כתבות נוספות
 
המגזין הבינלאומי של MDRT בכתבה על ישראל: “רגולציה בעלייה”
בכתבה מצוין כי כאשר הצטרפה ישראל ל-OECD ב-2010 היא הייתה מדינה בעלת דה-רגולציה משמעותית, וב-2018 כבר דורגה שנייה מקרב 35 מדינות הארגון כמדינה עתירת רגולציה
היקף הרגולציה בישראל עמדה במוקד כתבה שפורסמה לפני ימים אחדים בארה"ב במגזין הבינלאומי 'Round The table' של ארגון MDRT העולמי. הכתבה, שכותרתה “Regulations On The Rise״, מדגישה את העובדה שהרגולציה התגברה מאז הצטרפה ישראל כחברה ב-OECD בשנת 2010.
 
בשנה זו, חוות הדעת הראשונית כלפי ישראל הייתה של מדינה בעלת ״דה-רגולציה משמעותית״, אולם כמעט עשור לאחר מכן, בשנת 2018, חל מהפך שלילי גדול מאוד והיא דורגה במקום השני מקרב 35 מדינות ה-OECD כמדינה עתירת רגולציה עם חסמים משמעותיים בתחומי המסחר וההשקעה.

בועז בראל, חבר הנהלת MDRT ישראל (MCC) וחבר הוועדה לביטוח פנסיוני בלשכת סוכני הביטוח, שהתראיין בהרחבה לכתבה, מסר: ״יש לציין כי מדינת ישראל הנה אספקלריה למגמה הרגולטורית הגלובלית במסגרתה בשנים האחרונות גם במדינות צפון אמריקה ואירופה ניכרת מגמה גוברת של התערבות רגולטורית המעיבה על פעולות המשווקים והמתכננים הפיננסים״.

״יחד עם זאת, בעולם הרגולטור הנו בעל כוח מבוקר הכפוף באופן מוחלט לדירקטיבה של הדרג הפוליטי ואילו בישראל הרשות אוצרת בכוחה כוח מופרז״, ציין בראל.

עוד הוסיף, כי ״הכתבה מתייחסת למתודות באמצעותן מתמודדים הסוכנים והמתכננים הפיננסים בישראל עם האיומים התכופים בענף, החל מהעומס הרגולטורי האנומלי, עובר באיום הישירים במרחב האינטרנטי וכלה בפניות האופורטוניסטיות של המוקדנים הישירים של חברות הביטוח, תוך זריעת דיסאינפורמציה ומצג שווא”.

בראל מדגיש בריאיון כי "לאחרונה יש מתקפה פראית הולכת וגוברת מצד גורמים אופורטוניסטים, נטולי רישיון ואתיקה הן במדיה והן בטלפון המציגים בפני הלקוחות מצג שווא ודיסאינפורמציה בדבר כדאיות המעבר לכאורה לתכניות החדשות, תוך ביטול התכניות הקיימות וגרימת נזק אירוורסבילי. יש להתמודד עם סוגיה זו בפנייה אפריורית ללקוחות, תוך הדגשת הנזקים העצומים שעלולים להיות גלומים בהיענות לפניות אלו".



יוסי מנור, יו״ר MDRT אירופה ואוקיאניה, מציין בריאיון שתי דוגמאות להתערבויות רגולטורית משמעותיות. הראשונה - החלטת הרשות משנת 2020 כי על בעל הרישיון להחזיר עמלת היקף בגין פוליסות ריסק המתבטלות בחמש השנים הראשונות. השנייה - עמלה אחידה ושטוחה בגין בכל המוצרים הפנסיוניים ללא תלות בסוג ואופי המוצר.

מנור גם מסביר כי הדרך לטפל בתחרות גוברת זו הנה שירות מקיף ומרוכז ללקוחות במסגרת one stop shop תוך היכרות מעמיקה ואישית עם הצרכים הייחודיים של כל לקוח ולקוח באווירת בוטיק, ובכך לתת להם תחושה שיש על מי לסמוך. לתפיסתו, אנשי המקצוע שיגלו גמישות ישרדו ויפתחו כושר תחרותי בעוד שהאחרים עלולים למצוא עצמם מחוץ למרוץ.

רים שוקחה, חברת הנהלת MDRT ישראל, גורסת בכתבה כי יש אמנם מספר רגולציות חיוביות כגון זו המאפשרות ליקוט מידע מדויק באמצעות המסלקה הפנסיונית ומאפשרת טיפול מיטבי ושקיפות מול הלקוח, אך תדירות הרגולציות מופרזת והן נעשות במפתיע וללא מחשבה מקדימה ובכך הנם בעלות השלכות הרסניות על הענף.
 
הוסף כתבה למזוודה אישית
הוסף למזוודה אישית
הוסף תגובה לכתבה זו
כינוי:
אימייל:
כותרת:
תוכן:
אין לכתוב הודעה המפרה את  תנאי השימוש של Anet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב
עדיין אין תגובות לכתבה זו.
 
 
 
עקבו אחרינו
כל הזכויות שמורות לאתר ANET.co.il 2011